Utenti:Eryk Wdowiak/Sandbox/Giuseppe Garibbaldi

Dâ Wikipedia, la nciclupidìa lìbbira.

Di sutta c'è na traduzzioni miccanica di l'articulu dâ Wikipedia taliana Giuseppe Garibaldi (23 apr 2023). Cui la curreggi havi l'opportunità di (ri)scriviri la storia siciliana in lingua siciliana. -- Eryk Wdowiak

Giuseppi Garibbaldi[cancia | cancia la surgenti]

Fiura nutevuli di lu risorgimentu, fu unu di li pirsunaggi storichi chiù celebrati di la sò epuca.

È canusciutu puru cu l'appellaturi di " eroi di li du'mondi " pi li mprisi militari chiumputi sia in europa, sia in America miridiunali.

Cunsiddirannu di la storiografia e nta la cultura di massa di lu XX seculu lu principali eroi naziunali talianu, accuminciau li sò spostamenti pi lu munnu comu ufficiali di navi mercantili, pi poi divintari patruni di longu corsu.

La sò impresa chiù canusciuta fu la vitturiusa spedizione di li milli ca purtau a l'annessione di lu regnu di li dui siciliani a lu nasciri regnu d'italia, episodiu cintrali nta lu prucessu di unificazioni di la nova nazioni.

Masoni di 33 grazzii di lu ritu scozzese anticu e accittatu, favoriusi a l'entrata di li fimmini in massoneragiuseppe garibaldi, documentu autografu, archivi di lu granni orienti d'italia, in emanuela locali, storia di la maschiria fimminili: di li corporazioni medievali a l'obbedienza, bastogli, 207, di li sò figghi, di li sò figghi, di scrittrici, di li carusanza, di lu rinascimentu, di l'italia, e di lu rinascimentu, e di lu rinascimentu, fu misu a Palermu, e macari tanti lingui, e macari culleghi.

Biografia gioventu giuseppe garibaldi nasciu a nizza di na famigghia di origgini liguri lu 4 lugliu 1807, nta l'attuali quai pappaaddu, nta un piriudu unni la contea di nizza apparteni a lu regnu di sardegna, era sutta l'occupazioni francisi nta la battagghia di marengo ca avia costrintu lu re audo carlo emanuele IV a rifuttiri a cavalleria nta la francia.

Nta lu 1860 fu definitivamenti annessa a la francia in seguitu a la firma di li accordi di di plombieres (1858) e di lu trattatu di torinu (1860), comu compenseru terriali, assieme a la savoia, pi l'aiutu militari datu di la francia a l'unificazioni taliana.

A nizza fu vattiata lu 19 lugliu 1807 nta la chiesa di li santi martino e agostino, situata nta lu quarteri attuali di la vecchia nizza, e riggistratu comu joseph mare garibaldi, cittadinu francisi.. Scettau di lu riggistru di li battagli di la chiesta di San Martinu - augustin a nizza (1807): " l'hup huph hup joseph mare les of del wilch wilech philles willes wis wilech phis. S. S. S. Of. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. Worland. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. Worland. S. S. S. S. S.

Rosi raymunnu, maries en fae di l'eglisi, di cetti successivi.

Li parrain a ete li sr joseph garibaldi nigoziant, la marraine maschili giulie marie garibaldi sa s r mes paroisiens, li parrain a signe, la marraine dichiara ne savoia.

Li peri prisenta ccà a signa.

Misss.

Felici gustavin et michel gustavin tempoins ccà a signe.

Pipi pappacirn, recter di San Martinu. "

La sò famigghia si trasfiriu a nizza nta lu 1770; lu patri duminicu garibaldi (1766 - 1841), originariu di chiavari, era patruni di na tartana chiamata santa reparata.

La matri Maria rosa nicoletta raimondi (22 di jinnaru 1776 - 20 di marzu 1852) era na figghia di piscaturi originaria di loano, nta lu 1807 tirritoriu francisi (finu a lu 1805 repubblica liguri), e muriu a nizza. (cunsultabili puru online) (cunsultabili puru online) (consultabili puru online)

http://books.google.it/books?id=gfwNAQAAMAAJ&q=%22Rosa+Nicoletta+Raimondi+%22

http://books.google.it/books?id=slJmAAAAMAAJ&q=%22Rosa+Nicoletta+Raimondi+%22

Giuseppi era lu terzogenio di sei figghi: ancilu (1804 - 1853), lu frati chiù granni, divintau consuli nta li Stati Uniti d'America; micheli (1810 - 1866) fu captain di marina; felici (1813 - 1855) fu rapprisintanti di na cumpagnia di navigazioni e produtturi di ogghiu d'alivi puglisi; Maria elisabetta (1798 - 1798); micheli (1899) e d.

https://www.geni.com/people/Maria-Elisabetta-Garibaldi/6000000017098713645

https://www.geni.com/search?search_type=people&names=Teresa+Garibaldi

Pi diversu tempu, li storici dicevunu a na virsioni, si veda, ntra l'àutri, lu dittongu elaboratu in dimustratasi poi fausa, secunnu la quali garibaldi avissi avutu origgini tedeschi. Lu puntu debbuli di la teoria, ca lu vitti apprentatu, in qualita di illustri, cu lu baruni teodoro von neuhof e truvau fora di lu termini, a battagghia e a la battuta, " pronta " a la battaglia di lu rinascimentu, lu paisaggiu, " e lu stissu postu, lu rinascimentu, lu rinascimentu, cu na casa di vicinu a termini, e na casa di vicinu a la famigghia.

Di l'infanzia di Giuseppi si hannu poca nutizia, pi lu chiù agiografichi. Si vidi puru: " a l'eta di setti anni scattau li ali a un glaulu, pinsannu poi chiancennu " risulta inveci di la nutizia ca a 8 anni salvu na lavanca cadduta nta l'acqua. E ca l'aiutu a pirsuni in procintu di nigari fu na costantura, tantu ca ni salvu almenu 12 anni.

Nta lu 1814, la casa di li garibaldi fu demolita pi aminiri lu portu e la famigghia traloco.

Nizza fu returned a lu regnu di sardegna pi dicisioni di lu cungressu di vienna e restu sutta lu guvernu di li savoia finu a lu 1860.

Li ginituri vulevanu avirilu a la carrera di avvucatu, medicu o sacerdoti, ma Giuseppi nun amava li studi, pridicannu li esercizi fideli e la vita di mari.

Iddu stissu appi a diri ca era chiù amicu di lu divertimentu ca di lu studiu " essennu jo chiù dispettu a giuocari e a vagabunnari ca a travagghiari ", si vidi.

Vidennu ostacolatu di lu patri nta la sò vucazioni marinara, duranti li vacanzi tintativi di scappari pi mari versu genova cu tri sò cumpagni: cesari parodi, cessino bernord e raffello di andre.

Scupertu d'un parrinu ca avvisau la famigghia di la fuga., fu firmatu appena arrivatu a l'altura di monacu e ripurtatu a casa; è forsi di ripurtari a st'episodiu l'iniziu di la sò antipatia versu lu cleru.

Pero, si appassiunau a li matirii nzignau di li sò primi pricettori, patri giumi e lu " signor arena ".

St'urtimu, reduci di li campagni napoleonichi, li impressioni d'italianu e di storia antica (risto affascinati suprattuttu di la roma antica).

A la fini rinisciu a pirsuairi lu patri a lassaricci ntrasiri nta la vita di mari e fu iscrivutu nta lu riggistru di li mozzi a genova lu 12 nuvemmiru 1821.

Di l'iscrizioni nta ddu riggistru, si rileva ca l'autizza di lu quattordici garibaldi era di 39 onci e 3/4romanu ugolini, garibaldi: genesi di un mitu, istitutu pi la storia di lu risorgimentu talianu.

Committee di roma, edizioni di l'ateneo, roma, 1982, parri a circa 170 cmtavuli di ragulo di li pisi e di li misure gia in usu nta li varii provinci di lu regnu cu lu sistema metricu decimali.

Appruvati cu decretu 20 di maiu 1877, n. 3846, roma, stampa riali, 1877, cunsiddirannu in rapporti a l'eta e a l'autizza media di l'ebbica.

Puru si la datazioni di lu primu imbarcu è ncerta, si ipotizzanu pricidenti navi comu passaggeru. Risulta ca lu 13 jinnaru 1824. Si imbarcau a latu di la custanza, cumannata di ancilu pisanti di sanemeru, ca garibaldi avissi poi discrittu comu lu megghiu captain di mari. " lu megghiu patruni ca jo canuscia " nta lu sò primu viaggiu, supra un briganti, si misi a disinenzi e a rifuddariostaculi finu a termini ca iddi foru spinti nta lu rinascimentu e nta lu stissu tempu.

Vi si rechera ancora nta lu 1833, ncuntrannu un patriota mazinanu ca lu sinteva a causa di l'unita d'italia.

Ntrasiu a nizza in lugliu.

L'11 di nuvembri, partiu pi un brevi viaggiu comu mozzu di rinforzo supra la santa reparata, costeggiannu la francia nta un equipaggiu di cincu omini.

Cu lu patri, tra aprili e maju di lu 1825, partiu a la vota di roma cu tappe a livorno, purtau longon e fiuminu cu nu carru di vinu, pi l'appruvvigionamentu di li pellegrini vinni pi lu giubileu indittu di papa leoni XII.

L'equipaggiu era cumpostu di 8 omini, e appi la sò prima paga.

Navigation

Accuminciarunu li numirusi viaggi marittimi di garibaldi; ntra chiddi ca ristaru chiù mprissisi a lu condotteru ci fu chiddu supra lu briganti enea, a lu quali cumannu c'era lu captain Giuseppi gervunu, duranti lu quali, nta na timpesta, vitti na feluca catalana, a cui nun puteva suppurtari, sprissiunata nta l'unni.

Nta lu 1827, navigannu cu la coromandi, raggiunsi l'isuli cantarii e nta lu stissu annu, salpau di nizza cu la cortese, cumannata di lu captain carlo seria, pi lu mari niuru: duranti stu viaggiu lu bastuni fu assaltu pi tri voti di li corpi greci, era lu tempu di l'insurrezioni di li greci contru a lu putiri turcu e eranu friquenti, cumannati di li pirati nta l'acqua di li chiazzi, chi eranu attaccati a li chiazzi, e a lu mari, e a li carusanza, di li carusanza, di li navi, di li carusanza, di li carusanza, e di li carusanza, di li carusanza, di li pupi.

Nta stu viaggiu subi la sò prima lieve ferita in battagghia, eventi forsi ingigantitu di li fonti cu lu tempu.

Lu viaggiu pero cuntinuau e nta l'austu di lu 1828 garibaldi sbarcau di la curtisi a costantinopoli, unni, ammalatu, risto pi circa tri anni: nta ddu piriudu pi sustiniri economicamenti fici l'istitutori, nzignannu lu talianu, francisi e mattematica.

Tra li mutivi ca lu ficiru industria ci fu la guerra turcu - russo, ca chiudiu li VII cummirciali marittimi; nta lu frattempu si integrau nta la cumunita taliana, grazzii puru a la prisenza di na sò concittadina, la signura luisa sauvaigo.

Garibaldi probabilmenti friquintau la casa di caloso cumannanti di la cavalleria di lu sultanu cu lu nomu di rustem bey e l'ambienti di li genovese, ca storicamenti eranu insediati nta li quarteri di galata e pera.

Turnau a nizza nta la primavera di lu 1831.

Appena junsi in cita, si imbarcau subitu, acchianannu supra a nostra signura di li grazii cumannata di lu captain antoniu casabona, prima comu secunnu: poi l'anzianu captain ci cessi lu cumannu.

Lu 20 frivaru 1832 ci fu rilassata la patenti di patruni di mari di secunna classi.

Nta lu stissu misi si riimbarcau cu la cloinda pi lu mari niuru; si cuntavanu vinti omini a tavula e la paga di Giuseppi fu di 50 liri piamuntisi a lu misi. Mentri 100 tuccaru a lu cumannanti, simuni clary.

Ancora na vota la navi fu pigghiata di mirra di li corsari ma sta vota l'crew accugghiu l'aggressori a fucilati.

Garibaldi fu fertu a la manu dritta: poi ricurdava l'eventu comu lu sò primu cummattimentu.

Propriu supra la cloinda canuscia edoardo mutru, sò cumpagnu d'armi in futuru.

Nta lu 1833 si cuntaru supra li riggistri naval 72 misi di navigazioni efficiva.

L'importanza di lu spiritu marinaru in garibaldi ha statu chiù voti suttuliniata, li scritti di augustu vittorini vecchi, chiù canusciuti cu lu nomu di giack la bubina, influinzaru li prossimi studiusi supra l'argumentu, iddu ca definisci lu mar mediterraneu un ottimu nzignanti, visti nta l'eroe l'ingenuita di l'omini in cuntrariu cu la furbia di l'omini di li furbuli di jak la boria, influinzata, influinzata di la terra: e lu postu di lu rinascimentu, ca fu misu a termini di roma, e a termini immobili comu u munnu.

Doppu 13 misi di navigazioni riturnau a nizza, ma gia nta lu marzu 1833 riparti pi costantinopoli.

A l'equipaggio si junsiru tridici viaggiaturi francisi siguenti di henri di san - simon, imbarcati di notti e cuntrullati di la polizia pi jirisinni nta l'esiliu nta la capitali ottava.

Lu sò capu era emile barrault, prufissuri di retorica ca ca esprimeva li idei sansimone a un attentu garibaldi. La prima infirenza politica ricitata di lu condotteru, si veda: garibaldi, allura vintiseienne, fu assai influinzata di li sò palori, ma annita garibaldi ipotizza ca probabilita ca li idei nun arrivavanu quasi tutti li idei novi, di lu stissu tempu, quannu iddu avia divintatu nta lu postu di l'ambitu di lu rinascimentu, di l'europa, e di lu stissu tempu.

Tuttu chissu contribuiu a cunvincirlu ca lu munnu era persu d'un granni bisognu di libirta.

Lu cullpi in particulari emili barrault quannu affirmau:

Lu bastiddiu sbarcau li francisi a costantinopoli e prucetti pi taganrog, mpurtanti portu russo supra lu mari d'azov.

Ccà nta na locanda, ncuntro un omu dittu u credenti, nun è pero di tuttu esclusivu ca tali definizioni putissi aviri a chi fari puru cu li ideali di la massoneria ca, di lu restu, garibaldi abbrazza chiù tardu cu forti cunvinzioni. Ca esprimeva a garibaldi li idei mazininiani. Si penza ca u criaturi era u giurnalista e scritturi di giovanni battista, ma probabilmenti fu capaci di ripurtari a lu postu di ripostu nta l'epussulinia u postu e u paisaggiu comu si putissi pinzari comu u postu di l'incontru u munnu. C. C. C. C. C. C. C. C. C. C. C. C. E pi parti di l'incuntrata nta lu principiu di l'incuntrattu cu lu stissu tempu. E u munnu. E u munnu. E u munnu. E u munnu. E u titulu di l'incuntrattu di l'europa. E u munnu. E u munnu. E u munnu. E u munnu. E u munnu. E u titulu di l'incuntrattu di l'incuntrattu.

Ddu viaggiu canciau la vita di garibaldi; nta li sò memorii scrissi: " certu nun pruvau tantu suddisfazioni nta la scuperta di l'America, comu ni provi a lu ritruvatu chiddu ca s'occupau di la redenzioni patria ".

Vita di ricere nun si havi certizza storicu di lu primu ncontru tra garibaldi e mazzini; chiddu discrittu nta la sò biografia mustra certi lacune: si cunta ca un certu covi purtassi lu primu di lu rivoluzionariu nta un incontru tenutosi a marsiglia nta lu 1833, ma la datazioni nun risulta cridibili nta quantu lu marinaru 17 austu 1833 a lu 1833 a Palermu: si cunta ca un certu cocciu a termini di francia (francia) e poi si trasfirisci a termini di Palermu.

Puru lu stissu genovese affirmau ca avia sintutu di garibaldi sulu tempu doppu, nta lu 1834.

A ddu tempu li marinai mercantili avianu a obligatorialmenti prisirvari sirvizii pi 5 anni nta la marina di guerra; foru agguditi chiddi ca friquintavanu rotte ca portavanu a l'esternu, iddi nfatti putevanu dicidiri quannu cuminciari stu piriudu, in ogni casu la scelta avia a cadiri prima di li quarant'anni di eta.

Garibaldi prisintau la dumanna nta lu misi di dicembri di lu 1833 divintannu marinaru di terza classi.

Cu na statua equire situata a chiazza di ferrari lu 16 dicembri, si prisintau a genova e lu 26 si imbarcau supra a leuridici unni risto pi 38 jorna.

La divisa sarda nta l'occasioni era cumposta d'un frac niuru, na tuba, e un paru di pantaluni bianchi.

Comu a marinaru piemontese garibaldi assunse lu nomu di battagghia clemroto, di matrici di lu 183s, vol.

Jo, pag.

392 un re spartanu ca cummugghiau contru tebe nta la battaglia di leuttra.

Nun era ancora iscrittu a la giuvina italia. Prova è lu sò nomu di rivoluzionariu, borel, in quantu si trattava di unu di li participanti a la spedizione di savoia, pittatu comu un martiri, unu di li patriots fumati di l'armata piamuntisi doppu la fallita invasioni di la savoia di lu 3 frivaru 1834.

Si vidi nta ddu piriudu tintu, cu edoardo muttu arruolutu puru iddu, e Marcu pi fari propaganda a la causa circannu di bottu e a terra di fari prossiti.

Friquintau l'osteria di la palumma, la cui patruni caterina boscovich, assemi a la cammara tereina cassamilla, ci sarra d'aiutu in seguitu.

Fici sfortamentu di la sò attivita, offriri di biviri a scanusciuti cu l'intentu di arruolari nta la causa nova elementi, certi di li pirsuni ca cerca di arruolari sunnu militari ca riferisciunu u tuttu a li superiuri.

Si veda e fu vistu in pubblicu, a lu cafe di londra, usari palori dipregativi versu lu re.

Pi tali cumportamentu vinni livatu di la polizia.

Lu 3 frivaru 1834 fu poi imbarazzatu, assemi a mutro, supra lu conti di li genielli, ca stava pi partiri pi lu brazil. Li biografi ipotizzanu nta sta dicisioni lu vuliri isulari li dui omini, ma valida è puru l'ipotesi chiù semplici, di na richiesta di omini cu esperienza in vista d'un viaggiu impegnu: si vedi sulu un jornu in quantu lu 4 frivaru, si misi a termini, e poi si misi a calari cu la sò terra natia, e poi dormiri cu la martina.

Nta lu frattempu si avia stabilitu ca l'11 frivaru 1834 ci avissi statu na nsurrezioni populari a piamunti.

Garibaldi scinniu in terra pi farisi in cuntattu cu li mazzi; ma lu fallimentu di la rivolta in savoia e l'allerta di l'esercitu e di la polizia falli tuttu.

Garibaldi crideva ca l'insurrezioni si avissi pero avvintatu; nun turnau nta la navi pi participari, vinennu sigatu lu termini a. S. L.

(assistutu senza licenza) supra la sò matirila, e divintannu in pratica un diserturi; tali latitanza fu cunziddirata comu ammissioni di culpa.

Attagghiu n'ura nta la chiazza prima di jirisinni, truvannu riparo prima a casa di la fruttitina.

Natalina pozzu e poi a l'osteria e a la casa di la maistra, caterina boscovich.

Intantu venunu arrested lu quasi omonimu giuseppe garibaldi (l'8 frivaru) e poi lu stissu muttu, lu 13 frivaru.

Prima di tannu, lu 9 o l'11, li fonti nun trovanu accordi supra la data, si vidi puru lassa genova.

Chiù voti nta lu corsu di la fuga scappau a eventuali cattura, doppu aviri supiratu lu ciumi varo: la prima quannu a la confini vinni purtata momentaniamenti a draguignan, prima vinni purtata a grassi e poi purtata a draguignan in aspittari di ordini di parigi garibaldi nta l'aspittata di na finestra, si vidi poi nta n'osteria unni scappava a l'osteria pi scappari a li sguardi lu sguardu di lu boscu e di lu rinascimentu di lu 1780. C. C. C. C. C. C. E poi si misi a termini di s.

Intantu fu indicatu comu unu di li capi di la cospirazioni, fu cunnannatu a la pena di morti ignurusa nta la cuntumacia in quantu nimicu di la patria e di lu statu.

Garibaldi divintau accussi un ricercu e nta ddu tempu vissi pi un brevi periodu di lu sò amicu Giuseppi pares.

Cuntinuau sutta falso nomu, assunta l'identita di lu nglisi joseph pani, a viaggiari: lu 25 lugliu salpau versu lu mari niuru supra lu briganti francisi union cuntannu di essiri un vintisettesimu natu a napuli.

Avia a svolgiri l'attivita di mariolu ma in realta divintaiu secunnu. U mutivu pi cui ufficiu ufficialmenti nun puteva fari assaccari comu secunnu era la documintazioni nicissaria ca nun puteva esistiri, si veda sbarcu lu 2 marzu 1835, e in maju fu in tunisia.

Quannu turnau a marsiglia truvau la città devastata di na gravi epidemia di colera; offerti comu volunteer, travagghiau nta un spitali, in qualita di benelu, e ci risto pi chinnici jorna.

Nta ddu piriudu canusciutu antoniu ghiglioni ipotizza ca fu iddu a cuminciari a la giovina europa; esisti la tistimonianza di agostino ruffini di la prisenza di ghigghiu nta un portu di mari francisi, probabilmenti marsiglia, ntornu a lu 7 giugnu, mentri nta na successiva littra di garibaldi, scritta in brazil, indirizzata a mazzini, dichiarau di canusciri a ghilioni, si veio e a canica.

Siccomu li rutti eranu chiusi in parti pi via di lu colera, garibaldi dicidiu di partiri a la vota di lu Sud America cu l'intenzioni di propagaricci li ideali mazziniani.

L'8 sittembri 1835 partiu di marsiglia supra lu brigantinu nautonnier, navi cumannata di beaurer, assumendo la fausa identita di Giuseppi pani e affirmannu di essiri natu a livorno; datu la sò paga di 85 franca, si presuppone ca nun si svolgi nta lu mari li carrubbi di marinu la cui paga era chiù granni.

Esiliu nta lu Sud America e cammisa russa di garibaldi (museu di lu risorgimentu di milanu).

Juntu a rio di janeiro nta la fini di lu 1835 o nta lu jinnaru di lu 1836, fu accusatu di la nica cumunita di li taliani aderenti a la giuvina italia, avvisati di la cannilora prima; accuminciau dunca un picciulu cummerciu di pasti alimentari nta li porti vicini.

La sò prima littra fu rumpita lu 25 di jinnaru 1836.

Cercu di instaurari un rapportu cu giuseppe stefanu grondona, lu " geniu quasi infiriuri " comu lu difinisci iddu stissu, senza pero rinesci, puru cedennu la presidenza di l'associazioni lucali di la giuvina italia.

Funnau na societa cu l'amicu luigi rossetti, luigi rossetti, esuli ca di lu 1827 si truvava a rio divintau amicu di garibaldi a lu primu sguardu, quasi un frati.

Comu iddu stissu ricorda citatu nta lu nomu olgati.

Scrissi direttamenti a mazzini lu 27 di jinnaru, nta na littra mai junta a destinazioni, dumannannuci ca rilassassi " littri di marca ", n'autorizzazioni a cuminciari na guerra contru i nimici austriaci e piamuntisi, na richiesta mpossibili di esaudiri, si trattava di na richiesta impossibili in quantu putevanu rilassarila sulu li stati di la giustizia, si videvanu puru senza li quali li sò antinati, ma foru sulu li sò antinati a pirateria di lu guvernu naziunali, di lu presidenti, di lu rinascimentu, di l'albergu, e di lu rinascimentu, di l'albergu, e di lu rinascimentu, di l'albergu, e di lu rinascimentu, e di l'ordinariostaculi, di lu rinascimentu, di lu rinascimentu, di l'albergu, e di lu rinascimentu, di l'albergu, e di lu rinascimentu, di lu rinascimentu.


nta la repubblica di lu rio granni di lu sud[cancia | cancia la surgenti]

Nta lu frivaru di lu 1837, parru cu livio zambeccari, detenuti nta la prigiuni santa cruz in quantu secretariu di bento gon sec. Alves, puru iddu a lu mumentu si truvava in galera, nta la fortizza du mar a bahia, li dui poi nisceru tutti dui di priggiuneru.

Si veda prisidenti di la repubblica riograndense, fu secessionsta di lu brazil.

Sara l'iniziu di na collaborazioni ufficiali.

Lu 4 maju 1837, ottinennu na littra di cursa, lu numiru sei (avianu rilassatu un totali di 12 patenti), documentu firmatu di lu generali jo o manoel di luma e silva apparenzialmenti firmata lu 14 nuvemmiru 1836. Pari chiù probabili ca fu firmata a l'iniziu di lu 1837, quannu fertu si truvava a muntivo pi ristabilitari, si veio nta la lista di li 14 pirsuni di li masciusciti, si di li mazzini, di li mazzini, e di li capulini, e di lu primu capulavoru finu a lu primu postu.

A jo o risultava nvintata puru nautra navi, la " farropilha ", di 130 tonnellati, certi biografi assignati erroneamente la navi a l'eroi, si viduta di lu guvernu di la repubblica riograndense (ora rio granni fannu supra), ribeddi a l'autorita di l'imperu di li brazil guidati di pedru II.

La navi accattata tempu prima grazzii a li sordi di giacomo cris (veru nomu di giacomo picassoa ddi tempi sosterra economicamenti chiù voti garibaldi.

Si veda cu lu quali si fici canusciri), avia statu vattiata mazzini, e cu li sordi sfruttati di na colletta, 800 liri. Venunu effettuati di li megghiu.

Salpannu lu 7 maju, a tavula si cuntavanu 12 - 13 omini in tuttu, l'elencu varia a secunnu di li reputazioni, li memorii pi esempiu riportanu 16 omini, si vidunu tra cui lu nostremu luigi carniglia, lu timone giacominu fiorentino, jo baptista e miguel un lianu ca s'avia a pinzari a li armi.

Nta lu giurnali jornal do cumerciu si dava comu destinazioni di lu viaggiu campiuni e comu cumannanti cipriano alves (àutru nomu assuntu di garibaldi) la prima preda fu na lanza di cui pigghiau lu schiavu niuru antoniu, ca affranco rendendolo libbiru.

L'11 maju li corna cuminciaru un segallu di centoventi tonnelati chiamatu " luisa " e lu abbordaru.

Garibaldi rifiuta ogni beni ca lu patruni ci avia offertu e nun vosi ca li beni personali venunu tuccati.

Si continuau supra la nova navi chiù granni ca fu ribattuta " farropilha " (" canaglia "), mentri dda vecchia fu fatta affunnari.

Li priggiuneri foru fatti scinniri in seguitu, supra la sula lanza c'avianu a pressioni, tistimonianza di luigi calia, unu di li marinari maltisi a bordo, si vidi cu iddi lu <unk> lianu ca nun si avia fattu cuntu di lu piriculu.

Doppu nun si hannu nutizi di àutri abburdinarii e garibaldi junsiru a maldonado lu 28 maju.

Intantu li sò gesti si diffuseru ma nun purtannu dati curretti: a sentiri lu ministru di la guerra e marina a montevideu avissi libbiratu 100 schiavi.

Garibaldi lasso nta la notti di lu 5 - 6 giugnu la cita, picchì avvertitau di lu piriculu di l'impirfettu petru, ca era a ricerca di li corsari pi arrestari. A causa di li venti cuntrari la navi tardu l'arrivu salvannu garibaldi, si viduta.

Partennu di novu, nun si accurgiu di lu malfunzionamentu di lu bussu ca li purtau accessimamenti fora versu li scogghi a l'autizza di la punta di jiso y Maria. Pi un ordini datu in pricisioni di lu stissu garibaldi s'avianu ampusatu tutti l'armi vicinu a la buscina alternennu lu funzionamentu, sulu doppu l'eroi cumparunu l'eventu.

Si vidinu obtained cu difficulta di li vigni, lu viaggiu ripigghiatu; avennu in quacchi modu ovviari a la mancanza di na lanza, accattata poi in seguitu, usati in sostituzioni la tavula supra cui si manciava, varrili vacanti e vesti a distanza.

Lu 15 giugnu cunfruntarunu un lanciaturi, lu Maria, salpatu cu l'intentu di catinari lu coru. L'imbarcazioni era uruguayana, infatti li stati di uruguay e brazil s'addunaru in pricisioni contru li rivoluzionarii di lu rio granni, si vidinu nta lu cummattimentu contru lu timuni di la morti e garibaldi, sostituitallo, foru fermati quasi mortalmenti, persi.

La battaglia la cuntinuau li restu taliani, cumannati di carniglia, finu a la fuga.

àutri marinari abbannunarunu la navi, mentri l'eroi, ricitau li suffissi, si ricugghiu. Ricorda cu quantu primura luigi carniglia lu assistiu pi 19 jorna, lu progettili avia trasusu lu coddu, vertebri cervicali e farcci sulu tempu doppu ca ritorna a inghiottima -, lu progettu avia trasutu di l'oricchia fermannusi a ddu scopu, poi fu cacciatu di lu medicu, e ariostaculi.

Pi via di sta ferita s'avia avanzatu l'ipotesi ca lu ginirali era privu di l'oricchia sinistra, tagghiatu nta lu Sud America comu punizioni pi abbitatu o stupro.

L'ipotesi, avanzata cu quacchi margini di ncertizza di ermino di biase, l'inghilterra contru lu regnu di li dui siciliani: vivi e lassa moriri, napoli: contracurrenti, (2002), p. 70 (" nun è ufficialmenti pruvata la mancanza di l'oricchia sinistra (mutilazioni ca rischiava a li tempi di la sò permanenza nta lu Sud America e ca si praticava a li carri di li cavaddi cu li studiusi e cu l'attinzioni di lu rinascimentu, e cu lu rinascimentu, e cu lu stissu tempu.

Si nota subitu, infatti, comu li capiddi scinnunu piatti supra lu latu sinistra, mentri nta la parti dritta rigonficannu iddi seguunu lu naturali riliggiu di l'oricchia... ") fu ripigghiata comu un datu accertatu di bruno luma, dui siciliani: l'invasioni di l'internaziunali: i principi canonistici supra u statu di la viulenza contru a l'ingiusta, la fidi, la cultura, lu 1998 - 98 - 98 - 83 - 93 - 4 - 43 - 93 - e poi, pi ammucciarisi nta la vita di l'America.

Si vidi puru gilbertu onetu, l'iperitalianu: eroi o ciine?

Biografia senza censure di giuseppe garibaldi, rimini: lu cercu, (2006) isbn 88 - 8474 - 116 - 5, p. 31.

La nutizia era nvintata e li fogghi di garibaldi in eta avanzata mustranu comu tutti l'oricchi foru ntatti: cfr.

Garibaldi scrissi a lu generali pascoli echague dumannannu aiutu e ottinennulu in parti: la navi parti pi buenos aires jungendoli lu 20 ottobri e fu ristata a lu patruni, mentri li currispunnenti nun pottiru lassari gualeguay (argentina), in quantu priggiuneru di lu governor giuan manuel di rosas.

Nta lu frattempu mparau lu spagnolu.

Tinuta la fuga, fu catturatu e torturatu di leonardo millan, e risto du'misi nta lu carciri di bajada, doppu li quali fu rilassata (frivaru 1838), pi mancanza di provi.

Arrivati a parana guazau li sò amici russi e cuneo, seppi di l'arresto di jo o gasazon e di giacomo picasso.

Nta lu maju 1838 junsi a cavaddu a piratini, si ritrova nta li testi scritti puru piratinin o pitanim, nta lu viaggiu si utilizzau la tecnica di escoteru, ovveru: si galoppa in picca pirsuni purtannu tanti cavaddi, si facevanu riposari li cavaddi stanchi e si usavanu subitu chiddi frischi, si videvanu pi la data e dicennucci: cumprenniri un viaggiu di campagna.

Ccà canusciu di pirsuna bento gon sec. Alves, restanu affascinati.

Si organizzau un canteri navali lungo lu ciumi camacu: lu capu di li opiri era john griggs, di origgini irlandesi, mentri garibaldi divintau cumannanti di la flotta.

Dui lannisi eranu pronti a lu varu: lu rio pardo (15 - 18 tonnellati), unni si imbarcau lu stissu garibaldi,. E lindependencia, lu cui equipaggiu cuntava cumpletamenti circa 70 pirsuni, tra cui muttu e carniglia.

Parteru lu 26 austu 1838, e rinisceru a supirari lu sbarramentu postu di li navi nichi.

Lu 4 sittembri cuminciaru du'navi nichi: una di iddi scappau mentri l'àutra, na somappa chiamata la miniera, si firmau. Garibaldi scrissi nta lu sò renotu di l'eventu (22 di sittembri) ca la navi fu distrutta, si veda ci fu lu problema di la spartizioni di la preda: da dividiri in tri parti secunnu quantu scriveva nta l'accordu di rossetta, 8 (8), di cui si misi a termini di basi pi la fini di lu ministru.

L'ammiragghiu greenfell, allarmatu di l'eventu, fici scurriri ogni navi cu ddi di guerra, mentri a la picciridda flotta di garibaldi si junsiru àutri navi e àutri eranu in costruzioni.

Lu 17 aprili 1839, avvertiti di lu gridu " sbarcau lu moringue ". (d'accussi era chiamatu lu chiù granni Franciscu petru di abreu, a cui avia statu datu l'ordini di eliminari garibaldi), svintaru un tentativu di imaboscata, ammatula ca li nimici foru favoriti di la nebbia.

Affruntarunu li circa 150 omini inviati,. Firennu lu stissu moringue e costrincennu a la ritirata: fu na vittoria ca divintau celebri cu lu nomu di (" battagghia di lu galpon de xarqueada ").

L'ecu di la vittoria fu amministrata di lu rapportu di lu ministru di la guerra a lu parlamentu <unk> liano. Si tratta di lu primu ufficiali, unni garibaldi vinni chiamatu " cumannanti di li forzi naval repubblicanu ", lu rapportu di garibaldi fu poi pubblicatu supra o povo lu 24 aprili, si veda partecipo, allura, in qualita di maistru tenenti, a la campagna ca purtau a lu chianu di li forzi navali, lu quali fu misu a lu cumannu di lu carciri finu a lu carru di la spagna.

La tattica utilizzata fu singulari: si risali lu ciumi cumprinnia, ingrossi di l'ultimi chiova, facennu avanzari li navi pi via terra, cu l'aiutu di du'carri priparati dintra na para di fussi, trainati finu a arrivari a la lachiana di thomas jose e scinniri di lu trapassatu.

Pi tali pruggettu foru scigghiuti li dui novi lantoni: farrupilha (18 tonnellati, su cui detti li ordini l'eroi) e lu seiellu (12 tonnellati, a cui cumannu si ritrova griggs).

Lu 5 lugliu cumincia lu traportu via terra evitannu a lu contempu l'nimicu ca si stava priparannu chiù avanti, finisci l'11 lugliu, tri jorna doppu lu 14 lugliu ripigghianu lu mari.

La navi di garibaldi si rivela troppu pisanti: lu timuni si rumpi la navi, è lu 15 lugliu 1839.

Duranti la timpesta anneghirra ntra l'àutri muttu, carnigghia e procopiu (un schiavu fattu libbiru c'avia firmatu lu moringue).

L'assaltu veni purtata lu stissu cu l'unicu lantinu resta, lu seiali, purtatu di garibaldi;. Di frunti hannu un briganti e quattru laccuni.

Si diriggiu versu lu sud purtannu li inseguitrici, coerenti in du'laccuni, lu labunense e limurali catarinensi, nta na trabanca.

Di li surdati ammucciuni nta la fitta vegetazioni assalzaru li navi e li cunquistarunu; poi foru usati pi distrari l'àutri du'lantoni, santa ana e litterica si arresiru, lu briganti cumeta fui.

Lu 25 lugliu 1839 fu cunquistatu laguna e cu lu sò novu nomu, giuliana, fu proclamata la repubblica catarinense. Luigi rossetti fu elettu segretariu di statu, si veda: l'impirenti mannaru lu marel francesco jose de souza suares de andrea cu na flotta di 12 navi e tri lantoni: primu ammazzatu a erio, ca fu ammazzatu a lu segretariu ntra lu quali avia lassatu lu cumannu di lu cumannu.

L'eroi pigghiau lu cumannu di la liberta rinominata rio pardo, di nun cunfunnari cu la in pricidenti costruita si veda mentri lu seiellu fu affidatu a lorenzu valeregini.

Occorrevanu arrembii, ma vicinu a la lagna c'era un bancu navali criatu di l'impirenti, e pi supirarilu, lu 20 ottobri s'invio na somma pi distruggiri li navi ca parteru a l'inseguimentu lassannu lu restu di la flotta libera di agiri.

Nta una di sti azioni si truvaru di frunti a la navi reggera sec. O ca, cu li sò venti cannoni (li tri navi avianu un sulu cannoni ognunu, la terza navi la mpirfettu catarinassi rinominata casavata era cumannata di griggs, si veda) misi a fuga li navi.

Scapparunu pi lu stissu mutivu puru di l'andorinha, si aspittava di ririturnari a la labuna. In seguitu a l'andorinha (o androgina) si junsiru la bedda miricana e patagunia, nta lu cummentu, rimpiantu a la fatica, elogiu la bravura di manuel jorgee rodrigues.

Era lu 2 nuvembri, lu rio pardo riturnau pochi jorna doppu.

Guidu malvolentieri l'attaccu a la cittadina imarui cu l'intenzioni di punirla di lu tradimentu..

Lu 4 di nuvembri. L'autorita forti di 16 navi cu 33 canuni cumplessi e 900 omini, cunquistau la cita e li repubblicani, doppu aviri incendiatu li navi senza chi li nigozzi avianu arrivatu, ripararu supra l'altopiano, griggs fu ammazzatu.

Supra la terraferma li cummenti cuntinuarunu, e foru li primi pi garibaldi: lu 14 dicembri 1839 a santa vitoria do palmar. Attaccati cu li sò marini lu nimicu e custringendolo a la ritirata; doppu lu 12 di jinnaru 1840, nta li prezzi di forquetinha, garodi, guidennu la fanterna, assima cu l'assignati a l'assignati cu li sò mariti, li rapporti, foru discritti di lu rinascimentu, e con. C. C. C. E con. C. C. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S

Marciaru pi quattru jorna finu a li prezzi di vacanza e poi di novu a lu rio granni.

Nta l'aprili di lu 1840 si ricugghieru li du'esercizi nta li prezzi di lu ciumi tassi; impurtanti, a lu cumannu di lu generali manuel jorge rorigues ca avissiru affruntatu 3. 400 riograndesi, ma nun ci fu nenti battuta.

Si dicidiu di attaccari a san jose do norti, puntu strategicu di rimpiantu.

Di li quattru furtini disposti a difisa tri foru distrutti in pocu tempu, l'azioni era guidata di gon sec. Alves cu teixeira.

L'ammiragghiu greenfell invio li rinforzi, quannu garibaldi suggiriu di bruciari la cita ma l'idea nun fu accugliata; na vota fui, lu nizzardu; picca doppu, lu 24 sittembri 1840, fu ammazzatu russetti.

Juntu a s o gabiriel, fici amicizia cu Franciscu anziani.

Ci vinni cuncessu di ripigghiarisi a muntiviro e di purtarisi voi comu buttinu di cunquista; rinisciu a farini partiri 900, ma nta chiù chi pircurri pirdiu la maggiuranza di li capi, sulu 300 nfatti junsiru a destinazioni nta lu giugnu di lu 1841 a causa di li ripetuti furti di li mannriani infedeli.


guerra civili uruguaiana[cancia | cancia la surgenti]

Soggiornava in casa di amici. Si trattava di la casa di napoleon castellini, in nun si canusci cu saggizza quannu garibaldi ntrasiu nta la marina uruguayana, a l'ebbica garibaldi pi sustiniri la famigghia esisteva du'tipi di opiri, prufissuri di matematica pressu un cullegiu e sensali, accetta l'offerta urdinaria di la repubblica orientali - repubblica di muntivo.

Si veda (marina uruguaiana nta la guerra civili di la parti di li " culturi " uruguaiani alliati cu l'unitari argentini ca affruntavanu li " bancs " di l'ex prisidenti uruguaiano oribe, a sò vota allargati cu li fedeli argentini di rosas ") pero quannu ci fu cunfirmatu u titulu di colonel e fu affidatu a na missioni: na vota a direzioni di ditirminazioni di Trapani, avia a latu finu a la città di la città di lu rinascimentu, e a lu rinascimentu, e a termini di lu rinascimentu, di lu rinascimentu, e poi fu misu nta lu rinascimentu.

Li navi eranu tri: constituicion (di 256 tonnellati e 18 cannoni, cumannata direttamenti di lu nizzardu), lu briganti pereyra, cumannau di manuel ar na ureoti, e la guletta mercanti procida, cumannata di luigi de agostini.

Li tri navi jeru lu 23 giugnu 1842.

Duranti lu viaggiu la constituicion si arenu e fu aiutata di la procida mentri supraveru la flotta argentina; si trattava di l'ammiraiu william brown (1777 - 1857) a lu cumannu di setti navi, di cui na, la belfrummentu, si arenu a sò vota. Lu piriculu di lu scontru c'ha statu veramenti ma li eventi narrati nta li memorii piamuntisi, appizzati a lu confusioni.

Si veda a tali puntu: fu grazzii a la negghia ca garibaldi e l'àutri navi rinisceru a scappari ammatula lu tentativu di inseguimentu di parti di brown ca pero si misi supra na rotta errata.

La navigation cuntinuau nta la parana di lu 29 giugnu e arrivarunu comu di prugramma la bajada lu 18 lugliu. Pricisamenti arrivarunu a la boca di lu tifuni comu in cuntinuau lu viaggiu superannu lu purticolu di cerritu.

Li navi di brown, a cui si junsiru chiddi cumannati di lu granni seguitu, arrivarunu li navi di lu nizzard vicinu a la costa brava: di na parti 3 briganti e 4 gettini, cu un totali di circa 700 omini e 53 cannoni, mentri garibaldi puteva cuntrullari supra dui di li tri navi in quantu la procida si distrau davanti a li curritorii, 29 ccuni, circa 300 omini e 4 gariostaculi, cu na granni cura di la guerra.

Lu 16 austu brown cuminciau a fari focu.

Risultanu inutili li li tintativi di risistenza; urioti circau di purtari lu sfunnu supra la terra ma fu scunfittu, ntantu albertu villegas cu lu sò gruppu scappau.

Doppu tri jorna di cummattimentu, li navi vinniru ncendiati, ma quacchi di li corpi salutaru in aria cu iddi.

Garibaldi si trasfiriu prima a goya e, doppu vari spostamenti, lu 19 nuvembri si ritruvau a paysandu; ccà riciviu l'ordini di lu generali fellex edmond aguyar di chiumpiri quacchi azioni militari.

Vinni poi richiamari a montevideu, ma prima di raggiuncirli appi a bruciari di novu la flottiglia ca cumannava.

Juntu nta lu dicembri di lu 1842 cu l'assicurazioni di ricostruiri la flotta pirduta, cu n'attaccamentu affunnatu lu 2 frivaru 1843 un briganti ca faceva parti di la flotta di brown; pochi jorna doppu fu rispuntu un primu tentativu di lu generali manueli orbi; l'assediu accuminciau lu 16 frivaru 1843.

Lu 29 aprili, doppu aviri rinfurzatu l'ispa di ratas, si ritrova di frunti lu jornu doppu di novu brown.

L'ammiragghiu cuntava supra du briganti e du guletti, garibaldi dui navi cu nu canuni ognuna; li nglisi intervinniru salvannuli. L'isulottu vinni poi chiamatu isula di la libirta,

A la fini di l'annu pigghiau lu cumannu di la legion taliana.

Lu culuri scigghiutu pi li divisi fu lu russu, eranu di li tunii di lana russi, eranu stati priparati pi cui travagghiava nta li macelli (li saladeros), ma ntirrumpiu lu tradottu fu mai juntu a la destinazioni.

Lu guvernu applicatu di lu prezzu vasciu.; la bannera, un drappu niuru rapprisintava lu vescuvu in eruzioni. L'ammiraiu winnington - ingram cuntau li varii particulari e visti lu stissu garibaldi ca si mitteva na duranti l'attaccamentu a muntivideu nta lu testu: si videva puru: in seguitu di lu colonel angelo manini, diserunu nzemmula a àutri ufficiali.

Doppu na para di vittorini ricrisciu nta na littra di lu 23 di marzu 1845 la pruprissioni fatta a jinnaru di lu generali frautuusu rivera, capu di li culura, ca vuleva regalari certi terri a la legioni taliana. Comu avia fattu in precedenza cu la legioni francisi si veda puru.

Si circau di fari finiri l'assediu: si oppostu senza successu l'ammiraiu samuel inghilefeld e emigranti laineassemblee naziunali, mentri brown si ritirau, e tempu doppu vosi salutari lu sò avversario.

http://www2.assemblee-nationale.fr/sycomore/fiche/%28num_dept%29/10897

Nta l'austu 1845 inghilefeld accuminciau assemi a garibaldi pi apririsi un varcu, cu l'intenzioni di cunquistari li nimici.

Lu nizzardo cumannau du'briganti: cagancha (64 omini) e lu 28 di marzu (36 omini), e àutri navi.

Si junsiru li validi aiutati di giuan di la cruz e josi mandell.

Doppu aviri pigghiatu l'isula di lu biscinu e gualeguaychuwe u cumannanti militari era un certu colonel villagra e nun u torturaturi millan, equivocannu cu gualeguay, città di lu passatu di garibaldi.

Si viduta si junciu la guletta francisi eclair a lu quali cumannu c'era hippolite morier, si junsi davanti a sauto, occupata di l'omini di manuel lavaleja. Manuel, frati di lu chiù celebri ginirali juan antoniu lavaleja, ignorau lu missaggiu mannatulu di garibaldi, era lu 6 ottobri.

Si veda iddu, doppu ca fu scunfittu di francavigghia anziani, abbannunarunu la città ca lu 3 novembri fu occupata di garibaldi.

Giuseppe garibaldi ntrasiu nta la maschiria nta lu 1844 nta la logia " aslu de la vertud " di muntivideo (o forsi comu certi vonnu di lu rio granni di lu sud), na logia " spuria ", emanazioni di la massoneria <unk> liana e nun ricanusciutu di li granni comunali.

Nta lu stissu annu, lu 18 austu, fu regulariatu nta la logia " ames de la patrie " di muntiviro a l'obbedienza di lu granni orienti di francia, nta lu libbru matiricula di la logia ci fu datu lu numiru 50.

Juso jose de urquisa cuminciau l'assidiu a la cittadina lu 6 dicembri;. Doppu diciottu jorna di attacchi lassau na parti di li sò omini, 700 d'iddi e abbannunarunu l'impresa.

Lu 9 jinnaru 1846 garibaldi otteni la sò prima vittoria contru li assissuri, attaccannu di notti.

Lu generali anacletu medina intantu stava juncennu a dr man forti cu li sò 500 cavalieri; garibaldi circau di affruntari cu lu 186 leonari e 100 omini guidati di lu colonel bernard baez. Ma foru culti di surprise a iddi di lu generali servennu gomez nta li prezzi di san antoniu. U cummattimentu era cuminciatu a li circa 11 libbri di lu mattinu, si truvarunu nta li resti di li saluti, e 100 omini ca si truvarunu nta li parti di lu rinascimentu, e nta lu stissu tempu, e nta lu rinascimentu, e nta lu stissu tempu quannu fu misu a termini di lu rinascimentu. C.

Si veda pi n'appressamentu: si contranu 30 morti a cui si junciunu 13 di li feriti mentri servunu ni cuntati chiù di 130. Foru truvati nta li jorna siguenti dui: na cuntinuta 86 casali l'àutru circa 60, ma lu nummiru di li morti putissi essiri chiù auta, si vidinu nta li jorna.

Li morti venunu cugghiuti e vurricati nta na fossa cumuni supra cui veni chiantata na bannera in iddi onuri: è l'8 frivaru 1846pi sta azioni lu guvernu dicidiu di junciricci in littri d'oru na iscrizioni cummemorativa supra la sò bannera, si vidi.

Lu nizzard ristau a sautari pi diversi misi, rischigghiannu ogni attaccu.

Lu 20 maju attaccatu nta la notti gregorio vergara e nta lu ritornu prima di guadari un ruscellu dicidiu di attaccari li surdati ca li inseguevanu cumannati di andres lamas. Si trattavanu di du ufficiali di serviando gomez, si vidinu li gesti oltri oceanu di garibaldi ca divintaru celebri in italia grazzii a lu patriota mancanza, ca li inseguianu a sò disposizioni a tutti li sò entrati nta la spiaggia e nta lu paisi di li criaturi di li raggi e di lu rinascimentu.

Giuseppi e anita

Giuseppi e anita si canuscissiru a lachiana nta lu 1839: si narra ca, doppu avirila nquatrata cu lu cannolu mentri si truvava a bordo di dellyaparca, na vota arrivata a li dissi, in talianu: " tu hai a essiri mè " di la validita di stu rinascimentu nun si pò essiri certi.

Si è certu di l'immediata simpatia tra li dui, si vidi pi la citazioni e pi li dubbi espressi, duca cita " ancilu, tu sarai miu ".

Ana Maria di jeus ribeiro di silva (stu nomu cumpletu) si avia maritatu cu diversu tempu si avia datu cridenza a la teoria ca nun era maritata, ma fidanzata.

Tali malinteso nasciu a seguitu di li ricerchi di giuseppe guerzoni e di la dichiarazioni sustinuta di anita quali nutevuli supra lu cirtificatu di matrimoniu di lu 1842, ipotesi cunfirmata di ricciotti.

Tra li storii ca dicevunu cridutu a sta affirmazioni: george maculay treevelyan in e j<unk> white ca junciu ca garibaldi dumannau a mugghieri la figghia a lu patri, in realta muriu tempu prima.

Ancora dda si vedra a spusa cu juan manuel di rosas.

Pi li teorii a riguardu si veda: lu 30 austu 183500 in seguitu ritruvati li documenti ca atterunu lu matrimoniu tra li dui, si vidi cu lu calzolaiopi àutri storichi si trattava di nu piscaturi, si vidi a tali puntu: manuel dute di aguir, assai chiù anziani di idda, chi, arruolatu ntra li tribunali, avia accumpagnatu di na vota, avia accumpagnatu a na mugghieri ca nun ci avia pututu veniri.

Nata nta lu 1821 a merinhos., aveva 18 anni a lu mumentu di la ncontru cu garibaldi.

Garibaldi e ana Maria, passata a storia e quasi a liggenna di lu risorgimentu talianu cu lu diminutivu anita, si maritaru lu 26 marzu 1842 a la chiesa di San Francisco d'assisi cu ritu riligiusu.

Secunnu na liggenna, anita, abili cavallerizza, nsignau a cavallari a lu mariolu talianu, finu a allura di tuttu l'inespertu di equitazioni.

Giuseppi, a sò vota, l'istruzioni, pi vulunta o pi necessita, a li rudimenti di la vita militareluigino recusani, a spassu cu l'immortali, gioucanpren, 209.

https://books.google.it/books?id=m66eDwAAQBAJ&pg=PT72

Cercu di fari allungari anita e li figghi di sò matri, ma nta lu giugnu 1846 appi un pareri cuntrariu a lu ministru di l'esteri di carlo albertu, sularo di la margarita.

Li legionari disignavanu di riturnari in patria, e grazzii a la cullezioni organizzata tra l'àutri di stefanu antonini, anita, cu li tri figghi, e àutri famigghi di li leonari partirono nta lu jinnaru di lu 1848 supra na navi diretta a nizza, unni foru affidati pi quacchi tempu a li chiazzi di la famigghia di garibaldi.

Garibaldi nun partiu di l'America assemi cu anita e li figghi, ma in seguitu, cu na sittantina di li sò legionarihttps: //wwwww. Defense. I/cont/pagin/150 - garibaldi. Aspxa. M. Ghisalberti, figuri rapprisintativi di lu risorgimentu, torino 1954, p. 54.

Scuppiarunu li mutivi taliani di ndipinnenza, fu pirmissu di ririturnari nta li stati sardi cu un gruppu di surdati.

Prima guerra di ndipinnenza

Giuseppi garibaldi ritradottu in italia nta lu 1848, pocu doppu lu scoppio di la prima guerra di la ndipinnenza.

Vinni nutatu un brigantinu sardu chiamatu bifrunti, rinominatu spiranza (o esperenza); fu numinatu comu patruni lu stissu garibaldi e la partenza avvinni lu 15 aprili 1848, a li 2 di lu mattinu; si avianu imbarazzatu 63 omini.

Arrivaru in vista di nizza lu 23 giugnu. Nun lu 24 giugnu comu città nta l'avia anticipatu un sò ligotenenti, giacomo medici,. E na certa notorieta, grazzii a lu travagghiu di mazzini. Di lu 1842 mazzini cuminciau a interessarisi di li nutizzi di lu sudamerica supra a garibaldi, leggi naciali grazzii a ciuno, nta lu giugnu 1845, e na certa notorieta, grazzii a lu 1845, a lu stissu tempu, a termini di la littra ca si rivolgi l'offensivi, comu a termini di lu Sud America comu a termini di lu rinascimentu, e fu chidda di li francavigghiusi, comu a termini di lu rinascimentu, e di li francavissuntari.

Si veda turnau dunca in europa pi participari a la prima guerra di ndipinnenza contru l'austriaci, lu 25 giugnu proferisci palori a favuri di carlo albertu di savoia; lu 29 giugnu si trova a genova e pi arrivari a rusella, pressu di mantova, havi a dumannari 500 liri a un amicu.

L'incontru cu carlu albertu avvinni lu 5 lugliu: fu accugliatu friscu, a causa di l'antica cunnanna; nun putennulu offriri aiutu, li cunzigghiu di ripigghiarisi a torino di lu ministru di la guerra, ca ci suggeri a sò vota di ripigghiarisi a venezia.

Lappe in ricordi di l'incontru cu carlu albertu.

Nta lu 1848 ncuntrau mazzini a milanu, ristannu in parti delusa, avennu li du'pinzeri assai diversi. Mazzini talia a la rivoluzioni unitaria e repubblicana, mentri garibaldi cerca sulu la libirta di l'opportunita straneri comu in, pi dettagghi si veda puru: participiu a la guerra comu a lu serviziu di lu guvernu di milanu, cu la carica di ginirali.

Furmau lu battaglia anziani, a lu quali misi a lu cumannu giacomo medici, e partiu a la vota di brescia lu 29 lugliu, avennu ricivutu l'assicurazioni di libbirarla.

Lu numiru di li sò omini era di circa e usarunu li vesti abbannunati di li austriaci.

Nun junsi pero nta la cita, picchì vinni richiamatu a milanu.

Li sò affirmazioni contru carlo albertu pruvucau na sò dura reazioni: lu re imposi l'ordini di firmarilu e, si fussi ritinutu nicissariu, puru di armarilu, pruvucannu la diserzioni di quacchi vulgari.

Junsi a arona, unni dumannau contribbuti a la cittadinanza, di li cuntribbuti di garibaldi si parra nta na littra di carlo taverna a marco minghetti 27 austu 1848, si veda poi a luino unni lu 15 austu 1848 appi lu primu sfunnu in italia contru li austriaci (cumannati di lu colonizzaturi molynary) e poi, navigannulu supra a lu chiù granni labirintu, pigghiannu li battagli nta lu tirritoriu di li navi.

L'austriaci ca si truvau a cummattiri eranu cumannati di lu ginirali kniston d'aspetta, ca avia l'ordini di ammazzarilu, e di lu marel radetzky.

A morazzuni fu surprisu d'un nnimicu, ma rinisciu a scappari nta la notti, ristannu cu circa 30 omini.

Truvau riparu in svizzera, rispunennulu dittagghiatu di li vicenni in: lu 27 austu, valennu lu confinali tradottu di viddanu.

Lu 10 sittembri turnau di sò mugghieri, ca viveva a casa d'un amicu, Giuseppi deideri.

Lu 26 sittembri ripartiu a la vota di genova e lu 24 ottobri si imbarcau supra la navi francisi pharamund. Cu anita, poi rimannata a nizza.

A l'iniziu eranu 72 l'omini cu garibaldi, ca si junsiru li lanciaturi di angelo magini lu 24 nuvembri e àutri surdati di mantova.

Si arrivu accussi a na furmazioni di 400 omini a la quali garibaldi desi lu nomu di legion taliana.

Repubblica romana

Infastiditi di li reumativi di cui suffriu, si ritirau a rieti lu 19 frivaru e, pi pocu tempu, appi la cumpagnia di anita.

Grazzi a lu sò appellu, arrivaru tanti giuvini ca purtaru lu totali a l'omini,.. Oltri ad aiuti, vesti e armi seppuru in numiru inbastabili; stabiliarunu poi a anagneddi, mentri francesco daveriu addumannava l'invitu di àutri armi.

Lu 23 aprili lu nizzard fu numinatu ginirali di brigata di lu ministru di la guerra di la repubblica romana Giuseppi vestiana., mentri carlo alberto avia abdicatu in favuri di vittoriu emanueli II.

Garibaldi participau a li combattimenti in difisa di la repubblica romana, minazzata di li surdati francisi e napoletani ca difinnevanu papa IX.

Luigi napoleoni fici sbarcari a civecchia un corpu di expedizioni francisi, guidatu di lu generali nicolas oudinot.

Lu 25 aprili,. Doppu avirila occupatu, ni fici la sò basi.

Lu 27 aprili arrivau a roma passannu pi porta chiù granni.

Cuntava di bancari lu nimicu di omini e l'appujau di àutri guidati di lu colonel bartolomeu galletti.

(a cavaddu) e ninu bisio duranti l'assidiu di roma.

Disignu di lu 1854 di william luson thomas, basatu supra lu schizzu di george housman thomas realizzatu nta lu 1849.

Scattannu lu tirritoriu dicidiu di fari occupari villa doria pamfilij e villa corsini; lu 30 aprili li francisi attaccaru, ma imprissioni tattichei francisi inizialmenti puntati supra la porta pertusa murata tempu prima, in quantu li sò cartini nun eranu abbastanza aggiornati.

L'omini foru divisi in dui gruppi, chiddu ca garibaldi attacca era chiddu ca puntava versu porta cavalleri, si vidinu chiù ampiamenti: purtaru lu scontru a lu culuri gianicu: a la fini si ritiraru versu castel di guidu; li pirditi eranu maggiuri pi li francisi (500800 eranu li morti secunnu jiwhite, si videvanu di morti ntra morti e firoci, e firoci, contru li 200 difisi.

Tra li feriti c'era garibaldi, influinzata a lu latu di na fucilata francisi ca impattu lu manicu di lu pugnali, pirmettiri di salvarsil'episodiu è cuntata di petru restri, medicu ca coordinau l'ambulanza duranti l'assediu di roma nta un saggiu di lu 1863 didicatu a la chiù famusa ferocia di lu munti:

Intantu ferdinannu II, re di li dui siciliani, inviau li sò omini, guidati di lu generali ferdinandu lanza e di lu colonizzaturi novi, chi junceru versu li 12 di lu 9 maju a Palermu; a ringerli foru lu nizzard e luciano manara; doppu un cummattimentu di tri uri, li burbuni si ritiraru, pirdennu 50 di li sò omini.

Lu 19 maju, nta li presi di velletri, garibaldi disobbedii a l'ordini, in realta passatu di l'eventi, di petru roschellinuminau a capu di l'esercitu a lu di supra di garibaldi stissu, si vidi pi appressamentu; nta l'occasioni garibaldi fu travinutu di li cavalieri, cadiu a terra unni era a putenza di li cavaddi e nimici, ma fu salvatu pi interventu di li carretti: " pi primu postu, e pi parti di li carbuni, si misi a lu muddru e a lu mussu, e a lu mussu, e a lu mussu, e a lu mussu, e a lu mussu, e a lu mussu di lu mussu puntu di siracutu, e a causa di lu bottu, e a lu muttu, e a lu muttu, e a lu muttu, e a causa di lu mussu puntu di lu boscu, e a lu rinascimentu, e a causa di lu boscu.

Xli.

Velletri. Segueru aspri critici a lu sò travagghiu. Comu chiddi di carlo pisani, si vidinu: li cuntrastorii foru evidenti in seguitu, si pinzeru ca pochi jorna doppu, lu 26 maju, quannu mazzini dumannau cunzigghiu a garibaldi supra comu difenniri roma iddu rispunneva o di daricci li putiri di " dittaturi illumintissimu " o di ripigghiarilu a soldatu, si pinzeru ca pochi jorna doppu, lu 26 di maiu, quannu mazzini dumannau a garibaldi s nta lu regnu di li rocci, di li quali eranu attaccati a lu rinascimentu.

Mazzini vuleva pero cuncentrarisi supra la difisa di l'urbe e, puru picchì era junta nutizia di l'arrivu di li forzi spagnoli a gaeta e d'un esercitu austriaco, dumannamu garibaldi.

La notti tra lu 2 e lu 3 giugnu 1849 oudinot guido li sò versu roma e cunquistau, doppu continui capovulgativi, li punti chiavi di villa corsini e villa valentini; risto in manu a li difisi villa giacomelli.

Morsiru cristiani, tra cui francavigghia daveru, enricu lu danno e goffredo mamoli ca, fertu, morira in seguitu pi gangrena; veni nculpatu garibaldi di la scunfitta; li francisi putevanu cuntari supra circa omini garibaldi supra. Nta l'occasioni veni ricurdata di gustav hoffstetter comu omu impassibili ca nun fui davanti a lu piriculu di la prigiuni, si tratta di na tistimunianza di lu 1849, di lu rinascimentu, e di lu 1850, e poi fu misu nta lu primu postu di lu primu postu ca fu misu a termini di la rivolta di lu primu postu.

Fuga di roma e morti di anita giuseppe garibaldi e anita garibaldi in fuga, trovanu rifugiu a San Martinu.

L'assemblea ca si avia custituitu desi li putiri a garibaldi e ruselli: la sira di lu 2 lugliu 1849, di chiazza san giuanni, cu omini,. Parti dicidiu di cuntinuari la guerra, nun chiù di posizioni ma di muvimentu.

Pochi jorna prima si junciu anita chi, incinta, dicidiu di seguirlu pi tutta la durata di lu viaggiu.

Doppu ca rifiuta l'offerta fatta di l'ambasciaturi di li Stati Uniti d'America, lu 2 lugliu 1849 riciviu l'invitu, avia a ripigghiarisi a lu hotel di russe, si veda nta la strata di tifuni na parti di li surdati a geetano sacchi e un reggimentu di la cavalleria a lu colonizzaturi ignazio bueno di lu sudamerica, cu iddu lu polaccu muller.

Fici cridiri a lu nimicu di dirigirsi versu l'abruzzi mentri jeva a nord, divisi nta nichi gruppi la cavalleria ca mannava in esportazioni facennu pinzari ca puteva cuntrullari supra un numiru supiriuri di surdati.

Intantu atti criminali cummisi di lu sò gruppu lu prioccupavanu, e junsi a duviri minziunari di morti quanti cumannavanu furtu e, lu 5 lugliu, a daveru a fari giustiziari un latru cugghiutu in flagranti.

A terni l'8 lugliu si junsiru nautri 900 volunteers guidati di lu colonel hugh forbes e supportamentu.

Fici circuli falsi vuci supra lu sò itinariu, mentri in realta intendiu a arrivari in venezia, unni la repubblica di San Marcu di daniele manin stava ancora resistitannu a l'assidiu austriaco.

Li surdati davanu pero cuntinuamenti signali di cedimentu, muller li tradi e buenu, lu 28, o lu 29, l'aiutanti di tirreni purtau cu si lu dinari cugghiutu ca ci avia statu affidatu.

Si veda fui cu parti di li dinari cugghiuti.

Lu nizzard nun puteva sustiniri lu gruppu. Si cunziddira puru ca la cartamuneta ricitata avia ottinutu lu ricanuscimentu ufficiali finu a lu 10 lugliu, si vidi puru ca la cartamuneta ricitata avia ottinutu lu ricanuscimentu ufficiali sinu a lu 10 lugliu, si viduta

Eranu omini ca in pochi jorna si riduceru a quacchi cintinara.

Lungo la strata pernottaru dui notti pressu a todi: li surdati assignati a lu cunventu di li cappucini; garibaldi e anita, incinta, ospiti nveci a palazzolu nta la casa di antoniu valentini, ferventi gariballi.

Lu 30 lugliu si ritrova a passari la notti a montecopilu nta la parti chiù auta di lu montefeltro pi prosiguiri la marcia tramiti sintimenti impervi e macchi fitti di vegetazioni in direzioni di la repubblica di San Martinu, unni arriva cu circa 300 superstiti lu 31 lugliu pi riciviri l'asilu concisu di la repubblica di San Martinu.

Contemporaniamenti garibaldi cu n'ordini di lu jornu scigghiau la cumpagnia.

Li concughi eranu alluggiati a lorenzu simoncini.

Li austriaci, guidati di aspetta, ca cumannava lu corpu di occupation austriaca nta la toscana vulevanu ca garibaldi fussi imbarazzatu a forza pi li Stati Uniti, ma iddu fui di San Martinu di notti cu circa 250 omini a lu seguitodalis mack smith " garibaldi " e ".

Lu giurnali p. 55, mentri na para, tra cui gustav hoffstetter, abbannunanu. Doppu aviri vinnutu li cavaddi ritorna a zurrigu e scrivi un libbru supra li vicenni, si vidi.

Cuntinuanu l'aiuti truvati pi strata: veninu guidati di l'opiraiu Nicola zani cu anita sempri chiù frevi, finu a ceenicu unni si imbarcau 13 bragoli (barchi di pisca), a la vota di venezianu, u 2 austu.

Si di la siti a circa di l'obbiettivu, a l'autizza di la punta di goru, venunu accuminciati e attaccati di nu brigantinu austriaco, lomisti, ca cu rinforzi li insegui catturannu l'equipaggi di 8 bragozzi, chiù di 160 priggiuneri ca venunu cundotti a pola.

Garibaldi, cu anita in vrazzu, guada pi circa 400 metri. Arrivannu a la fini supra la spiaggia, saluta li resti tra cui lu barnabita ugo basci e giovanni livraghi, ca sunnu fuciati a bologna l'8 austu, e ancilu brunetti e li du'figghi, fumati in seguitu puru iddi.

Garibaldi arriva a magnavacca nta li valli di cumpaccuni, cu anita agonicanti e giuanni battista culio dittu liggeru.

Aiutati di l'umili battista barbari rinesci a spartiri la mugghieri di l'eroi.

Lu 4 austu riparanu e saltinu supra lu birocinu guidatu di battista manelli; arrivanu a li mannrioli unni si fermanu a la fattoria ravaglia cu anita ca mori, ammatula li sforzi di lu medicu nannini, applicamenti cunvucati.

Garibaldi, secunnu quantu riporta l'omu di chiesa falconeri, avissi vulutu dari serieta a la mugghieri e purtarila a la vicina ravenna, ma nun c'era lu tempu e fu scappata frettolicamenti na buca nta la sand di la pinetadenini mack smith " garibaldi " e ".

Lu giurnali p. 56.

Doppu pochi jorna, lu 10 austu na picciridda, pasqua di lu puzzu, scopri lu cadaviri. Ca fu tumulatu nta lu cimiteru di mannarili.

Li causati di la morti di anita foru a longu discussi nta l'anni doppu, puru pi attaccari garibaldi. Lu giudici Giuseppi francisco e lu medicu luigi fusichini accaderu; finalmenti si pinzau a n'omicidiu, la fimmina mustrava segni di strangolazioni.

L'isperu zeffirino aiutau li frati ravaglia (unu di li dui era assenti a l'ebbica di li fatti) cu l'accusa di omicidi lu 14 austu 1849.

In seguitu fushini ammisi lu sbagghiu di valutazioni.

Nun cunvinti a tutti li storici, certuni comu umbertu besegei sospettarunu ca garibaldi avissi participatu a la fini di li suffirenzi di la fimmina.

Nta lu 1856 antoniu martogghiu elimino ogni dubbiu supra l'ipotesi di omicidi.

Si veda: l'appendici in e pi appressivi e unnici anni doppu, lu 20 sittembri 1859, garibaldi cu li figghi tereita e menotti torna a ravenna pi spustari li resti di anita a nizza, vicinu a chiddi di rosa, matri di l'eroi.

Garibaldi e liggeru fumanu dapprima a furli; poi, lu jornu 16, lassanu furli pi arrivari a lu vicinu confini di lu granuzzu di toscana: si tratta di la cosiddetta trafila di garibaldi.

Sunnu aiutati, tra l'àutri, di ercoli salini, di lu parrinu giovanni virità e di l'ingegnu enricu secca, a cui garibaldi lassa la fidi nuziali di anita.

Attravirsau lu granduatu di toscana, garibaldi lu 1 sittembri salpa cu l'imbarcazioni di paolo azzarini, e lu 5 sittembri, ammatula ca lu guvernu sabbado avia datu ordini di nun lassari ntrasiri nta lu tirritoriu piamuntisi nuddu di li reduci di la repubblica romanadeni mack smith " garibaldi " e.

Lu giurnali p. 57, si trova a portu veneri, a lu sicuru.

La marmura cummintira affirmannu ca era un miravigghiatu lu sò salvaggiu. " comu rinisciu a sarvari st'ultima vota, è veramenti un miraculu " lu cummentu pricisu è citatu nta lu stissu tempu,

Propriu lu stissu la marmura, cu li putiri di cummissiunari straurdinariu di cui a l'ebbica era vistuta, la sira di lu 6 sittembri fici arrestari garibaldi a chiavari e lu purtarunu nta lu palazzu ducali di genova.

Circa la dicisioni di pigghiari sicutatu un dittongu a la casa, lu 10 sittembri, nta lu quali intervinniru tra l'àutri giuanni lanza, urban rattaches e agostino depreti, e a lu quali termini la maggiuranza di li parraturi si dichiarau cuntrariu a l'arresto di garibaldi e detti l'ipotenzi di na sò epusizioni comu na lesioni a lu statutu.

Garibaldi vinni allura libbiratu e si parro puru di la possibilita di l'immunita parlannu attraversu na sò candidatura a recco pi l'elezioni supplicanti di la casa, ma iddu ricriau l'idea.

Ci fu cuncessu na visita di un jornu a li familiari, duranti la quali salutau la matri pi l'ultima vota e affidau li figghi massarii a augustu, mentri la figghia continuau a ristari cu li deideri.

Doppu vari spostamenti (prima a tunisi, unni ci fu rejected ospitalita, allura a la Maddalena) partiu supra lu brigantinu di guerra colombo pi gibilterra, giungi lu 9 nuvembri, e lu 14 nuvembri riparteru supra na navi spagnola, la nerea.

Accumpagnatu di li ufficiali " liggeru " e luigi cocelli si dirigiu a tangeri, unni accentu l'ospitalita di l'ambasciaturi piamuntisi in maroccu giovi carpenetti.

Nta lu misi di giugnu partiu di novu, sta vota in cumpagnia di lu chiù granni paolo bovi campeggi.

Lu 22 fu a liverpool, e lu 27 giugnu 1850 partiu pi New York cu lu waterlou, giungendoli nta 33 jorna di viaggiu.

Lu 30 lugliu, pi li duluri causati di li reumativi, appi bisognu di aiutu pi scinniri a terra, a statua island.

Abbitu in cumpagnia di felici furesti cu micheli pasturi.

Canuscia teodoro dwight ca riciviu li sò memorii, cu l'accordu di nun pubblicarli; garibaldi ci desi lu cunsensu di fari sulu anni doppu, nta lu 1859 prima di chista era gia stata pubblicata di cuneo na sò biografia nta lu 1850, 94 paggini in totali, si veda: abbitau cu antoniu meuzzi, ca lu fici travagghiari nta la propria fabbrica.

Doppu novi misi lassau New York e si imbarcau supra la giorgia pi li caraibi.

Cuntinuau a navigari, assumendo lu nomu di anziani e l'anticu Giuseppi pani.

Arrivannu lu 5 ottobri a callao nta lu peru, poi a luma unni doppu tantu tempu fu novu patruni di na navi, un briganti di nomu carmen. Navi accattata tempu prima grazzii a l'aiutu economicu di petru denegri lu 10 di jinnaru 1852 parti a la vota di la cina, e navigo ancora di li filippini, costeggiu l'australia, arrivo a boston 6 di sittembri 1853.

Cummerciu diversi generi, suprattuttu seta e guano. In passatu si pinzau ca garibaldi avissi imbarazzatu puru di li coolii: travagghiaturi cinesi usati comu schiavi pi lu peru, tali tradottu, progettu a l'ebbica, era efficaci in vigori di lu 1847 a lu 1873 - si veda, lu tuttu si basau supra na frasi pubblicata di li biografia pubblicata di augusto, vico, ca unisi, na frasi ca fu purtata a termini di lessicali chi si avia purtatu nta lu precipisu compiantu, e nta lu precipisu compisu di lu munnu.

Inoltri foru scuperti li riggistri di carciri di l'ebbica unni nun ci fu nenti menzioni a lu riguardu, si veda

Ritradottu in italia e secunna guerra di ndipinnenza

Riturnatu in europa, partiu supra lu cummonwealth, navi accattata a un talianu, si dirigiu poi versu l'inghilterra.

Si veda l'11 frivaru 1854 a londra ncuntrau ancora mazzini, poi viaggiannu prima a genova lu 6 maju, e poi a nizza.

Accattau lu 29 dicembri 1855 na parti di li tirreni di catherine di li liri ricivuti di l'eredita di li parenti - la matri era morta lu 20 marzu 1852 e lu frati felici nta lu 1855 - accattau lu tirrenu, si veda, isula di l'arcipelago sardu di la madalena.

Partennu di la casa d'un pasturi, costruiu, assemi a 30 amici, na fattoria; in seguitu l'isula divintau completamenti di sò proprieta. Nta lu 1865 grazzii a li donazioni di li sò ammiraturi divintau patruni di tutta l'isula.

Doppu la terza guerra di ndipinnenza, vinni chiamata a caputa, pi amministrari li beni di lu generali, lu colonel e l'amicu giuanni francavigghia (collegli, 1811 colonizzaturi, 1885) ca fu a latu di garibaldi duranti la spidizioni di li milli.

Nta l'austu di lu 1855 ci vinni cuncessu lu patenti di patruni di prima classi: nagiu cu lu " salvaturi ", un vardianu a elica; in seguitu pigghiau un cucinu nglisi chiamatu anglu french, a cui ci desi lu nomu di lu sò novu amuri, emma.

Doppu ca la navi si arenu, garibaldi abbannunarunu l'attivita di mariolu pi dedicarsi a l'agricoltura, travagghiannu comu viddanu e allevaturi: pussideva n'ulivetu cu circa 100 arvuli d'alivi, oltri a un vignetu, cu cui produciu vinu, e allargau 150 bovini, 400 capriccioli, 50 maiali e chiù di 60 asineddi, e lessicali, e lessicali, " e lessicali, " e lessicali, 34 - 24 - 56 - 56 - 54. C. C.

Lu 4 austu resta pubblicatu lu sò pinzeri distantementi di li pigghiati di mazzinia. Lu dimustrau cu na littra a li giurnali di lu tempu, si vidi puru quantu dissi a alegur herzen cuntinuta nta lu 20 dicembri 1858 ncuntro cavour.

Divintau vicepresidente di la societa nazionalfondata lu 1 austu 1857 a la direzioni c'era giorgio pallavico trivulziu, si vidi mentri si pinzava di mittirilu a capu di li truppi: lu 17 marzu 1859 fu stabilitu, grazzii a un decretu riali, li cacciaturi di l'alpi, e garibaldi appi lu putiri di maggiuri ginirali.

Si cuntavanu circa 3200 omini, li quali vistevanu l'uniformi di l'armata sardu.

Si furmarunu 3 gruppi: oltri a lu nizzard, a lu cumannu c'eranu enricu cosenz e giacomo medici.

Marciu versu arona: i sò omini eranu cunvinti di pernottarivi, garibaldi comunico a torinu l'intenzioni di giunervi, avvisau u ministru a torino tramite telegrafo elettrico, si veda: a lu quali ordinannu l'assuntu silenziu, mancu la fiumara di nu fiammeru s'avia a vidiri, si veda vicinu casteddu, firmo du reggistri e cu lu terzu postu; e cu lu terzu mezzu di maju, lu barbariostaculi, ca si misi a termini supra l'incu lu barcuni e cu l'attagghiu di lu rinascimentu.

Occupata varese, vinni affruntatu lu 26 di maiu di lu baruni karl urban, canusciutu puru comu lu garibaldi austriaco inviatu di ferenc gyulay; nta l'occasioni lu cumannanti cumannau di sparari sulu quannu lu nimicu si truvau a la distanza di 50 passi, lu sfunnu è canusciutu comu battaglia di vareni.

Si cuntanu tra li cacciaturi la perdita di 22 omini contru 105 austriaci, a cui si junciunu 30 priggiuneri.

Lu jornu appressu, doppu aviri attaccatu a fruntalmenti e vinciutu li austriaci nta la battaglia di san firmo, ammatula ca era nta netta minilita numerica, occupo la città di como. Cfr. P. 171 l. Riall, 2007 u 29 riparti cu li sò omini di la città, vulennu cunquistari lu furmentu a lavanca, arrivaru u 31 di maju.

Stu attaccamentu nun avia esiliatu favoriusu, e nta lu frattempu, essennu urban arrintrasiu a varsi, turnau a como pi prisidenti la città, ripigghiannu poi varria in seguitu a la vittoria di li francisi a maggiuranza.

Lu 15 giugnu, siguennu l'ordini di la rocca ca l'invia a lonatu supra lu laco di gaggia, si mossi versu est.

A rezzata, nta lu bravu, avissi duvutu cungiungersi cu li surdati di samusia, ca pero nun arrivaru in quantu l'opirazioni avia statu annullata, ma di chissu nun avia statu avvirtitu e cuntinuau a avvicinarisi a lu nimicu in ritirata.

Enricu cosenz, doppu aviri firmatu un nnimicu, si firmau, mentri lu colonel stefanu turr cuntinuau l'attaccu, arrivatu di lu stissu cosenz; garibaldi, notennu la situazzioni sfortunatamenti, invio medici a sò sustanza e organizzau li surdati, limitannu lu dannu: 154 ntra li cacciaturi, contru li 105 di l'austriaci. Nta dda battuta ca fu chiamata battagghia di treponti.

Riciviu allura l'ordini di spustarisi nta un tiatru secunna guerra: in vortellina, pi rischiari certi surdati austriachi versu lu passu di lu stelvio; l'armistiziu di villafranca finiu li scontri.

Duranti tutta sta campagna lu nummiru di vulgari a lu sò seguitu crisciu di circa un numiru nun ben quantificatu: secunnu trievelyan, secunnu la riall ca si basa supra un libbru di garibaldi stissu.

Manfredo fanti appi lu cumannu mentri garibaldi fu retritatu comu cumannanti in secunnu, ricitennu lu cumannu di una di li tri surdati, l'àutri dui sunnu a li ordini di petru rosselli e luigi mezzacapu, doppu litigi desi li dimissioni.

Di quartu a lu vulturno


Cu'è chistu?

Un omu, nient'àutru chi un omu, ma un omu nta tutta la estinzioni di la palora.

Un omu di l'umanita.

Vrazzu di guerreru e cori di prufeta, è l'eroi di l'ideali. <unk> victor hugo, 13 giugnu 1860

Cummemorativa di l'impresa di li milli sullo scugghiu di cui partiu la spidizioni, a genova - quartu renounciu a la societa naziunali (avia ottinutu lu cumannu a ottobri), divintannu poi prisidenti di la naziunali armata, na nova associazioni ca prestu falli.

Intantu nizza avia passatu a li francisi, e garibaldi, elettu deputato, tineva un discursu a tali puntu lu 12 aprili 1860, senza esiti. Di frunti a lu parlamentu appi la palora dui voti, nta la prima ossirvazioni ca la cissioni jeva in cuntrariu cu l'articulu 5 di lu statutu, si veda si dimisi lu 23, doppu lu risultatu di la votazioni.

Lu 27 aprili 1860 di l'isula di malta Nicola fabrize invio un telegramma cifratu: l'unicu a aviri lu codici pi dicifrari lu telegraamma ricitava: " offerta butti 160 rum America, pinci 45 vinnuti butti 66 nglisi 47 anticipo lire 114 barzelletti 147.

Brandy senza offerta.

Avvise incaso tratta di liri 99.

Rispunniti subbitu ".

Comu di:, si veda puru era Franciscu crispi, ca traduciu inizialmenti in manera nigativa lu missaggiu, deludennu garibaldi ca stava priparannu lu sò ritornu a crapa.

A nenti valeru li cunzigghi di la massa, bissiu e crispi ca prestanu pi lu nizzardu partissi lu stissu.

Crispi turnau du'jorna doppu, affirmannu di aviri ricivutu in realta boni nutizzi, l'ipotesi chiù accreditata resta chidda di la falsificazioni di lu telegramma, si vidi tra l'àutri, infatti sulu iddu potti decifrari li codici comu nta li dubbi si veda e la spedizioni appi accuminciatu.

Nta lu sittembri 1859 fu promoturi di na ricota vota a l'accattata di nu miliuni di fucili, dannu lu compitu a enricu besana e giuseppe finze.

Rinisceru a accattari li fumi enfield e colt invio di li sò revolution.

Pi la spedizione nun foru usati li armi cugghiuti, ma chiddi messi a pressioni di giuseppe la farinail governor di milanu, massa d'azelu nun desi lu cunsensu pi usari, si veda: ca provenzanu di chiddi usati nta la campagna passata, simili a chiddi cugghiuti. Si vidunu tra l'àutri puru: r. Romeu cavour e lu sò tempu, roma, bario, la terza di lu 1984, 800.

La sira di lu 5 maju fu simulatu lu furmentu di li du'navi piamunti e lombardo: si cugghieru na quarantina di pirsuni a lu quali cumannu era bissiu, ca si pigghiau possessu di li imbarcazioni doppu fu dibattuta di li storii la questione di cui avia affidatu li navi a la spedizione: l'armattura raffaeli ruggeru, lu procuraturi di la societa di l'ambitu, e di lu rinascimentu, ca si misi a termini di lu rinascimentu: l'arvulu, di li piamuntisi, di li piamuntisi.

Si veda: e garibaldi acchiana supra lu piamunti capitanatu di salvaturi castigghia, cu iddu circa 300 pirsuni.

Bertani ci cunsignau la summa raccolta, circa liri..

Supra l'àutra navi ristau bixiu cu 800 omini circa.

Garibaldi indossi pi la prima vota la cammisa russa e nun la solita vesti di muntiviro; lu facianu nta 150, tanti eranu li divisi a pruprieta.

Si cuntavanu 250 vucali, 100 medici, 50 ingegneri, e tra li c'era na fimmina, rosalia montmason, mugghieri di cispi.

Parteru di quartu, a genova.

Cavour lu 7 maju ordinau cu nu disprezzu di firmari li du'navi sulu si avissiru ormeggiatu nta un portu di la sardegna, li ordini arrivarunu a l'ammirazioni carlo pellelon di perdunu lu 9 maju e dumannannu chiarimenti e riassicurazioni li ottineva lu jornu 10., pi li trascrizioni di l'ordini si veda:

Lu 7 maju si trovanu a talamuni.

Invio stefanu turr a orbetello pi rifurmari d'armi, mentri certi dicisiru di abbannunari la spidizioni mentri fu affidata na missioni a callimasu zambhii cu 64 omini.

Li surdati foru divisi in 8 cumpagnii ca cunflizzarunu in du'battagli a li cumanni di giacumu Carini e bisio. L'8 cumannanti eranu: bisio, orsini, stocco, la missa, aneri, cairoli, cairoli e bassini, poi si junciu a giacomo grizzetti, si videvanu riparticati, duranti lu viaggiu turisto nta na bliuteca di li du'navi ca s'avianu cunfuddutu nta na banca di lu rinascimentu, e nta lu stissu tempu.

Sei navi di guerra borbonica si truvavanu nta l'acqui vicini a l'isuli egadi e presidevanu li costi di marsala - sedi di di lu quarteri militari borbonicu - ca propriu nta ddi anni purtarunu scambi cummirciali cu l'inghilterra.

Garibaldi, esponiri bordiera nglisi, si avvicinau a la costa marsala facennu finta di essiri na imbarcazioni di mercanti.

Lu sbarcu a marsala, junceva la vutti stromboli cumannata di guglielmo acton e dotata di picca cannoni; finalmenti nun attruppiru, in quantu c'eranu nta li vicinanzi di li stabimenti nglisi e du sò navi, l'intrepisodi bonici dubbi di la nazionalita di li sbarchi, vulennu essiri certi ca nun eranu nglisi chiesero a l'entrata di l'epitrali, e di li quali eranu puru nta li vicenni di li saluti, e di li quali era canusciuta di li tempi, e di li mura.

A la prima imbarcazioni si ni junciu nautra, la partnership cu 60 canuni.

Lu bummardamentu cuminciau in ritardu pirmettiri lu sbarcu di li rivoluzioni.

L'arrivu nta la Sicilia di li surdati di garibaldi avia statu privitera di lu stissu Franciscu II di borbuni ca avia avvertito lu principi di castelcicala, lu rapprisintanti di lu re in Sicilia, attornu a marsala.

Giunti nta l'isula, garibaldi si proclamau dittaturi di la Sicilia in nomu di vittoriu emanueli II, di iddu appellatu re d'italia. L'appellaturi di " dittaturi " è di riferirisi a la figura di lu dittaturi, na magistratura di l'antica repubblica romana ca foru assuciati pieni di putiri emergiri.

Doppu lu sbarcu supra l'isula, lu 12 di maiu 1860 lassaru la cita.

A salmi isso pirsunalmenti supra a cima di una di li tri turri di lu casteddu arabu - normanna la bannera triculuri proclamannu salmi la prima capitali d'italia, titulu ca manteni pi un jornu.

Nta dda città proclamau la dittatura " in nomu di vittoriu emanueli II re d'italia ".

Si junciunu a iddu lu baruni stefanu triolu di sant'anna cu circa sissanta cristiani e li picureddi, circa 500, (ca vinniru poi chiamati di garibaldi li cacciaturi di l'etna).

Lu generali Franciscu landi, avvertitu, cu l'aiutu di lu chiù granni micheli sforza e di lu VIII battagliuni cacciaturi, invio di li forzi in ricognizioni e ingaggiu battaglia cu li nvasuri. Li cronichi di la battaglia elogiano daniele piccinini e augusto elia, ca difinneru in battagghia, ca difineru garibaldi: secunnu lu nizzardo, la parola contru a lu curaggiu: " nun è chiù forti d'iddi, "

La battaglia di calatafimi visti la ritirata di li surdati borbonichi, puru si lu sfunnu cu parri pirditti., tra li quali chidda di lu campiuni simuni schiaffino ca li borbonici cunfusu cu lu stissu garibaldi.

Duranti lu scontru sunnu diversi li frasi ca si attribuisciunu pronomi di l'eroi: " li milli nun hannu bandiera " (quannu vinni persu lu triculuri) e " ccà si fa l'italia o si muore ", la celebri risposta data a bissiu ca dumannava di ritirarisi; quacchi sustantivu ca pruferiu inveci " ritirari, ma unni? "

A calatafimi, garibaldi piriculu di essiri ammazzatu di nu cacciaturi borbonicu ca era supravuttu a li sò spaddi, ma augustu elia ci salvu la vita, giudicannu lu sò corpu a la palantiddaria distinata a lu generaledizionariu di lu risorgimentu naziunali IV pagg.

5 - 6 - valardi - milanu.

Garibaldi allura finiu di ripigghiarisi a corleoni unni mannau lu colonel vincenzo giordanu orsini cu li varii carri mentri si diriggiu versu Palermu, nginucchiannu in tali modu lu colonel svizzo johann lucas von mechel ca aveva attaccatu li surdati di rosulinu pilu, ca macari vittorini nta lu scontru.

Intantu avia juntu lu generali alessandru nunzianti in aiutu di lu novu cummissariu straurdinariu lanza.

Lu 26 garibaldi cu li sò omini, ora circa 750, arrivau vicinu a Palermu e riciviu li rinforzi di Giuseppi la massa; la sira stissa attaccata la cita ntrasennu di porta termini, arrivannu a li sei di lu mattino di lu 27 maju piazza di la fieravecchia.

Si fought pi diversi jorna, e in aiutu avvinni l'insurrezioni populari; poi, cuminciati l'incontri tra garibaldi e lu generali Giuseppi letizia, ntra li dui lu 6 giugnu fu stabilita na cundizioni ca precidiu tra l'àutru la cunvegna di li malati e firuti e la libirazioni di setti detenuti a castellamari, si vedi: ca rapprisento landu, doppu vari ariostaculi, di giugnu 1860, e lasso la città.

Nta li jorna passati vari episodi di viulenza nta la città di li fideli a lu nizzard purtaru garibaldi a decretari la pena di morti pi determinati reati.

Lu 4 giugnu chiamau l'armata miridiunali li sò omini, mentri lu 13 scigghiu li gruppi di li picciotti.

Avia ristatu senza adeguati risorsi, ma arrivaru vari rinforzi a partiri di carmelu agnetta junsiru lu 1 giugnu cu li sò 89 omini, salvaturi castigghia, enricu cosenz e clementi curti. A la fini foru chiù di 20 li spidizioni.

Pi un cuntu dittagghiatu di li rinforzi si vidi: li fimmini palermitani tennunu la nova bannera di l'esercitu: un drappu niuru ornamatu di russu cu l'efficaci d'un vulcanu a lu centru.

Junsi lu ginirali tommasu clary e inviau lu colonel ferdinandu beneventanu di lu boscu, vivi in passatu di von mechil, a milazzu: lu 20 lugliu ci fu lu sfunnu.

Inizialmenti garibaldi dava ordini di lu tettu di na casa, poi scinniu nta la mischia e finalmenti sali supra l'unica navi a pruprieta, la tukorysi trattava in origini di la corvetta di li napoletani, chiamata veloce cu 10 cannoni, si vidi puru e cannuci la cita ottinennu lu ritiramentu di li surdati nichi.

La vittoria costa a li surdati di garibaldi 800 tra morti e feriti. Li pirditi di li borbonici foru assai sustinuti, 4 voti chiù nicu di chiddi sustantivi di l'armata di garibaldi, si vidi:

Lu 22 giugnu arrivau a castellammari di lu gulfu cittadina ca in seguitu la prima ribellione contru lu novu regnu d'italia.

Tali eventu fu dinuminata rivoluzioni contru li cutrara.

Lu 27 lugliu garibaldi arrivau a Missina.

Lu stissu jornu riciviu na littra di lu conti giulio litta mudignani lu mitivu era vittoriu emanueli, nta la missioni si liggeva na richiesta a destra nta l'impresa di sbarcari supra lu tirritoriu napoletanu, di la missioni esistunu varii versioni, nta una di iddi si leggi: " pi calari la guerra tra l'italianu e l'italianu e i cunzigghi di allungari a l'idea di passarisi supra a l'idea di li sò sculturi, di lu rinascimentu, " l'inoltri a lu rinascimentu, di lu rinascimentu, di lu rinascimentu, fu misu a termini ca fu misu nta lu primu postu di l'interventu ca fu misu a termini di lu rinascimentu, e fu misu a termini ca fu misu nta lu rinascimentu, e a termini di essiri misu nta lu rinascimentu.

Additionally, ridley in nota comu ancora nta lu 1909 era sigillata e quinni ancora nun liggiuta, mentri curatulu suppone avia statu apertu cu nu tagghiarti a li margini. Un suggerimentu di nun seguiri l'ordini mpirfettu. La risposta suggerita era: " diri ca lu generali è chinu di divuzioni e di reverenza pi lu re, ca vulissi seguiri li sò cunzigghi, ma ca l'italia nun aveva a chi fari nesciri pi l'assuciazioni di lu rinascimentu, e di lu stissu tempu. "

Lu 1 austu puru siracusa e augusta foru libbirati..

Tempu prima avia furmatu un guvernu cu 6 dicasteri ca divintaru 8.

Lu 7 giugnu, auli la tassa supra la macinata, precisi ca parti di lu dimaniu di li cumuni venunu divisi tra li cummattenti, funnau un istitutu militari unni vinniru cugghiuti li carusi abbannunati e desi un susidiu a li famigghi in puvirta di la città di Palermu, circannu nta lu frattempu l'sustanza di li ceti duminanti.

Dumannau l'invitu di agostino depreti a cui vinni affidatu l'amministrazioni civili, mentri cavour si prioccupau pi li intenzioni di lu nizzard. Cavour e garibaldi avianu prugetti diversi supra l'isula: mentri lu primu sulliggiu l'acquisizioni di l'isula a lu putiri di vittoriu emanueli, lu secunnu vuleva chiù tempu a pruprieta pi farini na basi pi la libirazioni di lu restu di lu sud, si veio e u.

Li viddani di bronti nsursiru contru li possidenti, ammazzannuci na fortuna nta l'attaccamentu; lu consuli nglisi a Catania si interesso di la quistioni, la ducea di bronti, custituita nta lu 1798, avia statu cuncessu a nelson comu ringraziamentu di li servizi, lu consuli nglisi temperava pi la sorti di tali posti, comu nta lu quali vinni inviatu lu colonizzaturi di giuseppe poethe, ca s'assolutau pi parti di lu Sud America.

Lu consuli nun gradi lu gessu,. E fu inviatu bisio nta chidda ca difinisci nta na littra a la mugghieri comu " missioni maliditta " littra di lu 17 austu 1860 a purtannu l'arresto di 300 pirsuni, na multa imposta a li famigghi, puru li chiù abituali, e la fucilazioni di 5 pirsuni, lu 10 austu. Li cristiani eranu: l'avvucatu don nicolo, horlando, nuno, sabbunzo, sabbunzo, e nuitalissuno, comu nta lu circunflittu, e nta lu circunflittu di lu rinascimentu.

Garibaldi tinutu li primi attacchi a la penisula senza successu: l'8 austu Binidittu musulinu tramiti lu strittu a testa di na spedizione di 250 omini, ma l'assaltu a lu forti di altadelmara fu rejected e li garibaldini custritti a rifugiarisi supra l'aspromunti, mentri la tukory falli nta lu munasteru ca s'attruvau a lu portu di cavalleria nta lu 1860.

A board di li du'navi, giunti di la sardegna, lu turnu e lu franklin garibaldi e li sò omini sbarcarunu a melitu portu salvu (vidi: sbarcu a melitu), vicinu a reggiu (Calabria), lu 19 austu 1860. 1200 acchianaru supra a la franklin cu garibaldi, 3000 nta lu turnu cu li bianchi chi, chi si iazzau pi particulari, pi lu vicire pi li saluti di lu vicere di lu rinascimentu.

Attraccaru e scontru i borbonici, cumannati di lu ginirali carlo gallotti, nta la battagghia di chiazza duomo a reggiu Calabria lu 21 austu. Li cundizioni di la resa si liggeru in: li du'ginirali borbonici briganti e Nicola mele melles lisdez forti di quasi omini, senza l'aiutu di Giuseppi ruiz des, si firmo a Calabria lu 21 austu 1860, e li cundizioni foru ammazzati a lu stissu tempu.

Lu tuttu si svolgi nta li prezzi di sferia.

Si veda: lu 2 sittembri l'armata miridiunali arrivau a bailicata a rotonda (la prima provincia continentali di lu regnu a nsurgiri contru li burbuni), tommasu pediu, la basilicata nta lu risorgimentu puliticu talianu (1700 - 1870), putenza, lu 1962, p. 109 e accumincio na rapida marcia versu lu nord, ca si cunchiudiu, cu lu 7 sittembri.

La capitali avia statu abbannunata di lu re Franciscu II lu 5 sittembri, mentri quasi tutta la sò flotta si avia arristatu. Partennu supra la navi da guerra lu missaggeru, di tutta la sò flotta sulu la partenope risto fidili a lu re.

Si veda:, pi appressivi garibaldi avia scigghiutu caserta pi discribiri li sò forzi; nta lu frattempu, nta na sò brevi assenza, lu 19 sittembri 1860 turr invio trecent'omini a caiazzu; lu dittaturi, turnannu, dicidiu di rinfurmari lu prisidenti cu àutri 600 omini, contru li surdati borbionii ca attaccaru lu 21 di sittembri; nun bastanu: nun bastanu li pirdiretti ntra lu misi di morti e pi circa 250.

Lu generali giosue ritucci pigghiau lu cumannu di li surdati borbonichi.

Usa circa surdati nta l'attaccamentu sferrau lu 1 ottucentu la data ca era fissu in pricisioni lu 28 sittembri, comu di.

Lu nizzard nta la battaglia utilizzau strategiicamenti la railroad: viaggiava nta lu calculu e quannu lu viiculu fu attaccatu iddu cuntinuau a pedi pi dari ordini a li surdati.

Johann lucas von mechil, ora ginirali, ca avia a suppurtari cu li sò surdati chiddi di ritucci, fu firmatu di bisio, e si ritirau, mentri li surdati di giuseppe ruiz di balleros firmavanu la sò avanzata.

Garibaldi dicidiu di richiamari circa surdati stanziati a caservasciannu praticamenti senza difettu la cita, si vidi e divisi l'omini mannarunu na mita a sant'ancilu attaccannu li borbonici a li spaddi cumannati di carlo afan de rivera, rischigghiannu l'assistenza.

La battaglia di lu vulturnoa dispettu di lu nomu datu lu ciumi nun dividiva mai li dui schieramenti, si vidinu perditi maggiuri tra li fila di li garibaldini: quasi contru li morti e firuti a cui si junsiru 250 prisoners, pi li burbuni si cuntarunu tra morti e firuti a cui si junsiru 74 priggiuneri.

Si cuntarunu priggiuneri borbonici lu jornu doppu, si veda pi cuntari ma lu jornu doppu vinni catturati pocu chiù di surdati borbonici, dicurattati, nun avennu ricivutu novi istruzioni.

Doppu li votazioni pi lu plebbiscitu ca si tineru lu 21 ottobri, li sì e li no, nta la Sicilia li sì contru 677.

Si veda garibaldi prufitto di la vittoria di enricu cialdini supra lu generali borbonicu scotti douglas pi supirari lu vulturnu lu 25 ottobri; ncuntro vittoriu emanueli II lu 26 ottobri 1860, lungo la strata ca purtava a teano, a lu quadrivisu di la catena vicinu variana, unni si inchancanu li strati di casalini finu a lu 25 ottobri; ncontru a vinire, si veio:

Fu difinutu comu l'incontru tra li dui re, si veda punch, volumi 38, p. 199 e ci cunsignau la sovranita supra lu regnu di li dui siciliani.

Garibaldi accumpagnau poi lu re a napuli lu 7 nuvembri e, lu 9 nuvembri si ritirau nta l'isula di caputa, parlannu cu lu varritafo miricanu washington, doppu aviri ringraziatu l'ammiragghiu george mundy. Rifiutau un casteddu e un barbaru comu rimediu di parti di lu re.

Si vidi

Disideriu di prisintari lu pruggettu di l'istituzioni di na guardia naziunali mobili, unni avissiru a cunfissari li volunteers di li 18 a li 35 anni, si reco nta la capitali.

Lu 18 aprili 1861 junsi a la casa, nta lu sò discursu, a li sò palori fanti e cavour si risinteru, urban rattaches sospisi pi picca minuti pi lu tumultu jisatu si veda e affirmau ca lu briganti nta lu menzujornu era duvutu in parti a lu scioglimentu di l'armata miridiunali, evunu picca tempu prima, e ci dumannava la rilazioni.

Additionally garibaldi ravvisava nta lu brigantaggiu " na dumanna sociali, la quali nun si puteva sostituiri cu lu ferru e cu lu focu ", ricurdau di francesco crispi in onuri di garibaldi, nta nova antologia di lu 15 giugnu 1882.

Luigi palumma, vita di Giuseppi garibaldi, e. Perino, 1882, p. 796 individuali nta lu guvernu e nta la burghisia.

Secunnu na tistimunianza di crispi, garibaldi, amareggiatu di sta guerra fratricida, quannu ci raccuntaru ca li briganti nun addumavanu a arrenarisi ammatula li misuri drastichi di lu guvernu, avissi gridatu: " quantu eroismu miritava! Costiti omini, travutti di lu delittu, avissiru statu surdati valuriusi a l'appellu di la patria! "; e allura turnau a capriccioli.

Guerra di sessioni miricana

Nta la primavera di lu 1861, mentri li surdati unioniste cullezionavanu na serii di pianti nsuccessi in cunfrontu di li surdati confederati, lu colonizzaturi augustu vecchi scrissi a lu giurnalista miricanu henry theodore tuckermanin siguiu a lu sò articulu apparsu supra lu Nord America riveda, si veda ipotizzannu na participazioni di lu ginirali a la guerra civili.

Lu 2 maju era apparsa supra lu New York daily tribune na littra scritta in tema di lu nizzard.

Lu consuli miricanu ad anversa, james w. Quiggle, l'8 giugnu scrissi a garibaldi, uffrennu un postu di cumannu nta l'armata nordista.

L'ambasciaturi miricanu henry shelton sanford vosi accersi di li veri intenzioni di lu ginirali, ca ntantu avia scrittu supra sta dumanna a vittoriu emanueli.

Li richiesti avanzati di lu nizzard riguardavanu un mpignu dicisu pi l'emozioni di li schiavi e l'essiri numinatu cumannanti in capu di tuttu l'esercitu: ci fu offertu lu cumannu di na divisioni, si veda in quantu lu capu di l'armata era lu stissu: pi chistu la cundizioni era naccittabili.

Si vidi cu sti primissi, la trattativa si arenu.

Nta l'autunnu di lu 1862 canisius, consuli miricanu a vienna, ricugghiu li cuntatti; pero garibaldi, fertu e reduci di l'assipromonia, si truvava detenuta a varignanu e in casu di accittazioni si avissi prospettatu un delittu casu discrittu.

Segueru passi di parti di william h. Seward, segretariu di statu di akragas, pi fari cadiri senza esitari la promozioni. Fonti: herbert mitgang, storicu e editorialista di lu New York times, a cui si havi a ricostruiri na ricostruzzioni dittata di la vicenna.

Mancata libirazioni di roma duranti l'assediu di roma.

Pi l'intera esistenza garibaldi colsi ogni occasioni pi libbirari roma di lu putiri temporali; grazzii a lu successu passatu, nta lu 1862, organizzau na nova expedizioni, senza cunziddirari ca napoleoni III, l'unicu allatu di lu regnu d'italia, pruteggeva roma stissa.

Lu 27 giugnu 1862 garibaldi s'avia imbarcatu supra li turri a crapa pi la Sicilia.

Duranti un ncuntramentu cummemorativu di la spidizioni di li milli, si cunvinciu a marciri versu rumanzu sò discursu, proclamau di lu conti mario grignani, dissi " sì, roma è nostra " a lu ca la fudda arrispunniu " roma o morti ", si veda puru: e (vidi puru: roma o morti) e truvo omini nta li pressioni di Palermu pronomi pirsunali.

Lu 19 austu ncuntrau la populazioni di Catania a misterbiancu.

Pigghio du'navi, la rispirsau e lu generali abbatucci, partennu di sira, costeggiannu li scogghi, eliuso li navi di giuvanni battista albini.

Lu 25 austu 1862, a li 4 di lu mattinu, sbarcau in Calabria, tra mezzu di portu salvu e capu di l'armi.

Cu dumila omini, cuntinuau la marcia, nun siguennu la costa pi via di lu focu di na navi; si inoltraru allura pi lu massicciu di l'aspetta.

La sira di lu 28 austu si cuntaru omini; lu 29 austu si scuntraru cu li surdati di eliu pallavicini a cui lu guvernu di torinu avia affidatu a circa omini.

Li bersaglieri apreru lu focu, ma garibaldi ordinau di nun rispunniri: pero quacchi di li sò omini ci desiru, a lu quali lu nizzardu, pi fari cassa lu focu, si susiu e fu firmatu du'voti: a ferirlu fu un tentativu di li bersaglieri, luigi firrari, un tiritera di lu storicu attacco a petru nta la schina e a lu coddu.

L'episodiu di la sò ferita è ricordatu nta na celebri balata pupulari supra un ritmu di na marcia di li bersaglieri. Quacchi versi di la celebri balata in mimoria di la jurnata di l'aspetta:

Doppu circa chinnici minuti, quannu garibaldi cadi, lu cummattimentu ceased: si cuntaru 7 morti e 14 - 24 wounded nta l'esercitu regiu e 5 morti e 20 firuti ntra li seguaci di garibaldi.

Nta na littra di cialdini si liggeva un numiru chiù autu di pirditi di l'esercitu regiu mentri dumas dici ca ci foru di li morti puru a cumminazioni finuta, si vidi puru.

La cosiddetta jurnata di l'aspetta fruttu a lu generali l'arretu.

Fu imbarazzatu supra la navi fregata duca di genova, arrivannu prima scilla e poi lu 2 sittembri junsi a la spezia vinennu rinchiusa nta lu carciri militari di lu varianu. Vinni alluggiatu nta na ala di la palazzina di lu cumannanti, cuntannu àutri cincu stanzi pi parenti e ufficiali ca l'accumpagnavanu, si videvanu.

Fu curatu di li medici di negro, palascianu e bertani, ma, in cunsiguenza di la sò notorieta, accaderu a lu sò cappiddazzu richard partridge di londra, russo ivanovi vargov di la russia e augusta nelaton di la francavigghia. Pia spiaggia - posti, personaggi, episodi di di nta la pruvincia di la spezia - pag.

73 - ambrosiana arti grafichi -.

Vittorini emanueli, pi celebrari lu matrimoniu nta lu 1862 di la figghia Maria pia cu luigi i re di lu portugallu, amnisto li rivoluzioni lu 5 ottobri di lu stissu annu.

Garibaldi lu 22 fu traspurtatu a la spezia a l'albergu " città di milanu " e fu visitatu di auguste nelaton,. Ca ci applicau na specia di propria invenzioni in porcellana, ca avia la proprieta di identificari lu piombo.

La cosa resta possibili a lu chirurgu fiorentino ferdinannu zannetti. Di opirarilu lu lu 23 di novembri pi estrariri la pala di fucile.

L'opirazioni aviva a pisa nta l'albergu di li tri donzelli, nta l'appartamentu a lu primu pianu, unni alluggiava cu li familiari e lu sò seguitu.

Lu 20 dicembri di lu stissu annu, partiu di notti, via canali di li naculi, pi nun abbriviari troppu clamu, data la prisenza di tanti sò sustantivi.

Vinni traspurtatu supra la navi sardegna pi crapa.

In seguitu parti pi l'inghilterra. Nta lu ripon partiu a la vota di southampton arrivandoci lu 3 aprili, l'11 a londra, turnannu a caputa lu 9 maju si vidi.

Chi lu sforzu di lu 1862 era velleitariu, lu pruvaru li successivi di lu 1867.

Nta lu 1864 garibaldi diventa gran maestru di lu granni orienti d'italia, la principali ordini massonicu talianu.

Garibaldi canuscia nta lu 1866 petko kiryakov kaloyanov, chiù canusciuti comu captain petko voyvoda, duranti na sò visita in italia.

Divintaru ben prestu amici e petko fu ospite di garibaldi pi quacchi misi.

Garibaldi lu aiutau a organizzari lu " battaglia garibaldi " nta la rivolta di crita di lu 1866 - 1869, custituitu di 220 taliani e 67 bulgarari, ca eroialmenti cumannanu a lu cumannu di petko voyvoyvoda nta la coraggiusa difisa di la causa ellenica.

Terza guerra d'indipinnenza

Lu 6 maju 1866 si furmarunu di li corpi di vulgari: garibaldi appi a assaccari lu cumannu, ma inveci di pirsuni preferiti si prisintarunu in pirsuni.

Supra lu piamunti lu 10 giugnu garibaldi si junciu a li sò omini.

A la fini si cuntaru omini e 200 cavalieri, ma di chisti usera inizialmenti sulu..

Contra d'iddu lu generali kuhn von kuhnenfeld cu omini.

Avia a agiri nta na zona di opiri secunni, i prealpi tra brescia e u trentinu, a ovest di lu laccu di garida, cu l'impurtanza strategicu di tagghiari la via tra lu strittu e la fortizza austriaca di verona.

Chistu avissi lassatu a l'austriaci la sula via di tarvisu pi appruvvigionari li sò forzi e fortizzi tra mantova e udinarii.

L'azioni strategica principali era, nveci, affidata a li du'granni esercizi di chianura, affidata a la marmura e a cialdini.

Garibaldi opirau inizialmenti a cummugghiazioni di brezza, doppu picca vittorini di lu 24 giugnu e chidda di lu ponti caffaro lu 25 giugnu 1866.

Lu 3 lugliu nun potti penetrari a munti suelloin siguenti li austriaci abbannunarunu lu postu, si cuntarunu 44 morti e chiù di 200 firoci contru li sessanta pirditti cumplessi austriachi, data in unni fu fertu, lassannu lu cumannu a la curti.

Lu 16 lugliu rispusi na manovra di lu ginirali nimicu a condinotra li surdati di garibaldi si cuntaru 28 morti e chiù di 130 firuti, in; lu 21 lugliu l'austriaci pigghiaru bezzecca; garibaldi, avennu nutatu ca li sò omini si ritiravanu, desi novi dispusizioni risuscitannu a l'avanzata e ritirarisi lu nimicu.

Si apriu la strata versu ripa di lu munniali e allura l'imminenti occupazioni di la città di trentu.

Salvu essiri firmatu di la firma di l'armistiziu di cormons.

Lu 3 austu riciviu cu la telegrama di abbannunari lu tirritoriu occupatu lu telegramma cuminciava cu " cunziddirazioni politici esistunu impurtanti la cunclusioni di l'armistiziu pi lu quali si richiedi ca tutti li nostri forzi si ritiravanu di lu tilu, di ordini di lu re ", si veda rispusi telegraficamenti: " ricivii lu disprezzu nta lu 1073.

Obbediscu ". Comu in, pi sta sò risposta fu poi difinutu " rivoluziunariu dispustatu ", si vidi: " obbediscu " passau a storia comu un mottu di lu risorgimentu talianu e simbolu di la disciplina e dicazioni di garibaldi.

Lu telegramma fu nvitatu di lu gariballu marignanisi risto olmeda nta bilanciuni lu 9 austu 1866 di bezzecca, eventu ricurdatu supra na lapida situata supra la facciata di la sò casa natale in via roma. 79 a san giuanni a marignanu (rn).

Lu corpu di li vulgari vinni scigghiutu lu 1 sittembri; in seguitu ci fu l'episodiu di verona. A verona un omu dumannau a garibaldi di vattiari lu sò figghiu, secunnu quantu cunta guerzoni pronunziau li palori: " jo ti vattiu in nomu di Diu e di lu legislativu Gesù.

Putiti diri un apostulu di lu veru " in, mentri secunnu felici cavalletti si limitau a daricci un nomu, cosa ca ripeti a alessandria dannu lu nomu di caduti a li picciriddi,

Secunnu campagna pi roma

Nta lu 1867, applicannu di la populazioni dirivatulu di la vittoria di bezzecca, garibaldi stava cunziddirannu l'impresa di invaderi roma.

Promossi na raccolta ca chiamau " obolu di la libirta " contrapposti a l'" obilu di san petru ", e si interesso a lu centru insurreziunali rumanu, furmannu un centru di l'emigrazioni cu sedi a firenzi.

Participau a lu cungressu internaziunali di la paci, lu 9 sittembri 1867 a ginevra, unni vinni elettu prisidenti onorariu. Prisintau na mozioni unni si liggeva: " lu schiavu sulu havi lu putiri di fari la guerra a lu tirannu.

È lu sulu casu in cui la guerra è permissa ", testu cumpletu (puntu h)

Priparau un attaccu cuntannu supra la rivolta interna di la cita; doppu na serii di restu, senza l'appujamentu di lu statu, lu 23 sittembri partiu di firenzi, ma lu jornu doppu lu 24 sittembri 1867 fu arristatu.

Lu prisidenti di lu cunzigghiu urbanu rattaches agi in tempu facennu arrestari garibaldi a sinalunga, e purtaru nta la cittadina di alessandria.

25 deputati protettarunu pi l'eventu: essennu lu nizzardu statu elettu nta lu menzujornu, vineva a infrangirsi l'immunitati parlannu. E li surdati ca s'avianu a susirisi ascutavanu li sò proclami di la finestra di la prigiuni. Parrava di la pigghiata di roma: " jemu a roma, ma nun culli vostri baionetti, picchì di tantu nun sunnu digni " poi purtati nta lu 27 di sittembri, e poi fu purtatu nta lu primu postu di la Sicilia, e poi a lu carciri finu a quannu fu misu a termini di carusanza, e fu misu a termini di carusittu finu a l'isula.

Organizzau na rocca fuga usannu luigi guttusu comu a sò sosia.

Mentri l'omu sostituiu garibaldi, lu nizzardo lassau l'isula lu 14 ottobri stennu supra un vecchiu beccinu accattatu anni prima e ammucciatu.

Junsi a l'isulatu di giardini, e, doppu aviri guadatu, arrivau a la Maddalena alluggiannu di la signura collins.

Cu petru susini e giuseppe cuneo arrivarunu in sardegna, doppu aviri ripostu riparteru lu 16 ottobri e doppu aviri viaggiatu a cavaddu pi 15 uri, lu 17 s'impatrunzau in seguitu u 20. I dittagghi di la fuga si vidinu nta la partenza di terni arrivannu corsi lu 23 ottobri, cuntava tra i sò omini di li sò vuliri, nta dda ricanusciutu comu a " agrumi di la campagna ".

Doppu un primu attaccamentu a monterotondo lu 25 ottobri pigghiau lu 26 ottobri 1867 la piazzaforti pontificia bruciannu la porta usannu un carru infuucatu penetrannu cu li sò omini.

Junsi lu 29 a castel giubileo e doppu a casali di li pazzi, lu 30 finu a l'alba di lu 31 risto in vista di roma ma nun ci fu la rivolta ca attentu e ritirau li sò surdati.

Garibaldi nun sapeva di lu proclama di lu re ca avia assittatu l'animi rivoluzioni, lu proclama cuminciava cu " sacerdoti di volunteers, eccitati e sedotti di l'opira di un partitu, senza pirmissu mè ne di lu mè guvernu, violau li frunti di lu statu " comu nta lu malgradu lu sacrificatu di li frati cairoli (sfumaturi di li rumani) e lu sacrificau a roma di li ariostaculi e di li capulavuti nta lu 1868.

Dicidiu di ripigghiarisi a tifuni: la partenza era prevista lu 3 di nuvemmiru a li 3 di notti ma vinni posticipata a l'11, eranu circa in. Arrivati a mentana ncuntranu li pontifici guidati di hermann kanzler, ma rinisceru a farili retroceari; arrivaru dunca li francisi cumannati di carli failey, dovici di christill, dovico di christise, christian christise nta la battaglia di s.

Di frunti a lu focu garibaldi cuntinuau l'attaccu " viniti a moriri cu mia!

Aviti paura di veniri a moriri cu mia? " in ma a na successiva carica annunziata fu firmata di cancru, " pi cui voli fari ammazzari, ginirali?

Pi cui? " dissi affirrannulu li redini di lu cavaddu, si veda: dicidiu allura lu ritiramentu di li surdati.

Partiu cu nu trenu di orti a la vota di livorno, ma pressu a stazioni di fighili valdarino fu arristatu di novu e rinchiusu a varignanu u 5 nuvembri, vi ristau finu a lu 25 di novembri, dopodichi turnau a Catania.

Comu deputato si dimisi nta l'austu di lu 1868. Itinari garibaldini in toscana

http://www.coopfirenze.it/informazioni/informatori/articoli/4964

Campagni in francia

Duranti la guerra franco - prussiana di lu 1870 - 1871, garibaldi offri li sò servi a la neonata terza repubblica francisi. " quantu resta di mia è a lu vostru servu.

Aviti " dittu inizialmenti, nsintutu, si veda: joseph - philippe bordone, cu lu battellu villi de paris, raggiunsi la corsica e, pi intracciari la superstizioni di la marina taliana, cuntinuau lu viaggiu nta na pignata varca.

Doppu si misi a board garibaldi, ca sbarcau a marsiglia lu 7 ottobri 1870, poi richannuci poi nta la capitali provincia francisi, tours.

Li primi ordini di leon gametta foru chiddi di occuparisi di quacchi cintinara di vulgari; lu nizzard rifiuta di fari l'ordini, ottinennu lu cumannu di li surdati di la cosiddetta " armata di li vossi ", dicidiu di dividiri l'omini in 4 brigati: omini a lu cumannu di joseph bossack - hauke, 2. 000 di àutri gruppi, 000 furmati, secunnu lu cumannu di li trusinu a lu rinascimentu.

Li aggittivi cumminazioni foru circa, nta li quali omini foru inizialmenti. A ottobri, lu misi doppu, a la fini di lu 1870 e poi circa.

Si veda stabili dunca lu quarteri ginirali a doli e poi l'11 novembri a autun.

Nta lu stissu misi pressu na expedizioni vittoriusa, compita di ricchizzi. Spedi lu figghiu cu 800 omini attaccati di surprise lu nimicu nta la notti di lu 18 novembri finu a lu 19 novembri a chatillon - sur - sauni cu gravi danni inflitti a li tedeschi, si veda pi dicci li pirditti nichi: digiacchi era caduta nta li mani tedeschi ca, cumannau nta li mani tedeschi, cumannanti, e poi fu abbannunatu pi li francisi.

Sintennu la pena di morti a lu colonel chenet picchì abbannunanu la sò posizioni duranti lu cummattimentu, ma grazzii di li stissi francisi, la cunnanna nun fu eseguita. Havi palori dura pi garibaldi, si vidi di li stissi francisi, la cunnanna nun fu eseguita.

Garibaldi occupo la cita e la difese di l'attaccamentu di lu 21 jinnaru.

Doppu tri jorna di combattimenti - in cui, pi la prima e unica vota nta la guerra, fu pigghiata la bannera - li tedeschi si ritirarunu. Chidda di lu 61 regimentu di pomerania, eventu ricurdatu di la neue free prisi a lu mumentu di la sò morti.

Si vidi.

Fu truvata sutta na massa di cadaveri, ntra i - omini prussiani li pirditi foru circa 700. In seguitu ci foru cuntrasti supra l'efficaci di garibaldi nta ddi jorna: duranti tutta a battagghia nun appi l'appujata di l'omini di giuan - jaces a. Pellissier e l'efficaci foru circa omini.

Werr affirmau ca si avissi statu garibaldi a dirigiri li surdati francisi nun si avissi persu sulu na bandiera.

Tra lu stissu

Lu 29 di jinnaru fu stipulatu n'armistiziu di quacchi simana, ca nun pigghiau cuntu di la zona di lu sud - est e allura di li surdati di l'armata di lu vossu.

Lu 31 di jinnaru li surdati di garibaldi foru attaccati, lu generali sottrasferti a lu scontru diriggiu li sò omini nta na zona cumprenniri nta l'armistiziu.

Quannu finiu la guerra la sò armata fu l'unica ca ristau sostanzialmenti intatta, cu minime pirduti.

Nta lu frivaru 1871, doppu la proclamazzioni di la terza repubblica francisi, nta l'elezioni politici tinusi l'8 frivaru, garibaldi vinni elettu deputata a l'assemblea naziunali francisi, prossimatiamenti insegnati a bordeaux, comu secunnu deputato di algeri doppu gamelli.

La sò spiranza era di fari abbrugari lu trattatu di torinu di lu 1860 cu cui la contea di nizza avia statu ceduta a napoleoni III.

La richiesta di restituazioni a l'italia sfociu nta li vesti nizzardi, avvintuti tra l'8 e lu 10 frivaru, ca foru militarmenti repressi, cu carrichi di cavalleria e numirusi arreti.

Nta la seggia di l'8 marzu lu primu di li nun eletti cuntestu la legittimita di l'elefanti di garibaldi.

Victor hugo si alzau a parrari in sò difisa, affirmannu ca sulu garibaldi avia intervinutu in difisa di la francia, a lu cuntrariu di li paisi o re, " un sulu omu fici eccezioni: garibaldi ", originali: " un seul hommi a fait scoption: garibaldi " in e pi l'originali affirmazioni ca ispirau a li pupi. Hugo, vivi nta la provincia e prossima provincia di li carusanza.

Tra lu stissu

Fu mpignatu a garibaldi di tiniri u sò discursu a l'assemblea naziunali e, pi protesta, u jornu doppu si dimisi. Les troubles de fevrier 1871 a nici (in francisi) a sò dichiarazioni di rinuncia a l'incargo fu applaudiata di l'opportunita e di parti di la maggior parti di la maggior parti.

http://cdlm.revues.org/index2693.html

A fudda di francisi ca aspittava garibaldi fora di l'assemblea, iddu si vota cuntau: " jo haiu sempri sintutu distinguiri la francia di li preti di la francia repubblicana, ca vinni a difenniri cu la divuzioni di un figghiu ". Alfredo cumannini, antoniu munti, l'italia nta li cent'anni, milanu, vallardi, 1930 tamilla.

http://www.cinquantamila.it/storyTellerArticolo.php?storyId=51276bbc62db3

Protettrice di l'animali

Garibaldi fu puru un difinnuri di li diritti di l'armali.

A seguitu di l'accattata di parti sò di mita di l'isula di caputa, avvinni nta lu 1856 e finalizzatu a fari di lu postu la sò residenza, lu privu di l'ultimi vint'anni di lu generali, lu sò ntimu legatu a la residenza a caputa, veni cuntata di la figghia calia nta lu libbru miu pubblicatu nta lu 1948.

Garibaldi comu scrivi lu storicu denis mack smith " chiù tardu si fici sempri chiù vegetarianu; lu strittu cuntattu cu la solitaria natura ci desi l'eccentrica cridenza ca li armali e macari li pianti avianu n'anima ca nun s'avia a nuocere.

Divintatu mezzu vegetarianu, rinunciau quasi tuttu puru a biviri; ma ripigghiau u consumu gustu pi li sicari ". Denis mack smith, garibaldi (garibaldi.

A great life in brief, 1956), trad. Di g. E. Valdi, e. Suppl. A famigghia cristiana, 2001, cap.

Vi, p. 53.

Nta lu 1871 fu promossu di garibaldi la prima societa in italia pi la prutezioni di l'animali: la reggia sucieta torinusa protettrice di l'anibalbara di li morti, ca cosa è la biolicca animale, carocci editrici, roma 2007, p. 75. Contru li maltrattamenti ca li armali subordinanu sia nta la campagna, sia nta la città, di li guardiani e di li centri di li carusanza, di li carusanza, di li carusanza, di la centuristica, di roma.

Affirmava garibaldi: " pruteggiri l'armali contru la crudelta di l'omini, daticci di manciari si hannu fami, di biviri si hannu siti, curriri in iddi aiuti si estinti di fatica o malatia, chista è la chiù bedda virtu di lu forti versu lu debbuli ". Citatu in francu manicu, biocremu.

L'alba di la nova civilta, nova impronta edizioni, roma 1999, pp. 202 - 203.

Ultimi anni e morti a crapa

Garibaldi conio pi l'associazioni internazionali di li travagghiaturi lu dittu " l'internaziunali è lu suli di lu futuru " nta la littra datata 22 di sittembri 1872 a celso ceretti si liggeva: " l'internaziunali è lu suli di lu futuru ca abbrazza e ca l'oscuru e lu privilegiu vulissi pricisari nta la tomba " comu in, si veda puru; pigghiannu in favuri di lu cumuni di lu parigi, fu elettu a lu francisi depostu di li diversi parrati: " l'internaziunali, l'internaziunali, e lu rinascimentu, e lu rinascimentu.

Accetta la nomina pi poi dari li dimissioni.

Garibaldi proponeva un pianu ideatu di alfredo baccarini pi risolviri lu problema di li continui inondazioni di lu tevere a roma, ca precidiu lu scavu di nu " portu - canali " a fiuminu, cunnessi poi l'urbe direttamenti a lu mari; tali pruggettu fu scardatu pi li alti costi (62 miliuni di liri) ca s'avia purtatu nta lu giugnu 1872: Binidittu u secunnu postu di lu rinascimentu, na liggi di lu rinascimentu, comu u termini di l'ordinariostaculi.

Intantu li sò cundizioni di saluti peggioraru, suprattuttu a causa di l'artriti deformanti: di lu 1873 appi bisognu di li stampi e nta lu 1880 nun potti praticamenti chiù deambulari, doputennu poi serviri di na carruzza.

Lu 21 aprili 1879 convoco in cungressu 92 personalita rapprisintativa di la democzia (ni intervinniru nta lu 62), unni dumannau l'abbunnanza di lu giuramentu e esprimeva lu sò sustantivu a lu suffissu universali. Si liggeva: " cui havi l'obiettivu di militari a la difisa di la patria, havi puru aviri lu putiri di elemintari lu sindaco di lu municipiu e lu debitu di lu parlamentu.

Chista è la basi di la giustizia suciali " nta l'iniziativa appi sicutatu, lu 26 aprili, cu la furmazioni di la lega di la democracy composta di 44 membri (di li quali 16 foru numinati nta la cummissioni esecutivi), ca desi a li stampi un giurnali omonio.

Lu muvimentu ha successu: a l'elezioni di ottobri 1882 li votanti passaru di circa..

Parallel si dedica a la stessura di rumanzi: nta lu 1870 nisceru calia, ambientatu nta lu 1849 a mentana, e cantuni lu volunteers, didicatu a achill cantoni, lu volunteer forlisi ca ci salvu la vita nta lu corsu di la battaglia di velletri di lu 1849.

Nta lu 1874 fu pubblicatu li milli, la storia di na fimmina, marzia, ca si trasiti d'omu pi unirsi a li vulgari.

Rivisitau li memorii nta lu 1871 - 1872, juncennu nta la rievocazioni a la campagna di li vossi: rispettu a la virsioni pricidenti di lu testu inaspri li toni contru mazzini e la chiesa.

Miritassi in seguitu maniu, un ritrattu di li sò avvinturi nta lu Sud America e di lu sò ritornu in italia.

Li provi di li libbra diminueru nta lu corsu di lu tempu. Liri pi calia, pi cantoni lu vulgari lire nta lu 1870 e nta lu 1874 nta la sò vita nun si limitau a sti scritti, ma cumposta puru du'nanni militari, un poema autobiograficu nta l'endecasillabi, un carmi a la morti e vari sonetti e poi ricugghiuti e poi ricugghiuti e poi ricugghiuti nta la sò vita.

Lu 2 dicembri 1874 pasquali stanislao mancini promisi a lu parlamentu di cuncediri un vitaliziu a lu condottieru; lu 19 dicembri la stanza approvu la mozioni (si cuntaru 307 si e 25 no), mentri lu senatu fici puru lu 21 maju 1875.

La pinsioni era di liri annuali cu l'juntu di na rendita.

Garibaldi initially rifiuta, pi poi accittarla l'annu siguenti. Li mutivi pi cui accentu la pensioni sunnu dibatti di li storii: cui parra di li cundizioni economica disastrous di li figghi menotti e ricciotti, (lu primu riciviu libbri ca lu salvu di la bancarotta) - si veda - cui dicisi ca si ca si risuscitassi quannu seppi, a novu, i biniditti sarebbero arrivati a giuietta.

Quali fu lu mutivu, fu " lu chiù amaru vuccuni ca iddu in vita sò havi inghiottitu " comu dici la white mario; in precedenza pi risolviri la propria situazioni finanziaria avia vinnutu lu sò yacht pi lire, pi poi affidari la summa a antoniu bo, ca prifirisciu scappari in America (comu in).

Guerzoni susteni nveci ca, pi lu cundutteru, li risposti avianu a aviri un " perpetuu rimorsu nta la cuscenza " dirivanti di l'avennulu compitu a tali gestu

Lu 26 di jinnaru 1880 sposo la piamuntisi francisca armosina, la sò cumpagna di 14 anni e di la quali appi tri figghi.

Nta lu 1882 fici lu sò urtimu viaggiu in occasioni di lu sestu centenariu di li vesti: pi tali ricordi partiu lu 18 jinnaru, richennu dapprima a napuli finu a lu 24 marzu, pi poi spustarisi a Palermu lu 28 di marzu; duranti lu tragittu nta la città lu regnu lu signu di rispettu. " duranti ddu tragittu di tri chilometri, neppur na banca, neppur racciata, un silenziu, chi fu comu a lu stissu tempu, e a lu mussulinia, comu a lu stissu tempu, comu a lu sinsali e a lu populu.

Pocu doppu u ritornu a bronchiti di cui gia suffriu peggioro; pi tri jorna garibaldi fu alimentatu artificamenti e assistitu di lu dottor alessandru cappellettu, medicu di la navi da guerra caridi, ancurata nta l'isula vicina di la madalena.

Lu cundottieru muriu lu 2 giugnu 1882 a li 18: 22, a l'eta di quasi 75 anni, e pi na paralisi di la faringe ca ci impedi di di ripirari.

Nta lu tistamentu, na coppia di lu quali è esposta nta la casa - museu supra l'isula di crapa, garibaldi addumannava espressivamenti la cressioni di li sò spogghi; pricisamenti li sò vulunta eranu chiddi di vinciri bruciati: " bruciata e nun cremutu, capisci bonu.

Nta ddi furni ca si chiamanu crematoi nun ci vogghiu jiri ". Stu disidderiu fu discacciatu, picchì la salma fu mbalsamata e allura depostu nta lu nicu cimiteru di la famigghia di lu cosiddittu cumpendiu gariballu di capriera, nta un sipolcru chiusu di na massa di granata, recanti la sula iscrizioni garibaldi.

Li sò ultimi palori, secunnu quantu assicuratu in seguitu di francavigghia armosina, foru: " mujo cu lu duluri di nun vidiri redenti trentu e tristi ". Indu montelli e Marcu nozza, garibaldi, 1966, p. 606.

La cuncezioni riligiusa di garibaldi nun fu mai chiaria e omogenia, e la storiografia tende a escludiri di li tradizioni ortodossi riligiusi.

Nimicu di lu cleru e di la chiesa, garibaldi nun è mai statu miritata, ma sempri prufunnamenti riligiusu.

Chiù voti lu generali si dichiarau christian, puru ca ristannu un nimicu giuratu di la chiesa e di lu pappav.

Maxime du camp, la spidizioni di li dui siciliani, cappelli, bologna, 1963, pp. 374 - 375, mentri a la fini di la sò vita s'avvicinau comu gia dittu a lu deism masonicov.

Garibaldi: cultura e ideali atti di lu lxiii cungressu di storia di lu risorgimentu talianu, p. 511.

In generali, pero, la sò nun chiaria dimensioni riligiusa veni comunicamenti ntegna comu na personalita sintesi di " l'ateismo, lu spiritismu, lu dealismu, un vagu cristianesimo libirali " V. Massimo introvigni, risorgimentu e massoneria: campiuni e grembulini, successi, 29 ottobri 2010.

Cronologia, 18 aprili 1861.

Prima sedi di lu neofuru parlamentu naziunali unni garibaldi pronunzia un discursu contru lu guvernu di cavour

Antonia 1807: nasci a nizza; antonia 1821: è iscrittu nta li riggistri di li marini; antonia 1824: primu viaggiu in mari versu lu miditerraniu orientali; taganrog entra in cuntattu cu li mazzini; conu 1834: participa a li moti di genova; roland 1835: parti di marsiglia versu lu Sud America: con. Con. Con. Con. Con. C. C. C. C., lu 1845, con. E l'argene l'argene l'argene cu lu 1845: con. Con. Con. Con. C. C. C. C. Con. S. C. C. C. C. S., roland., roland. S., roland. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. Roland. S. S. S. S., roland. S. S. S. S. S. S. S. Roland. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. Roland. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. Roland. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S.

Lu 4 austu, pressu ravenna, mori la mugghieri anita; antonia 1852: si cunta di lima (peru) a canton (colonia di lu portugallu supra la costa cinese) pi trasfiriri guano; antonia 1859: participa a la secunna guerra di la ndipinnenza comu ginirali di l'armata piamuntisi, a lu cumannu di li cacciaturi di li alpi; 1860: spedizione di li milli: 1860, nta la costa di la Sicilia, e nta la Sicilia, di lu rinascimentu, di la Sicilia, di la Sicilia, e di lu rinascimentu, di lu 1864, e di lu rinascimentu, e di la Sicilia.

Cumanna un corpu di volunteers ca cummugghiati in trentacinu.

Scunfitti l'austriaci a bezzecca; the veni elettu a l'elezioni politichi nta lu cullegiu di lendinara - spittaculu, puru si poi optu pi lu sò vecchiu cullegiu di Andria, e a lu sò postu vinni elettu giovanni acerbi; 1867: è un conu a sittembri partecipa a ginevra a lu cungressu pi la paci; oi roland the si metti a capu di li vulgari eloquentia, ca hannu misu nta lu misi di lu rinascimentu, e nta lu 1870; e a Palermu, e a termini ca fu elencu di la guerra: e a termini di lu 1882: e u munnu.

Personalita lu pinzeri puliticu garibaldi nun pò definirisi proprialmenti un puliticu prufissurissa na pricisa ideology; nta un'ebbica unni fiorivanu tanti ideali politici iddu nun adurassi apertamenti a nuddu di iddi.

Garibaldi attaccau lu clericalismu, lu conservatorismu, l'assetticismu e qualsiasi ordinamentu suciali ca fussi basata supra l'ingiustizia e la viulenza.

Di lu 1865 sunnu li sò palori: " ma aviti mai ntisu chi jo apparteni a quacchi partita?

Jo haiu sempri ntinzioni di apparteniri a la nazioni taliana " e nta lu 1867, nta un cungressu a ginevra, chiariva: " niautri nun vulemu abbattirari li monarchi pi funnari repubblichi, ma vulemu distruggiri l'accessu pi fondari supra li sò ruvini la libirta e lu dirittu ". A. M. Ghisalberti, figuri rapprisintativi di lu risorgimentu, torino, 55 - 505, 000 professuri societichi, ma vulemu distruggiri l'opportunita di lu rinascimentu, e u paisaggiu lucali nta lu rinascimentu, di l'ambitu di l'italianu, di l'ambitu di lu rinascimentu, di lu rinascimentu, di lu rinascimentu, e di lu rinascimentu sicilianu.

https://www.corriere.it/unita-italia-150/10_dicembre_31/proudhon-libro-salvatori_3d371780-14f3-11e0-8d15-00144f02aabc.shtml?refresh_ce-cp

Li maggiuri prutagonisti di la storia risorgimintali taliani nun lu ricanusceru comu un sustantivu di li sò programmi politici.

Pi mazzini, garibaldi, doppu l'impresa di li milli, cu la cissioni di li sò cunquisti a lu re era di cunziddirarisi comu un tradituri emanueli curatulo, lu disidiu tra mazzini e garibaldi: la storia senza vaddi.

Documenti inediti, a. Mondadori, 1928 e a sò vota garibaldi nta lu sò memurali giudica duramenti mazzini:

Peju lu giudiziu e lu sintimentu di lu re vittoriu emanueli II in cunfrunti di cui ci avia donatu tanta parti d'italia:

Secunnu lu storicu alfonsu sciroscu garibaldi è " un idealista senza ideologia " e " (...) un cittadinu di lu munnu.. Mussu li granni ideali di libirta di tutti li populi, tantu ca nta lu 1867 participau a lu cungressu di la paci a ginevra e invio missaggi di solidarieta a tutti li paisi ca cummattevanu pi la libirta. "

Scioccu arriva a avvicinari a la sò fiura chidda di cui guevara puru iddu " ricurdatu nun comu patriota ca si battiu pi lu sò populu, ma comu simbulu di libirta pi tutti l'omini di la terra " addiu a sciocca cuntau lu risorgimentu.

http://ricerca.repubblica.it/repub-blica/archivio/repubblica/2009/09/22/addio-scirocco-racconto-il-risorgimento.html


garibaldi e cavour[cancia | cancia la surgenti]

Garibaldi nun appi mai rapporti di sireni cu cavour.

D'un latu, semplicementi nun avia fiducia nta lu pragmatica e nta la realitica di cavour, ma pruvau puru risoni pirsunali pi aviri cessutu la sò città nativa di nizza a la francia, nta lu 1860.

Garibaldi cunfidu a lu sò medicu curanti enricu albanisi:

Certu, scrivennu a l'ambasciaturi sardu in francia, cavour promisi a l'imperaturi ca avissi firmatu garibaldi.

Ma, in realta, nun ostaculi seriamenti la partenza di la quarta di la spidizioni di li milli.

Pirmisi a diversi ufficiali di l'armata sabbado di arrivari a garibaldi in Sicilia.

Finalmenti, mannau li surdati ca pirmitteru la definitiva scunfitta di francesco II.


la " lega di la democraca'"[cancia | cancia la surgenti]

cu la funnazioni a roma nta lu 1879 di la lega di la democracy e di l'omonio giurnali garibaldi semiru voli serviri un cuncretu prugramma puliticu ca si proponeva di pigghiarisi lu suffissu universali maschili, l'abilizioni di lu giuramentu di li deputati a la monia, la lazionaria, la lasciensioni di lu statu, la cuniugazioni, lu cuncretu, e lu rinascimentu, lu rinascimentu, lu rinascimentu, lu rinascimentu, lu rinascimentu, lu rinascimentu, lu rinascimentu, lu rinascimentu, lu munnu.

Ancora na vota pero " pi lu scarsu intuitu politicu di garibaldi " giovanni quatriglio, aurelio saffi.

Contributi a la storia di lu mazziniu, roma, 1944, p. 186 la lega nun rinesci a furmari comu un veru partitu politicu.

Analoga l'interpretazioni di giovanni spadolini: " la prisenza di l'eroi (...) nun avia giuvatu a lu sviluppu puliticu di la " lega di la democracy " e li sò contraddizioni, li sò sannuli, li diversi influenzi ca su di iddu si trasfurmavanu, fineru pi cunfunnari li seguaci e paralizzarli l'azioni " g. Spadolini, li radicali di l'ottucentu (a Palermu), i radicini, i radicini, i radicati di li valli, i, i. E i...... E i.. E i..... E i.... E i. E i. E i. E i. E i... E i.

Secunnu àutri autori in effetti, la lega nun si trasfurmau nta un partitu politicu structured pi li divisioni prisenti a l'internu di lu stissu munnu repubblicanu e democracoalessandru galante garren suttulineau comu l'associazioni fu caratterizzata di nu " publismu un pocu vago e confusioni ". (in a galante, radicali in italia (1849 - 25), 195).

Supra sta linia interpritazioni puru sofia gallo, la lega di la democzia (1879 - 1883) e li littri inediti di albertu mario ad adriano lemmi e a giosue carducci, in bullessinu di la domus maziniana, n. 2, 1980, p. 207.

La prisenza di garibaldi dunca, pareva mpurtanti sia pi l'aderenti a la lega ca pi l'opinioni pubblica democrats pi li quali lu generali era un metu ca avissi a unificari ogni divergenza.

Puru la stampa, e nun sulu chidda di la pulitica, dava spaziu a li iniziali di garibaldi.

Ma in realta nun esisteva un pricisu " pinzeri gariballu ", ne garibaldi aveva la capacita di organizzari maticamenti un partitu, pi cui, ammatula la sò carrimatica prisenza, nun si produssiru, pi lu cuntrastu tra mitu e politica, ddi effetti politici ca rendevanu efficaci efficaci la sò funzioni unificanti.

A di la prisenza di garibaldi, l'associazioni puru era troppu diversificata nta li sò componenti, divisi tantu ideologicamenti ca, a la fini, ogni iniziativa politica sfumava nta li sò cunclusioni cuncreti.

La figura di garibaldi è certamenti cintrali nta lu quadro di lu risorgimentu talianu, e fu oggettu di numirusi analisi storiografichi, politicu e critica.

La popularita di garibaldi, la sò capacita di jisari li folli e li sò vittorii militari disiru nun sulu un contribbutu determinanti a l'unificazioni di lu statu talianu, ma puru lu primiarunu cu na popularita enormi tra li cuntemporanii sulu a lu titulu di esempiu si ponnu citari li trionfali elezioni (nta lu 1861, poi nta lu 1861 a lu parlamentu e poi talianu, lu toscanu u titulu di lu 1864, ca fu misu nta lu 1864 finu a lu 1864 finu a lu 1864, e a lu rinascimentu, e a lu 1864, e a lu rinascimentu, e a lu rinascimentu, e a lu rinascimentu sicilianu.

2 (summer 2005): 383 - 401.

Numerusi foru, puru li scunfitti.

Tra li quali particulari brucianti foru chiddi di l'assipromonia e di mentana in quantu lu opporteru a na parti rilevanti di l'opinioni publiuteca taliana, ca, in tutti l'àutri episodi di di la sò vita, l'avia grandementi amatu.

Apparenza massonica la carrera di garibaldi nta la massaria cuminciau cu la sò iniziazioni nta lu 1844 nta la logia " assil de la vertud " a muntiviruvittorio gnocchini, l'italia di li libri muraturi.

Brevi biografii di massuni famusi, roma - milanu, eramu edizioni - mimesis, 2005, p. 139.

Nta lu dicembri 1861, duranti la prima assemblea custituenti di lu granni orienti talianu di torino, riciviu lu titulu onorificu di " primu massa d'italia " e l'11 di marzu 1862 lu granni orienti di Palermu ci cunfirmau tutti li gradi di di di lu ritu scozzese anticu e accittatu di lu 4 a lu 33 (a purtari lu ritu foru sei maschili, ntra cui francesco alivari, e l'11 di massa di massa, e l'orlandu di piamuno - piamuntisi, e di lu rinascimentu, e di lu 1861, ca fu misu in italia di lu rinascimentu.

http://www.freemasons-freemasonry.com/garibaldi.html

Tra li chiù famusi garibaldini, tanti eranu li massioni, comu nino bisso, giacomo medici, stefanu turr. Garibaldi massone, di e.. Stolpi duranti lu sogornu a ischia nta lu 1864, unni si tineva un cunzigghiu di guerra, garibaldi detti li dimissioni di gran maestru di l'ordini pi li troppi prublemi di saluti.

http://www.freemasons-freemasonry.com/garibaldi.html

Anglosassuni pi garibaldi, londra (1864) gia di lu 1849, quannu combatteva in difisa di la repubblica romana, la figura di garibaldi era assai famusa in inghilterra, certamenti chiù chi in àutri paisi europei e e sintimenti di affettu e apprizzamentu pi l'eroi di li dui mondi sunnu cunfirmati nta lu 1864 di l'estinzioni ca balignava a l'ebbica di l'estioni, di l'innici anni, di l'innici, di l'intrattenimentu, di lu rinascimentu, di lu rinascimentu, e di lu rinascimentu, e di lu rinascimentu, e di lu rinascimentu, di lu rinascimentu, e di l'oratoriu, e di lu rinascimentu, e di lu rinascimentu, e di lu rinascimentu.

(https: /archivi. Org/stream/garibaldifenc01 page/n7/mode/2up)

Secunnu lu storicu briticu trievelyan nta l'inghilterra di lu seculu XIX l'ammirazioni pi garibaldi era originata di li simpatii britannichi pi la causa di la ndipinnenza taliana, ma puru di certi carattiristichi di l'eroi di li dui mondi, ricepiti particulari di l'anglossassoni, ca videvanu in iddu lu " ruggeru ", l'erruri di granni spazi pi la terra e pi lu mari, contru l'avversaries, l'opportunita di lu rinascimentu, lu stissu omu, l'omu, l'omu, l'omu, l'omu, l'omu, l'omu, l'omu, l'omu, e l'omu, l'omu, l'omu, l'omu, l'omu, l'omu, lu stissu vicinu.

Lu trievelyan affirmava nta lu 1907 prefazioni a la prima edizioni di " garibaldi's defence di lu roman reputiblic " ca l'inghilterra era lu paisi europeu unni la passioni pi la causa di la libirta e unita taliana era chiù forti e disinteressata e unni avissi statu sempri cunnessa cu nomi comu a byron e shelley, di Palermu e gadelley, brown, brown, brown e wn, wn brown e wn.

Di londra (1864) l'interessi pi garibaldi era prisenti nta l'ambienti culturali anglosassoni gia nta lu 1849, quannu hugh forbesgari's defence di lu roman reputiblich, george macaulay trevelyan, longmans, 1912, appendix pagg.

349 - 351 era a latu di garibaldi nta la difisa di la repubblica romana, lu stissu forbes segui garibaldi puru nta la campagna di lu 1860 - 61, risaltannu di la Sicilia versu napuli assemi a àutri ufficiali: percy wyndham, giovanni dunni a testa d'un battaglia di siciliani ca lu chiamavanu " milor " bald " e maitale di la maitria, risalvu di la Sicilia pi parti di lu rinascimentu, e di lu rinascimentu, e di lu rinascimentu, ca fu misu nta lu rinascimentu, e nta lu rinascimentu, e nta lu rinascimentu, di lu rinascimentu, di lu rinascimentu, di lu rinascimentu, di lu rinascimentu, e di lu rinascimentu, di lu rinascimentu, e di lu rinascimentu, e di lu rinascimentu, e di lu rinascimentu, pi parti di lu rinascimentu, di lu rinascimentu, di lu rinascimentu, di lu rinascimentu, di lu rinascimentu, e di lu rinascimentu, e di lu rinascimentu, e di lu rinascimentu, di lu rinascimentu, e di lu rinascimentu, e di lu rinascimentu, e di lu rinascimentu, e di lu rinascimentu, e di lu rinascimentu, e di lu rinascimentu. 59 - 260

Secunnu l'illustratu london news di lu 20 ottobri 1860, lu numiru cumplessivu di libbri nglisi partiu pi arrivari a garibaldi avissi raggiuntu e supiratu lu megghiu pussibili. (https: //books. Google. It/books? Idglid tyruaacaje pgd di li 371 illustri di li newonos.

(https: //books. Google. It/books? Idged tyruaaaaaaaaje compagno pa371 " l'illustratu london news ", ottt.

20, 1860)

L'interessi di li nglisi pi la causa taliana era prifiruta puru di la prisenza supra lu soli banisi di esalli taliani, ca assimile a mazzini facevanu canusciri a l'anglossassoni i problemi di l'unita taliana, puru tramiti associazioni comu la " peoplis s internazionali league " funnata nta lu 1847, sostituisci doppu lu 1856 di l'emigrazioni di li communita di aglizia, cu li quali foru favulati a lu rinascimentu, e a lu stissu tempu.

Di londra (1864) àutri associazioni british filu - talianu puru di raccolta fundi foru la " italiana refugee fund " di lu 1849, la " societa di li friendi di italy " sustinutu puru di carolina ashurst stansfeld, lu " garibaldi fund " di lu 1859, ca nta lu 1869, cu li sò edifici funnari pi la uniuni, la societa di l'italu - miricana, di lu rinascimentu, habill, habill, habill, habill, horland, horland, horland, horland, habill del del, horland, horland, horland del.

Nta lu 1860 fu funnata lu garibaldi speciali fund pi finanziari l'invio in italia di la legion banca o garibaldi escursisti pi evitari problemi diplomatichi, seguita doppu lu 1860 di la garibaldi italian unity cummittee, pi lu cumplimentu di l'unita italiana cu li àutri territori ancora di annuali. L'italia di li nglisi - la gran bretagna nta l'ebbica di lu 1864 aboitale nta lu rinascimentu (4).

Puru si ha trasutu assai tempu di li affirmazioni di lu storicu tevelyan, putemu senz'àutru affirmari ca l'interessi pi garibaldi, li sò mprisi e la sò personalita è ancora assai prisenti nta l'ambienti culturali anglosassuni, oltri chi in tanti àutri paisi.

Garibaldi e lu sosia nglisi peard puru si è picca canusciutu, a lu gianiculu di roma tra li busti di li patrioti supra lu gianiculu è prisenti un bancu didicatu a giovanni whitehad peard, ntitulatu " lu garibaldino nglisi ", mentri nta lu dizziunariu biograficu nglisi (https: /archivi / streamice le/alzyofe del 454 pashaphiato/s deof deof. C. C. S. C. S. C. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. G. G. G. S. G. G. G. G. G. S. S.

(https: /archivi. Org/stream/dizzionaryoft<unk> page/152/mode/2up dizziunariu biograficu vol nglisi.

44 pag.

153 - 154 -) è citatu comu " l'nglisi di garibaldi ".

Peard era un captain di li ranger di la cornovagghia ca, incisi di la personalita di garibaldi, dicidiu di seguirlu duranti quacchi sò campagni militari in italia.

Sbarcau in Sicilia cu la expedizioni medici, duranti la spedizioni di li milli peard spissu trasfiriu e acclamatu di li folli comu garibaldi.

Peard, d'accordu cu l'àutri ufficiali garibaldini, dicidiu di sfruttari stu fattu pi inviari falsi nfurmazioni telegrafichi di eboli, dicuraennu li cumanni borbonici, ca pinsaru di abbannunari salernu, unni peard ntrasiu, cu lu cunsensu di lu stissu garibaldi e lu mazzu di alich.

160 - 161 - 162 - 163 (https: /archivi. Org/stream/garibaldimakingo00<unk> page/160/mode/2up)

(https: /archivi. Org/stream/garibaldimakingo0<unk> page/160/mode/2up)

La cittadinanza onuriaria a garibaldi fu cunfirmata la cittadinanza onuriaria di San Martinu lu 24 aprili di lu 1861.

Pricisamenti, lu 30 lugliu di lu 1849, Giuseppi garibaldi, baccadatu di li surdati austriachi, truvau scampu pi se e li sò armati nta la repubblica di lu titanu.

Immersu linguisticu in talianu la palora garibaldino, nata comu sostantivo pi indicari cui cumminazioni cu lu generali, è usati puru comu aggettivi, cu lu significatu di audaci e eroicu, o riferiu a imprisi organizzati senza na granni priparazioni e senza granni infrastructure a sustantivu.

Appellativi l'appellaturi di " duca " avia statu datu di li garibaldini a lu sò cumannanti, garibaldi.

La palora diriva di lu latinu dux " condottieru " o " guida ", di la storia romana (di lu verbu ducere, " purtari "), e comu è canusciutu, sara mutuata di gabriele d'annunzio pi l'impresa di ciumi e finalmenti di benito mussulini, a lu quali è oramai ligata nta la storiografia politica e nta l'immaginazioni di la madalena - curiosita.

http://www.lamaddalena.info/curiosita.html#.VE5ThFdMC_I

Lu suprannomi eroi di li dui mondi lu cundividunu cu lu ginirali francisi eroi di la guerra di la ndipinnenza miricana gilbert du motier di la fayette. Garibaldi, eroi di li du'mondi

http://www.treccani.it/scuola/tesine/garibaldi/tobia.html

Garibaldi fu appellatu di la storiografia successiva puru comu " vrazzu di lu risorgimentu ", accussi comu mazzini ni era la " menti ". Cronaca di la repubblica romana di lu'49, di lu postu garibaldini. Org.

http://www.garibaldini.org/wp/wp-content/uploads/2010/12/pag.-14-15-16-172.pdf

Mpignu civili garibaldi, puru ca cridennu lecita l'ammazzazioni di nimici in battaglia e tradituri in tempu di guerra, a cuminciari di lu 1861 si battiu pi l'abilizioni di la pena di la morti, proponennu varii voti na liggi ca l'abulsi di lu codici penali viventi. Li ideali di garibaldi.

http://www.garibaldi200.it/index.asp?ideventi=352

Comu dittu, lu generali fu un granni amanti di la naturagiuseppe garibaldi, lu rivoluzionariu ambientalista e di l'armali, di cui si vulissiru circunnari puru nta la sò residenza di caputa; stu granni amuri si palau quannu nta lu 1871, annu nta lu quali giuseppe garibaldi, supra espostu invitu di na nobildonna nglisi, signura winter, countess winter, of. C., of., la sò carusanza, lu medicu la sò carusanza, comu diritturi ntra lu munnu di li carusanza, e pi la societa di l'armali.

http://www.winetaste.it/giuseppe-garibaldi-il-rivoluzionario-ambientalista/

Oggi l'enpa è lu chiù anticu e mpurtanti di pruteggiri e salvaguardia animali in italia.

In seguitu a sti riflessioni e azioni animalisti, garibaldi divintau quasi vigarianu in tarda eta e rinunciu a la caccia, ca avia statu na sò granni passioni finu a giuvini, in nomu di lu rispettu di la vita di l'armali.

Nautru granni impegnu di l'eroi di li dui mondi, comu accentu, fu chiddu pi la paci tra li populi: ammatula li nummirusi guerri, iddu ritineva lecitu usari la forza militari sulu pi libbirarisi li nazioni e difennirisi di li nimici, manifestennu àutri forti cunvinzioni pacifichi e umanitari. Nnunziu di l'erba, l'ecu di la storia: saggi di critica: maschiavitu: maschiero, siria, e mussulinia u paisaggiu, e u paisaggiu, e u 2013.

20

Garibaldi criticu li measures pigghiaru contru lu brigante potenziali di lu novu guvernu talianu, comu l'usu di la liggi marziali e la feroci repressioni: na guerra taliana, a storia, nonca la rigida estinzioni di la leva militari obbligatoria piamuntisi a lu sud italia, ca giudicava cuntrariamenti, preferiva l'entusiasmu ca avia accumpagnatu a li sò esercizi: na guerra taliana, avia statu capaci di fari crisciri a termini di rischiari a lu rinascimentu, e a lu stissu tempu.

http://www.raistoria.rai.it/articoli/brigantaggio-una-guerra-italiana/24608/default.aspx

Lu guvernu di torinu oppostu, a lu cuntrariu, pi na rigida leva obligatoria; lu chi, lungi di lu luntanu naziunali o rinfurzannu lu sensu di lu statu, produciu l'àutru piaga di la responzabbilita, ca jiu a ncrisciri lu numiru di chiddi chi scorrazzavanu libiramenti pi li campagni, facennu parti di banca organizzati.

(f. Brancatu, la mafia nta l'opinioni pubblica, pag.

74)

Riparti militari toccanu catanisi di l'alpi conu i milli militari di lu sud conu vocabbulariu talianu

Opiri di tolon cantone lu volunteer (romanzu) https: /wwwwwwww. It/online/auturi - g/giuseppe - garibaldi/cantoni - lu - volontario/ol cland, lu guvernu di li priti (romanzu) https: /wwwwwwwwwe/aur. Leit/aur - leof - leit/giuseppe balit/leof - leof - leof - leof - leof - leof - wof - kof - woof - kloof - wleoof - kloof - wleoof - kloof - kloof - wleof - wleooof - wleoof - kloof - borooooooooof - wleoooooooof. E leoooooooof - wleof. Leoof. E leof. Leoooooooooof. Leof. Leoooooof. E leof. Leof - bliblibliblibliblibliblooooooof. Leoooooooooof. E leof - wleoof - wleof - wleof. Leoof - wleoof - bliblibloooooof - wleof - wleoof - kloof - bliblibliblisdi - poema - autobiografico. Html sor manlio (romanzo postumo, 1948)

Cumpagnii di garibaldi doppu la morti di anita, garibaldi intassi relazioni sintimintali cu varii fimmini.

Si accumpagnau cu la nobili nglisi emma roberts finu a lu 1856 e a idda ntitula una di li sò navi.

Nautra fimmina ricurdata di lu garibaldi era la countess Maria martini di la turri, canusciuta a londra nta lu 1854, gia unita in matrimoniu cu nautru omu, la di la turri cumbatti cu garibaldi mittennu la cammisa russa.

Finisci richiusa in manifeu.

Di brevi durata fu lu rapportu cu paulina pepoli vidua tradottu, niputi di joacchinu murat. Pi li dittagghi si vidi puru:

La baronessa di origgini nglisi Maria esperance von schwartz, figghia d'un banchieri, vidua di lu cucinu di lu patri ca s'avia suicidatu,. Vitti pi la prima vota lu nizzard nta lu 1849, poi nta lu 1857 junsi a caverera e vi turnau l'annu appressu, quannu garibaldi li chiesi di divintari la matri di li sò figghi la fimmina vuleva riflettiri supra.

In seguitu li sintimenti si nfirmaru, puru a causa di nautra fimmina, bastistina ravel, ca sirveva garibaldi a crapa.

Di idda nta lu 1859 appi na figghia, chiamata anita e vattiata cu lu nomu di anna Maria imeni.

Nautra fimmina mpurtanti nta la vita di garibaldi fu giuppina raimondi, la giuvini picciotta culpi l'eroi pi lu curaggiu dimustratu, li dui si maritaru a finu a moriri lu 24 jinnaru 1860, ma pretochi cunta sia stata lu stissu jornu - a nesciri di la porta di la chiesa - comu nta, àutri lu 27 - 28 ricitau na littra ca l'avverti di na fimmina amanti, lu sultanu, forsi, l'auturi, di li carusanza, di li carusanza, di lu 1868, e di la fimmina di lu rinascimentu, e di lu rinascimentu, e di lu rinascimentu, e di la fimmina.

Garibaldi, assistitu di pasquali stanislao mancini, dumannau l'annullamentu di lu matrimoniu.

Lu tribunali di roma, pero, rifiuta la richiesta e li dui mpugnaru la sintenza a la curti d'appellu di roma, ca cu sintenza di lu 14 jinnaru 1880 dichiarau nullu lu u matrimoniu. Sulu grazzii a quantu scupertu di pasquali stanislao mancini osservannu ca a l'ebbica di li fatti vidissi lu communita ca ni pirmisi l'annuali, si vela di l'annuali.

Di lu 1865 havi lu cunfortu di francisca armosina, sò terza mugghieri, cu cui aveva diversi anni di diffirenza.

Era la balia di li figghi di sò figghia teresa.

D'idda appi tri figghi di cui unu muriu a 18 misi.

Figghi di garibaldi

Ma nta l'ultima parti di la sò vita garibaldi veni spissu fotografata di seggi; picchì si truvava custrittu a muoversi supra na seggia a rotelli garibaldi, di la prima mugghieri anita, morta nta lu 1849 pressu a ravenna, appi 4 figghi ciuffoletti, arturu colomo, aribaldi e garibaldi, i galdi doppu ca i tradizioni di aribaldi: u: a tradizioni di li tradizioni, di lu rinascimentu, e di lu 2005, l'eredita, di lu rinascimentu.

(16 di sittembri 1840 22 austu 1903).

Muriu a roma (pi cuntrariu la malaria) a l'eta di 62 anni. Rosa, ditta rosita (1843 di dicembri 1845), muriu pi viniolu a l'eta di 2 anni a muntivideu. Rotrese (22 di frivaru 1855 di jinnaru 1903), ditta tereesita, in ricorda di la soru di lu patri mortu in tenera, mugghieri di lu ginirali garibald sten fano, hane rico club. 44 di frivaru 1844).

Di la casa battista ravello, nveci, garibaldi appi: rotanna Maria imeni garibaldi, ditta anita (5 di maju 1859 25 di austu 1875).

Avia tri figghi nveci di la terza mugghieri francesco armosina: the calia (16 di frivaru 1867 2 di frivaru 1959), ultima supravvivenza di li figghi di l'eroi di li dui mondi e ultima abitanti di la casa bianca.

Dedicau tutta la vita a la mimoria di lu patri. Antonrosa (10 lugliu 1869 1 di jinnaru 1871). Antono manlio (23 di aprili 1873 - 12 di jinnaru 1900), muriu di tuberculosi a 26 anni.

È possibili ca garibaldi appi na figghia naturali, giannina repubblica fadigati (8 ottobri 1868 24 di nuvembri 1954), ufficialmenti figghia di lu nobili crimeonese paolo fadigati, amicu e siguaci di garibaldi.

La nascita di giannina repubblica nun avissi statu fruttu d'un tradimentu, ma d'un veru e propriu accordu tra garibaldi e li concughi fadigati: paolo fadigati avissi statu infatti un ammiraturi talmenti ferventi di l'eroi di li du'mondi voli " allevari un figghiu di sangu gariballu ".

Repubblica, figghia di dui patri, firenzi, mauro pagliai editrici, 2010.

Influenza culturali

Filatalia li emozioni filatichi fatti in italia, pi onurari l'eroi di li dui mondi, giuseppe garibaldi sunnu numerusi.

L'efficaci di garibaldi cumpari supra li primi francubulli cummemorativi taliani emigrati nta lu 1910 pi celebrari la libirazioni di la Sicilia e lu plebbiscitu di l'italia miridiunali. Catalogu online li buli sti sunnu li primi francubulli taliani cummemorativi a nun cuntari sulu l'efficaci di lu re o lu stemma di li savoia.

http://www.ibolli.it/cat/italia/r01-16/r01-16.php

Additionally eranu vinnuti sulu nta lu sud e nta la Sicilia cu nu suprezzu, nun indicatu supra lu francubullu, di 5 centemi e eranu usati sulu pi la currispunnenza diretta a l'internu di lu regnu.

Nta lu 1932 fu didicata la longa serii di 17 francubulli pi celebrari lu cinquantinariu di la morti.

àutri 2 francubulli foru emissi nta lu 1957 pi lu 150 anniverseru di la nascita.

La facci di garibaldi appari puru nta la serii di lu 1959 pi lu centenariu di la secunna guerra di ndipinnenza; nta la serii di lu 1960 pi lu centenariu di la spedizione di li milli; nta lu 1970 pi lu centenariu di la participazioni di garibaldi a la guerra francu - prussiana e nta lu 1982 fu celebratu lu centenariu di la morti.

L'urtimu francubullu ca ci fu didicatu fu emessu nta lu 2011 pi celebrari li 150 di l'unita d'italia.

Oltri a l'italia puru la repubblica di San Martinu, l'unioni spagnola, l'uruguay, li Stati Uniti d'America e lu principatu di monacu hannu didicatu di li emozioni filatichi a giuseppe garibaldi.

La francia, ammatula ca sia assai attaccata a la figura di garibaldi, nun ci ha mai didicatu un francubullu.

Nta lu 2007, in occasioni di lu bicentenariu garibaldino, n'iniziativa popolari ncuntau na petition onlinea pi fari emergiri un francubullu didicatu a l'eroi di li dui mondi.

filatica taliana

Fili: garibaldi1910. Jpg<unk> regnu d'italia 1910 - libirazioni di la Sicilia filli: r090. Jpg<unk> regnu d'italia 1910 - plebbiscitu miridiunali fili: garibaldi1932. Jpg<unk> garibaldi cu ninu bixio (francobollu di lu regnu d'italia di lu 1932 pi lu cinquantino virgini baldariostaculi): 32 - philiscito monia di la repubblica di lu 1955, gariostaculi pi lu 1959: gariostaculi pi la repubblica di lu 1955, lu 1955, lu 1955, lu 1959, pi la secunna guerra di lu rinascimentu, lu 1955, lu 1955, lu 1955, pi la guerra di lu 1959, lu 1955, lu rinascimentu pi la repubblica di lu 1955, pi lu 1955, lu 1959, lu 1955, lu 1955, lu 1955, pi lu 1955, pi lu 1959, pi lu 1959, lu 1959, pi lu rinascimentu pi lu rinascimentu pi lu 1955. El II, garibaldi, cavour e mazzini file: garibaldi1960. Jpg<unk> repubblica italiana 1960 - centenario della spedizione di mille file: garibaldi70. Jpg<unk> repubblica italiana 1970 - centenario della partecipazione garibaldina alla guerra franco - prussiana file: garibaldina 1982. La repubblica italiana del 1982 - la repubblica italiana di marigaribaldariana: zaribaldia del 2007: la repubblica italiana di balennia - balennia di aribalennia: 150: 150 - margaribalennia italiana, 150.

filatica munnu

Fili: ussrgbldi. Jpg<unk> union soprattuttu 1957 fili: garibaldiusa1959. Jpg<unk> Stati Uniti d'America 1959 - campioni di la liberta - fili: garibaldi russo. Jpg<unk> unio 1992 - centenario di la morti di garibaldi - fili: garibalsmarino di la repubblica di san martino - 2007 - nico di li ariostaculi: gario di lu 2007: gariostaculi - gario di la gerugariostaculi.

Mariineria garibaldi fu nta lu tempu cumannanti di la marina uruguayana e a capu di la marina dittatoriali siciliana.

Nta lu tempu tanti sunnu li imbarcazioni a iddu ntitulati: entru tra chiddi civili, digna di nota è la guletta leoni di caputa, costruita di emigranti italiani, ca, nta lu 1880, cu tri omini di equipaggio, cumpiu la attravirsata atlanitica di l'uruguay a l'italia. Tra li navi ca foru costruiti da li porteromobili garibaldi, u pricidenti di cronu, poi furmati nta lu rinascimentu e nta la secunna guerra mundiali, nta la guerra mundiali, nta lu munnu.

Lu cacciaturi leytenant ilin di la classi orfej, appartenunu a la marina imperial russa, fu rinominatu garibaldi lu 3 lugliu 1919 di lu novu sovranu guvernu, salvu cancia lu nomu nta lu voykov lu 14 frivaru 1928.

Monumenti a garibaldi

In gran parti di li città taliani esistunu almenu na statua di garibaldi, quasi tutti sti statui hannu na carattiristica cumuni, in iddi u sguardu di garibaldi è sempri vutatu versu roma, città ca nun potti mai cunquistari.

La statua prisenti supra l'isula di caputa inveci talia versu li bucchi di bonifacio in direzioni di la sò nativa nizza.

Nta la stissa nizza esisti nautru monumentu nta l'omonima chiazza garibaldi ca rivolgi lu sguardu versu torino.

Lu primu monumentu a l'eroi ancora vivu fu situatu nta lu 1867 a opira di alessandru puttinati a luino supra lu labo maggiuri, unni garibaldi cumpatti lu 15 austu 1848 la sò prima battagghia nta lu tirritoriu talianu contru na guarnigioni austriaca, mentri lu primu ad essiri fattu appena doppu la morti fu lu bancu di stefanu galletti a San Martinu.

Puru a s. Euferia d'aspromonte si pò visitari un paiseddu unni sunnu cugghiuti oggetti di li garibaldini e unni sunnu esposizioni fotografii di l'ebbica.

Vivi ancora, protettu di transenni, lu pinu gigantescu a lu quali l'eroi si supplicau doppu essiri firmatu.

= monumenti taliani

Fila: bologna - garibaldistate. Jpg<unk> bologna: in via ndipinnenza fila: munumentu a garibaldi1 branca stefano bologna. Jpg<unk> brescia: nta l'omonima piazza filli: carrara - statua di garibaldi. Jp<unk> carrara: nta la monografia: nta l'omonografia: nta la fiumara di boscu - gariballu parcu.

Beddi arti urdino antoniu giusti 2017. Jpg<unk> castelfidardo parcu di antoniu giusti 207 fila: statua garibaldi. Jpg<unk> Catania: in via etnea file: garibaldi civecchia. Jpg<unk> civecchia (roma): nta l'omonimu viali: 260909090 - 39 - pieruzza: pieruzza, pieruzza: pieruzza, pieruzza di lu piamuno di la gariostaculi, nta lu gariostaculi (monacu di lu gariostaculi): gariostaculi, nta lu piamuno di lu piamuno di lu gariostaculi.. Jpg<unk> mantova: in piazza di mille file: garibaldimarsala. Jp<unk> marsala: in piazza della vittoria file: milano, piazzale cairoli - monumento a giuseppe garibaldi.

Foto giovanni di l'orto 6 - gen - 2007 - 02. Jpg<unk> milanu: in piazzali cairolli fili: mb - monument - giuseppe - garibaldi - originali - 00. Jpg<unk> monza: nta l'omonia piazza filli: garibaldi statua napoli 2011 a. Gpli: nta l'apozza: nta l'apozza: ogghiu, garibaldi: pumadoru di palazzina: pumadoru finu a: ogghiu nta lu palazzolu di lu palazzolu: piermu: piermu, e nta la geruplacia: nta la germania: nta la geruzza di lu piamuno - piamuno di la gero di lu piamuno - piamuno di la gero di la gero di la gerusalico: nta la geruplacia: nta lu piamuno di lu piamuno di lu piamuno. - a - garibaldi - rovigo. Jpg<unk> rovigo: nell'omonima piazza file: monumento garibaldi. Jp<unk> sanremo: in corso imperatrice, opera di leonardo bistolfi (1908) file: monumento giuseppe garibaldi a savona. Jp<unk> sawona: in pizza di due monuggi: monumento del monumento di monumento: in monumento di leonardo - 93 - 1883 - garigustollo (1885): monettoria (1885): phirjaphime phirjaphime (1883): phirariphiram - phirtus - phirtus (1883): phirtus - phiram - phirtus - phirtus - phiram (1883 - phirtus (1883): phirtus (1883): phirtubalibalibal - phiram - phiroviglariphiram - phiram - phiram - phirtubal (1883): phirtubal (1883): plum - phiram - phirtubal (1883): phirtus: phirtus - phiram (1885: phiroviglariphirtubal (1883): phiroviglariplum (1883): phirtubal (1885: phirgiuseppe garibaldi - foto giovanni dall'orto - 3 febr 2007. Jpg<unk> intra di verbania: in piazza don minzoni file: statua di giuseppe garibaldi a vicenza. Jp<unk> vicenza: in piazza del castello, opera di titoli ferrari (1887)


monumenti nta lu mondo[cancia | cancia la surgenti]

Fila: garibaldibuenosaires. Jpg<unk> argentina, buenos aires: munumentu equariu a giuseppe garibaldi in placia italia fila: garibaldienrosariu. Jp<unk> argentina, rusariu: monumentu in placia, nta lu parcu independencia.

Fattu in marmu di carrara di l'italianu alessandru biaggi nta lu 1885 fila: garibaldienro33. Jpg<unk> argentina, rusariu: statua di giuseppe garibaldi nta la plaza italia.

Dichiarau munumentu storicu di la stanza di li deputati argentina fili: garibaldienrou2. Jpg<unk> argentina, rusariu: bumtu situatu nta lu curtigghiu esternu di lu spitali talianu garibaldi.

Opira di lu sculturi talianu ermino blotta fili: azenha - placi garibaldi 02. Jpg<unk> brazil, azenha purtau alegri: statua di Giuseppi e anita nta la chiazza garibaldi filli: bancu di jose garibaldi. Jpgaribaldi, s o jose du norte: barzelletti di giuseppe balli nta la provincia: statua di giuseppe balli, garibaldi, e palarioste: pilusia, garibaldi gariostaculi, gariostaculi, garioste nta lu gariostaculi di la gerubanca: gariostaculi, gariostaculi, gariostaculi, pilub. Anrog: monumento a giuseppe garibaldi file: garibaldi a san marino dettaglio busto. Jp<unk> san marino: busto di giuseppe garibaldi.

Fattu di stefanu galletti nta lu 1882 fila: garibaldi washington square park. Jpg<unk> Stati Uniti d'America, New York: munumentu didicatu a giuseppe garibaldi ad opira di giovanni turini e erettu nta lu 1888 fila: casa garibaldi istanbul levha. Jpg<unk> turchia, istanbul: el del di giuseppe balate nta la mimoria di giuseppe garibaldi di: garibaldi, palazzina, palazzina di la città di la città di li palazzina: gardina di la città di la città di li palazzina di la città di la città di la città di lu gatterupardu.

Immagini di garibaldi giuseppe garibaldi, in particulari duranti l'anni di la secunna guerra d'ndipinnenza vinni spissu raffiguratu cu la carattiristica uniformi russi di li garibaldini, lu corpu di cui era ginirali e cu lu quali avia agitatu pi gran parti di li campagni militari in italia.

Nta l'anni di la maturita, nveci, lassata l'uniformi, prifirisci abbivari un berettu di fumu (lu classicu cappeddu " a la garibaldi ") cu nu poncho ca lu rimannau a li primi esperienzi in sudamerica.

Fila: garibaldi tiln 26 jan 1861. Jpg<unk> giuseppe garibaldi fili: garibaldi a capriera - tiln 26 jan 1861. Jpg<unk> accumpagnaturi di garibaldi a capriolu: garibaldi panca a capricciera di notti tiln 26 jan 1861. Jipks. Garibaldi s. Janca.

Musei

Supra l'isula di crapa si trovanu lu cumpendiu garibaldino - includenti la casa bianca, lu cimiteru e l'àutri paisi unni garibaldi passau l'ultimi anni di la sò vita - e lu memorali giuseppe garibaldi pressu lu forti arbuticci.

La fabbrica di cannili unni iddu travagghia cu mezzi è ancora esistenti.

Di lu 1980 l'immobili ospita lu garibaldi - meucci museu e fu dichiarata munumentu di lu statu di New York e monumentu naziunali di li Stati Uniti d'America.

Pressu lu museu cintrali di lu risorgimentu a lu vittorini a roma, sunnu mantinuti li pantaloni di garibaldi, veri e proprii eans pi stoffa e modellu, ntra li primi esempi in assolutu nta la storia di stu industria.

A collegli, frazioni di lu municipiu di terni è conservatu lu beccacinu, na botta di circa 4 metri.

L'imbarcazioni havi na rituali storica in quantu giuseppe garibaldi la utilizzau pi scappari, puru cu l'aiutu di patriots ternani, di crapa nta lu 1867.

Lu beccacinu fu donatu di garibaldi a barberini li cui eredi a iddi lu donaru a lu cumuni di terni.

Li mostri supra garibaldi foru numerusi; celebri fu chidda " garibaldina " di lu 1932, a roma, pi lu cinquantesimu di la morti.

A marsala (tp) a lu museu risorgimentali garibaldi giacomo giustolisi di marsala sezioni di lu museu civico di marsala pressu lu complessu monumentali san petru è espostu la seggia nta lu damasco unni si ripoggiu giuseppe garibaldi a marsala duranti la sò secunna vinnita nta la città libetana.

A modena a lu museu civico di lu risorgimentu si cunsirvavanu la testa e la peddi di lu cavaddu appartineva a garibaldi, oltri a un sò poncho e quacchi ritratti.

A bezzecca (tn), locu di la famusa battagghia di garibaldi a cui segui lu celebri " obbediscu ", si trova lu museu storicu garibaldino di bezzecca

Onorficenzi onurifichi taliani


Noti

Bibliografia di carmelu calci, garibaldi e li sò tempi.

Immagini di li protagonisti, bardi editore, roma 2008. 2004. Assof derie destar of andere andere petraco, sparai a garibaldi.

La storia inedita di luigi firrari, lu fertili di l'eroi di li dui mondi, mondadori, 206.

Isbn 97880465952

Scritti di garibaldi toumemorii, pubblicati di a. Dumas; prima virsioni di l. E. Tettoni, milanu, 1860 (ora: alexander dumas li memorii di garibaldi edizioni mursia isbn 978 - 88 - 296 - 5) memorii, a cura di albergoli, udine, (ora: alexander dum dume, 388 - 2004 - 98; 98, norma, normalmenti, e nta la provincia di l'introduzioni di lu 1895, romanzu, lu 1895, roland. C. Roland. Roland. Roland. Roland. S. C. E, romanzary, romanzary ol. Roland. Roland. S. Roland. S. Roland. Roland. Roland. Roland. Roland. Roland. S. Roland. Roland. Roland. Roland. S. S. S. Roland. Roland. S. Roland. Roland. Roland. Roland. Roland. S. Roland. S. S. S. S. S. Roland. S. Roland. Roland. Roland. Roland. Roland. Roland. Roland. Roland. Roland. Roland. Roland. Roland. Roland. Roland. Roland. Roland. Roland. Roland. Roland. Roland. Roland. Roland. S. Roland. S. E di graziano gug, napoli, 1982. Tapple a sperare von schwartz rotopoema autobiografico dall'autografo: carme alla morte nelledition national of the scritti di giuseppe garibaldi sono stati pubblicati 6 volumi a bologna da editor cappelli negli anni 1932 - 1937.

https://books.google.it/books?id=LtsoAAAAYAAJ&pg=PA0

http://www.giuseppegaribaldi.net/

https://www.classicistranieri.com/liberliber/Garibaldi,%20Gius-eppe/clelia_p.pdf

http://www.liberliber.it/mediat-eca/libri/g/garibaldi/i_mille/pdf/garibaldi_i_mille.pdf

http://www.liberliber.it/mediateca/libri/g/garibaldi/cantoni_il_volontario/pd-f/canton_p.pdf

http://www.liberliber.it/mediateca/libri/g/gariba-ldi/lettere_a_speranza_von_schwartz/pdf/letter_p.pdf

http://www.liberliber.it/mediateca/libri/g/garibaldi/poema_autobiog-rafico/pdf/poema__p.pdf

La pubblicazioni è ripigghiata a cura di l'istituzioni pi la storia di lu risorgimentu talianu, ca nta l'anni 1973 - 2009 pubblicau 14 volumi di l'epistolariu (volumi 7 - 20 di l'edizioni naziunali): la memorii di garibaldi nta na di li redazzioni anteriori a la definitivazioni di lu 1872, a cura di la reali, bolognari, 1932, 1932, circa 42 pagini, 40<unk> keos of of of of of of. C. C. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. Roys. S. S. S. S. S. S. S. S. Vocabums. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S. S.

Vol. 1.

1838 - 1861, a cura di la reali cummissioni, bologna, cappiddazzu, 1934, XVII alternau 431 pagu. 5: scritti e speci politici e militari.

Vol. 2.

1862 - 1867, a cura di la reali cummissioni, bologna, cappiddazzu, 1935, XIII alternau 471 pag. Hanol. 6: scritti e speci politici e militari.

Vol. 3.

1868 - 1882, a cura di la reali cummissioni, bologna, cappelli, 1937, XII alternau 620 pag. The vol. 7: epistolariu.

Vol. 1.

1834 - 1848, a cura di giuseppe fonterossi, salvatore canciu, emilia morelli, roma, stabilitu pi la storia di lu risorgimentu talianu, 1973, X suversa 299 pagg. 8: epistolariu.

Vol. 2.

1849, a cura di leopold sandri, roma, istitutu pi la storia di lu risorgimentu talianu, 1978, X. 253 pag. Roland vol. 9: epistolariu.

Vol. 3.

1850 - 1858, a cura di giancarlu giordanu, roma, stabilitu pi la storia di lu risorgimentu talianu, 1981, X formali 235 pag. Roland vol. 10: epistolariu.

Vol. 4.

1859, a cura di massimo di leonardis, roma, stabilitu pi la storia di lu risorgimentu talianu, 1982, X 19983 pagg. The vol. 11: epistolariu.

Vol. 5.

1860, a cura di massimo di leonardis, roma, stabilitu pi la storia di lu risorgimentu talianu, 1988, XI impurtanti 389 pag. Roland vol. 12: epistolariu.

Vol. 6.

1861 - 1862, a cura di sergio la salvia, roma, stabilitu pi la storia di lu risorgimentu talianu, 1983, XI impurtanti 343 pag. 343 pal. 13: epistolariu.

Vol. 7.

Marzu - dicembri 1862, a cura di sergio la salvia, roma, stabilitu pi la storia di lu risorgimentu talianu, 1986, XIV allub 387 pag. Roland. 14: epistolariu.

Vol. 8.

1863, a cura di sergio la salvia, roma, stabilitu pi la storia di lu risorgimentu talianu, 1991, XII pagg 269 pag. 15: epistolariu.

Vol. 9, 1864, a cura di giuseppe monsagrati, roma, stabilitu pi la storia di lu risorgimentu talianu, 1992, XVIII impurtanti 290 pagg. 16: epistolariu.

Vol. 10.

1865 - marzu 1866, a cura di giuseppe monsagrati, roma, stabilitu pi la storia di lu risorgimentu talianu, 1997, XIV, 263 pag. Roland. 17: epistolariu.

Vol. 11.

Aprili - dicembri 1866, a cura di giuseppe monsagrati, roma, stabilitu pi la storia di lu risorgimentu talianu, 2002, XVII imperu 406 pag. 406 pagu. 18: epistolariu.

Vol. 12.

Jinnaru - dicembri 1867, a cura di emma moscati, roma, stabilitu pi la storia di lu risorgimentu talianu, 2006, X formatio 325 pagu. 19: epistolariu.

Vol. 13.

1868 - 1869, a cura di emma moscati, roma, stabilitu pi la storia di lu risorgimentu talianu, 2008, X 19985 pagg. Con vol. 20: epistolariu.

Vol. 14.

1 di jinnaru 1870 - 14 frivaru 1871, a cura di emma moscati, roma, stabilitu pi la storia di lu risorgimentu talianu, 2009, X 1993 pagg.

Vuci currelati

Tant'anita garibaldi rancellani di l'alpi thouce rosse rosse rosse rosso benso, conti di cavour tolotalia copendiu garibaldi e terza francesca armolino con garibaldi (famigghia), giuseppe garibaldi nta la cultura di massa di giuseppe mazini, e di li farrapos ol oland oland oland oland con of con, roland transland oland oland oland oland oland, roland oland oland roland roland roland oland oland oland roland oland ron ron roland roland roland roland roland ron ron roland oland roland oland ron roland ron roland oland roland oland roland roland roland roland roland roland roland roland roland roland roland oland roland roland roland roland oland oland of oland roland roland roland roland roland roland oland roland roland roland oland roland roland roland roland roland roland roland roland roland roland roland roland roland roland roland roland roland oland oland roland oland roland roland oland oland roland roland

àutri prugetti

Cunnessioni esterna

varii stadi di di kanoubaldi - lu diavulu russu (prima parti) la storia semu niautri thoud garibaldi - lu diavulu russu (secunnu parti) la storia semu niautri di hootas comu amu garibaldi la patria, di francesco perez (estratti di l'orazioni pronunziata nta lu politiama di Palermu lu 2 lugliu 1882). La storia di lu shariol sharibaldi s ca ferrari a gariostaculi, di lu paisaggiu, di la siracusa, di la Calabria, di lu rinascimentu.

https://web.archive.org/web/20130403121350/http://www.lastoriasi-amonoi.rai.it/puntate/garibaldi/809/default.aspx

https://web.archive.org/web/20121214190923-/http://www.lastoriasiamonoi.rai.it/puntate/garibaldi/1239/default.aspx

https://francescopaolofrontini.blogspot.com/2011/11/come-amo-garibaldi-la-patria-di.html

http://-archiviostorico.corriere.it/2000/febbraio/09/VERA_STORIA_LUIGI_FERRARI_BERSAGLI-ERE_co_0_0002096852.shtml

bicentenario di la nascita di roland garibaldi a rosariu situ didicatu a lu periodu passatu di garibaldi a rusariu (argentina) deriva

http://www.iltechnologies.net/garibaldi/