Baia dei Turchi

Dâ Wikipedia, la nciclupidìa lìbbira.
Cercamu persune de lu Salentu ntirissate a scrìvire artìcule, crande o pìccule, 'n salentinu per lu nosthru pruscettu nciclupèdicu Wikipedia. Putete scrìvire quiddhru ca vulete (per esempiu l'artìcule subbra le cumune salentine). Ma per favure, lasciate una thraduzione de le parole diffìcile e ndicàte la pruvenienza de la parlata salentina usata. Nun mporta se sete leccisu, brindisinu, o tarandinu, sempre salentinu sete! Crazie.

La baia dei Turchi, a picca chilòmitri a nord di Otrantu, è lu locu unni, secunnu la liggenna, sbarcaru li guirrieri turchi ntô cursu di l'assediu a la citati di Otrantu dû XV sèculu (battagghia di Otrantu).

Rinusa e ncuntaminata, la baia apparteni â priggiata Oasi prutetta dî Lachi Alimini, unu di l'ecosistemi cchiù mpurtanti dâ Pugghia.

Ntâ primavera dû 2006, hà statu a lu centru di nummurusi nizziativi pi sarvaguardàrinni la lìbbira fruizzioni di parti dî citatini, causati di l'avviu dâ custruzzioni di nu stabbilimentu barniari. 'N sèquitu a manifistazzioni di prutesta arquantu stisi e prulungati, la vicenna è apprudata a l'òrgani istituzziunali (T.A.R., Comuni di Otrantu, Riggiuni Puglia) e hà statu siquita di giurnali e emittenti lucali e di l'organismi ambintalisti (li sezzioni pugghisi di WWF e Legambiente).

L'òrgani di ndàggini hannu appuratu ca hannu statu cummissi illèciti ntâ prucidura e ntâ rializzazzioni dâ struttura, oltri ca aviri pruvucatu n'evidenti damaggiu a lu paisaggiu e a la macchia miditirrània limìtrufa), pi cui dû misi di giugnu 2006 lu canteri risulta sutta siquestru. A brevi avissi a èssiri datu avviu a li travagghi di smantillamentu dâ struttura.

Di l'uttùviru 2006, la Baia dei Turchi e la zona dî Lachi Alimini sunnu ntô Parco naturale regionale Costa d’Otranto Santa Maria di Leuca Bosco di Tricase.

Ntô jinnaru 2007 lu Fondo per l'ambiente Italiano (FAI) hà nziritu la Baia dei Turchi tra li primi 100 lochi a sarvari n Italia (grazzi ê signalazzioni arricivuti n accasioni dâ terza edizzioni dâ nizziativa "I luoghi del cuore").

Culligamenti sterni[cancia | cancia la surgenti]

Purtali di lu Salentu – Jiti a l'artìculi di Wikipedia supra lu Salentu.