Va ô cuntinutu

Stazzioni di Palermu Cintrali

Dâ Wikipedia, la nciclupidìa lìbbira.
-

Stazzioni di Palermu Centrali


A stazzioni ntô 2015.

Pusizzioni
Paìsi Bannera di l'Italia Italia
S'attrova Palermu
Linee
Storia
Stato Attuali Funziunanti
Inaugurazzioni 1886
Suppressioni -
Riattivazzioni -
Descrizione ginirali
Tipuluggìa Stazzioni di testa
Binari 10
Ntirscambi Autobbus, tramm
Circustanti Univirsitati di li Studi di Palermu, Ortu buttanicu di Palermu
Metropulitana di Palermu
   Palermu Cintrali
 Guadagna
 Vespri
   Palazzo Reale-Orleans
 Lolli
 Notarbartolo
Libertà   Lazio
Imp. Federico   De Gasperi
Fiera   Francia
Giachery   San Lorenzo
Politeama   La Malfa
   Cardillo
   Tommaso Natale
   Sferracavallo
   Isola delle Femmine
   Capaci
   Carini Torre Ciachea
   Carini
   Piraineto
   Orsa
   Palermu Aeroporto


La stazzioni di Palermu Cintrali è lu principali scalu ferruviariu di la citati di Palermu e di tutta la Sicilia; è na stazzioni di testa, picchì ci sbùccanu li binari di li diversi linî di arrivu e finìscinu cu nu paraurti. Si trova ntô cori di la citati, nta chiazza Giulio Cesare. È macari la stazzioni d'urìggini di la lìnia pi l’aeroportu di Palermu-Punta Raisi dû sirvizziu ferruviariu metrupulitanu. Fu funnata ntô 1886 doppu la supprissioni di la vecchia stazzioni di via du Siccu.

Ci passanu circa 52.000 pirsuni ogni jorno e circa 20 miliuna ogni annu. Do 2001, pi menzu di na diramazioni dâ stazzioni di Piraineto, ncapu a linea Palermu-Trapani, all'Ariuportu di Palermo-Punta Raisi, Trenitalia accuminciò u sirvizzu Trinacria express cu partenzi di Punta Raisi e di Palermu Cintrali tutti li jorni cu percorrenza di 45 minuta, e firmata a Vespri, Palazzu Riali-Orleans, Notarbartolo, Francia e Piraineto, ca serbi a li viaggiatura provenienti di Trapani.

L'attuali stazzioni di Palemmu Cintrali, addisignata da Di Giovanni (p'accamora nun si sapi autru ncapu a iddhu) fu graputa lu 7 di giugnu1886. S'appresenta cu linî neorinascimintali, s'attrovanu nt'arcuni zoni dicurazzioni pittorichi di l'ebbica, disignati da lu pitturi Rocco Lentini.
Finu ô 1941, s'attruvava na grannni tettoia cu eleganti linie in ferro e vitru, tinuta di capriate a fauci posta a cupirtura du fascio di binari; vinni distrutta nnù [[1941]] pi ricupirari rottami mitallici pi sustiniri u sforzu da guerra.

A tittoia, da lunghizza di 90,38 metri e cu na luci di 40 metri avia u duppiu lucernariu; era stata progettata nnu 1883 du ncigneri Ausanio Cajo da Società Italiana pi i strate firrate miridionali, ca gistiva a riti calabro-sicula, e fu rializzata da a Società Naziunali di Officine di Savigliano.
A tittoia da stazzioni di Palermu era du tipu cchiù evolutu a centini snodate: l'archi, rializzati nna du elementi, erano colligati cu na cirnera alla summità ca pirmittia a flessibilità da struttura, fatto mpurtanti nnù casu specifico essennu posta nta na stazzioni du sud cu granni scursioni termiche tra notti e jorno ca cumpurtavanu na variazioni di lunghizza di l'elementi in funzioni da timperatura. I centini avianu a pussibilità di scurriri ncapu a cuscinetti a rullu lateralmente, pi cumpinsare la dilatazione termica nta li periodi di cchiù avuta timperatura.

Oggi a stazzioni di Palermu Cintrali è articolata ncapu cchiù livelli:

  • chiano interratu, sede di impianti, lucali tecnici e mahazzini;
  • chiano terra, sede di binari, dunne si cuncentrano i sirvizzi pi i viaggiatura e l'attività commirciali;
  • chiano ammenzatu, occupato da uffici e mahazzini;
  • chiani supiriuri, occupati da uffici, mahazzini e strutture FS.

L'isula a u centru di l'atrio, custruita in tempi recenti, a stu mumentu è occupata dâ biglietteria e da n'attività di ristorazioni.

A stazzioni avi:

  • Biglietteria Biglietteria
  • Scale mobili Scali mobili
  • Accessibile Accessibilità pi li portatori di handicap
  • Biglietteria Capolinia di li autolinie
  • Parcheggio di scambio Parcheggiu pi scanciu (Appartato)
  • Bar Bar

A stazzioni ha stata insiruta ntu programma di riqualificazioni dî principali scali taliani, fatta da Granni Stazzioni, società controllata da i Firrovie du Stato.

Voci currilati

[cancia | cancia lu còdici]

Collegamenti sterni

[cancia | cancia lu còdici]
Commons
Commons
Lu Wikimedia Commons havi 'na catigurìa cca conteni media su Stazzioni di Palermu Cintrali