Londra

Dâ Wikipedia, la nciclupidìa lìbbira.
Lu palazzu cumunali di Londra
St. Stephen's Tower a Londra

Londra (nglìsi London) è la capitali di lu Regnu Unitu.
È nna metropoli globali, una di li cchiù rànni città di lu munnu, nnà città ca havi granni nfluenzi nni fattu di cultura, cumunicazzioni, pulitica, ecunumia e arti. Londra è la citati cchiù pupulusa di l'Unioni Europea, ccu 7 miliuna e mezzu di abbitanti, ditti lundinisi cà appartinninu a pirsunalità diversi, ca si parlanu cchiù di 300 lingue. A Londra ci su assai musei, teatri e sali di cuncertu.
Londra è sedi dâ Bursa, ô centru di l'attività ecunòmichi dâ City, lu quarteri ntirnazziunali di l'affari.

Giugrafia[cancia | cancia la surgenti]

La città si trova a lu sud di la Gran Britagna, su la riva di lu hiumi Tamiggi, ca è lungu e navigabbili. Lu climi è miti, ccu l'estati ca nun su assai caldi e l'invirni tipidi, rispettu a la latitudini. Le nevicati e le chioggi su assai frequenti, sia nn'estati ca nn'invirnu. La timpiratura cchiù calla registrata in Londra è di 39 gradi.

Amministrazioni[cancia | cancia la surgenti]

Londra havi cchiù di 32 distretti. La Greater London Authority (GLA) è lu curpu amministrativu, respunsabili di la pulitica e di li serviza cittadini, cumu la pulizia, li vigili di lu fucu e li trasporti. La GLA è formata da lu sinnacu e da lu cunsigliu cittadinu. Lu sinnacu attuali è Boris Johnson, elettu ndi lu 2008.

Munumenta parchi e quarteri[cancia | cancia la surgenti]