Va ô cuntinutu

Metropulitana di Palermu

Dâ Wikipedia, la nciclupidìa lìbbira.

La metropulitana di Palermu è un sirvizzu ferruviàriu citatinu gistitu di Trenitalia e si sparti nni 2 lìnii. Lu costu dû bigliettu è di € 1,50 pi 90 minuta.

La lìnia A curri di li 4.45 nzinu a li 22.00 agghiri a l'Ariuportu di Palermo-Punta Raisi, e di li 5.30 nzinu a li 23.00 ammeri a la Stazzioni Cintrali tutti li jorna dâ simana, ma cu cchiù picca treni.

Sta lìnia nzinu a la Piraineto è macari sirvuta di li treni riggiunali diretti a Trapani.

La lìnia B curri di li 6:40 a li 20:40, nnî jorna firiali e non fà cursi nnî jorna fistivi.

U primu tratto da metropulitana di Palermu fu l'attuali linea B, graputa nnù Maiu du 1990, un mesi prima su mundiali di Talia 90.

A linea cuntava sei stazzioni: Cintrali, Vespri-Policlinico, Notarbartolo, Imperatore Federico-Stadio, Fiera e Giachery. Percorreva la linea per Trapani fino a stazzioni Notarbartolo, e quindi u raccordo firroviario pu u portu.

A linea pirmittia un facile accesso a u Stadio da Favorita.

Nnù Maiu du 1993, a tri anni da a prima linea, vinni graputa a secunna linea (A), in capo a i binari da linea pi Trapani, a trazione diesel. I primi du firmati erano San Lorenzo-Colli e Tommaso Natale, mentre l'anno appressu, 1994, furono grapute i firmati Francia e Cardillo-Zen.

Nnù 2001 fu graputa a firmata Palazzo Reale-Orléans, e a linea A, elettrificata pi l'occasione, fu allungata fino a l'Ariuportu di Palermo-Punta Raisi, caminannu nnà nuova linea da Piraineto.

Nnù 2004 furono canciati molti treni cu novi treni Minuetto.

A metropulitana a la fini di travagghi

U sistema di trasporti rbani di Palermu è interessatu da mpurtanti travagghi di putenziamentu.

Grazie a u raddoppio di binari da firrovia Palermo-Trapani (ca uora è a binario unico fra i Stazzioni Orléans e Carini), a linea A sarà putinziata cu l'istituzione di chiossai corse; sarà macari possibile tagghiari i tempi di viaggiu.

Nnì travagghi ci sta macari l'iliminazioni di tutti i passaggi a livellu da cità e da i comuni vicina, picchi i binari sarannu mittuti cchù bassi.

Saranno custruiti 12 firmate di nove: Ficarazzi, Roccella, Guadagna, Palazzo di Giustizia, Lolli, Lazio-Restivo, Belgio, La Malfa, Sferracavallo, Kennedy, Torre Ciachea, Orsa.

A linea A sarà allungata finu a Ficarazzi, sulla linea pi Messina, ca addivintirà parti di u passanti firroviario.

I travagghi iniziarono nnù 22 di frivaru 2008.

U serviziu da linea B sarà totalmenti canciatu, un ci sarà cchù u pezzu Cintrali - Notarbartolo u tratto rimanente addivintierà un anello firroviario, allungandolo da a chiazza Giachery finu a Notarbartolo cu i novi firmate Portu, Politeama e Malaspina-Catania. A nova tratta sarà sutterranea.

In capo a tratta già esistente sarà graputa a nova firmata Lazio-Libertà.

Vista a brevità di sta tratta non è previsto u travagghio pi radduppiari li binari.

I travagghi su bloccati a stu mumentu pi un ricorso fattu da la ditta arrivata secunna nnà giudicazione di l'appalto.

Linee C e D

[cancia | cancia la surgenti]

I linee C e D sarannu duu linee di metropulitana atomatica (driverless), assumigghianti a la metropulitana di Torino. Macari si su ndicate cu du lettere diffirenti, s'attratta di una linea sulamenti, ca attraversirà a cità da nord a sud, con du pircorsi diffirenti nnà tratta cintrali. A linea C attoccherà a u Stadio, a linea D a stazzioni Notarbartolo. (arristau sulu 'n proggettu)

Lijami di fora

[cancia | cancia la surgenti]