Utenti:Eryk Wdowiak/Sandbox/Fasci siciliani

Dâ Wikipedia, la nciclupidìa lìbbira.

Di sutta c'è na traduzzioni miccanica di l'articulu dâ Wikipedia ngrisi Fasci Siciliani (24 apr 2023). Cui la curreggi havi l'opportunità di (ri)scriviri la storia siciliana in lingua siciliana. -- Eryk Wdowiak


Fasci siciliani[cancia | cancia la surgenti]

La rivoluzioni ispirau li riformi sociali e la legislazioni suciali, inclusi la cumpensioni di lu travagghiu e la pinsioni di li schemi di pinsioni.

U fasci sicilianu, brevi pi " fasci siciliani di li lavoratori'(i scritturi siciliani), foru un movimentu populari di ispirazioni socialistica e socialistica, ca nchianau in Sicilia nta l'anni tra u 1889 e u 1894. Fasci (plurali: fasci) significalmenti significa " fagget " (comu in fasci), ma puru " lega siciliana, foru usati nta lu tardu seculu 19 e a tanti àutri gruppi politici.

I fascisti guadagnaru u sustegnu di li classi poviri e sfruttarunu i classi di l'isula cantannu a sò frustrazioni e cuntinuti nta un programma coerenti basatu supra l'istituzioni di novi diritti.

Cunsistennu d'un saturnu di sintenzioni tradizzionalista, riligiusi, e a cuscenza socialista, u muvimentu junciu a lu sò apex nta l'estati di lu 1893 quannu novi cundizioni foru prisintati a li pussidenti e i mè patruni di la Sicilia supra u rinnecefalu di la cruda e di li cuntatti affittali.

A rifusioni di sti cundizioni ci fu nu scoppio di stritti ca si sparsi prestu nta l'isula, e fu signatu di nu forti cunflittu suciali, quasi a lu puntu di insurrezioni.

Li capi di lu muvimentu nun pottiru mantiniri la situazioni di nisciricci di cuntrollu.

Li patruni e li pruprietari di tirrenu dumannaru a lu guvernu di interveniri, e lu primu ministru Franciscu crispi dichiarau nu statu d'emergenza nta lu jinnaru di lu 1894, scigghiennu l'organizzazioni, armannu li sò capi e ristaurannu l'ordini attraversu l'usu di la forza estremu.

Quacchi riforme segui, inclusi a compensazioni di travagghiaturi e a pinsioni schemi.

La sopprissioni di li turchi puru fu purtata a n'aumintari nta l'emigrazioni.

Caratteristica lu muvimentu fascii fu fatta di na federiazioni di assuciazioni ca svilupparu tra i travagghiaturi, i cuntadini, i cuntadini e i piccoli siricani e l'intellettuali, l'intellettuali e i travagghiaturi industriali. Brunu cartosio, i radici siciliani nta dui mondi: dibattiti, nta l'ummira di la libirta, pp. 120 - 21 u muvimentu immediatu di li richiesti di lu muvimentu pi li centri chiù bausi e chiù auti di l'imprennituri bassi lucali di lu fascismu, foru appropriati pi parti di lu fascismu, pi parti di lu 1943 e pi parti di lu fascismu.

Secunnu quacchi fonti lu muvimentu junci n'assemblea di chiù di 300. 000 a la fini di lu 1893.

Li fascisti rapprisentanu associazioni autonoma cu li sò individua (russetti russi), formi e quacchi vota macari ballati musicali, e li sò sale lucali pi li riunioni e pi li cungressi. Colajanni, gli avvenimenti di Sicilia e li loro causa p.

14 foru chiamati fasci (facio significa bundle) picchì tutti putissiru rumpiri un bastuni, ma nuddu pò rumpiri na fascia di ciciri. Il tribunali mitritas fu un abuso di crispi, la repubblica, 5 di frivaru 2009.

http://ricerca.repubblica.it/repubblica/archivio/repubblica/2009/02/05/il-tribunale-militare-fu-un-abuso-di.html

Mentri tanti di li capi eranu di legami socialisti o anarchici, picca di li sò sustinituri eranu rivoluziunarii.

Pero i cuntadini ca si riuniu nta lu fascismu eranu priziusi di giustizia sociali e cunvinsiru ca un novu munnu avissi a nasciri.

Un crucifissu mpinciu a latu di la bannera russa nta tanti posti d'incontru e ritratti di lu re vicinu a chiddi di la rivoluzioni garibaldi, mazzini e marx.

Li canteri pi lu re eranu spissu sintuti nta li sò marci ca quasi assumigghiavanu a li prucissioni quassii - riligiusi.

Tanti di li fasci facevanu parti di lu partitu di li verkeres taliani (parto di li laviori italiani, lu nomu iniziali di lu partitu socialista talianu) ca avia statu funnatu nta na cunfirenza a genoa lu 14 austu 1892. Colajanni, gli avvenimenti di Sicilia e di li signuri causa, p.

17scolaro, il momento antimafia siciliano, p. 18.

Li fasci rurali in particulari eranu un finominu curiusu: sia l'anticu ca lu modernu.

Cumminaru l'asspiazioni millenariana cu la leadership intellettuali urbana spissu in cuntattu cu l'organizzazioni di li patruni e idei nta lu nord italia chiù industrializzata. Clark, l'italia moderna, 1871 a lu prisenti, pp. 124 - 25 secunnu lu storicu - 25 secunnu lu storicu stericu eric hobsbawm, u fascista era assai chiù longu comu u socialismu predicatu di lu muvimentu pi parti di la genti siciliana, fu vistu comu na tiuria di la religioni pi parti di lu Cristu, pi parti di la riligiusi, e pi parti di la genti ca era china di li parrini di lu munnu cuntava la genti, l'Arba Sicula, l'Arba Sicula.

https://books.google.com/books?id=TFPJAwAAQBAJ&pg=PA124

U fasci ca includeva tanti fimmini foru ncuraggiati di la cridenza messianica ca l'iniziu d'un novu regnu di giustizia stava ruvinannu e u muvimentu si sparsi comu n'epidemia. Hobsbawm, primitiva ribels, pp. 98 - 101.

https://books.google.com/books?id=sCK8AAAAIAAJ&pg=PA98

Funnazioni e a rapida criscita u fasci foru u risultatu di la rivoluzioni di li cuntadini siciliani contru l'introduzioni di li relazioni capitalisti nta l'economia rurali agnata di la depressioni mondiali nta l'agricoltura di lu 1880. Hoffsbawm, rivolti primitivi, p.

https://books.google.com/books?id=sCK8AAAAIAAJ&pg=PA96

96 la crisi agraria ntra lu 1888 e lu 1892 purtau a na cala nchianata nta li prezzi di frummentu.

Li funti principali di l'isula di vinu ricchizza, frutta e sulfaru suffriu un corpu pisanti.

La classi duminanti di la classi cuntrullau la maggior parti di lu pisu economicu pi li cuntadini e pi la forma di tassi chiù autu e discriminativi.

Comu si svolgieru la tensioni sociali, na mancanza di intellettuali socialisti scanusciuti intellettuali pi tanti di iddi recenti diplomi di l'universita di Palermu, doppu aviri fattu l'opportunita.

Lu muvimentu crisciu sutta lu primu guvernu di lu primu ministru Franciscu crispi (1887 - 1891) e coincideva cu li tassi impurtanti e ratificazioni di na serii di liggi curtavanu la libirta pirsunali.

L'economia taliana avia statu scigghiuta nta na prucissioni prufunna di quannu a fini di lu 1880.

I novi tariffi prutettivi foru introdotti nta lu 1887 su materia agricula e industriali, seguiti di na guerra cummirciali cu la francia, ca detteru mali lu cummerciu talianu e influinzaru l'esportazioni agricula di l'italia miridiunali, l'unicu campu potenzialmenti dinamica di l'italia miridiunali.

Tanti cuntadini subirono severamenti. Seton - watson, l'italia di lu liberalismu a lu fascismu, p.

161duggan, la forza di lu distinu (hattp: /libbra. Google. Coobliute/books? Id<unk> lsrwoz0yxw8ce pg<unk> pa340 p.

(hattp: //libbra. Google. Cooks? Id<unk> lsrwoz0yxw8ce p340 p.

339)

Lu primu fasciu ufficiali fu funnatu lu 1 di maiu (jornu di travagghiu), 1891, a Catania di giuseppe de felice giuffrida.

(un fascista prima fu sistimatu a Missina u 18 di marzu 1889, ma fu dormutu doppu u sò funnaturi, Nicola petrina, fu arristatu firmata a lugliu di dd'annu e nun lassata finu a lu 1892.

Nautru mutivu picchì u primu fasciu di Missina furmau doppu l'esempiu di l'opira fascista (travagghiaturi leghe) rapprisentau nta lu cintrali e nta lu nord italia di lu 1871 nun sviluppau fu ca purtau assemi a àutri travagghiaturi individuali ma l'associazioni di li vinnituri di la città ca tineva a sò indipinnenza, u sò status e l'orientamentu economicu.).

àutri capi includeru rusariu garibaldi bosco a Palermu, Nicola barbato a piana di li greci, bernardino verro a corleoni, e lorenzu panepin a santo stefanu quisquina.

Mentri u regnanti elite raffigurava a l'omini di lu fasci comu socialisti tisori, i comunisti e l'anarchisti circavanu di supirari u monarchia; infatti tanti foru dimustrati cattolici e munarchitisti.

U muvimentu quacchi vota aveva na natura missinica, caratterizzata di dichiarazioni comu " Gesù era un veru socialista e vuleva sulu chiddu ca i fascisti dimorevanu. "

Nicola barbato era canusciutu comu " l'apostuli di li verkeres. "

Lu chiù socialista ntra li capi fasci era garibaldi bosco.

Nta l'agustu di lu 1892 frequentau lu cungressu di la festa socialista a genova e a lu sò ritornu sinteva obbidiamenti u sò fascinu di l'anarchicu e àutri soci nun socialisti.

Lu sò ideali d'un fronte democratico unitu fu condivisu di lu patri di lu socialismo sicilianu, napoleone colajanni.

U capu a Catania, di felice, mantiniu puru u cuntattu cu anarchisti principali comu a amilanza cipriani.

Supra sti e àutri numira mpurtanti c'era assai frazioni ntra Catania e Palermu.

Crispi fu sostituitu comu primu ministru di antonio di rudini nta lu frivaru 1891, ca fu rimpignatu di giovanni giolitti nta lu misi di maggiu di lu 1892.

Lu 20 jinnaru 1893, quannu i cuntadini di caltavuturu occuparunu di la terra comunali ca iddi avianu statu di li sò, l'autorita lucali ammazzaru 13 e fireru 21 nta lu caltavuturu massacre. L'eccidiu di " san sebastiano ", la Sicilia, l'8 di frivaru 2009, i turbani continuarunu nta l'annu.

https://web.archive.org/web/20120314111511/http://www.cittanuove-corleone.it/La%20Sicilia%2C%20La%20strage%20di%20Caltavuturo%2008.02.2009.pdf

I fascisti cuminciarunu comu movimenti urbani, animati di artigiani ca si svilupparunu nta un muvimentu di massa chiù populari e cumbagnatu cu l'aderanza di li mineri sulfuri, e nta un stadiu doppu cu lu cumportamentu di viddani e di li artigiani.

Nta l'autunnu di lu 1893, li cunflitti laburisti nta li città e li mineri si junceru nzemmula cu li protesti e li dichiarazioni di li cuntadini.

Lu muvimentu junciu li sò chiù granni feudi nta li manifistazioni contru li tassi, coinvolennu li chiù bausi di la città e di la campagna, divintannu difficili, si nun mpossibili, cuntrullari di li sò capi.

U successu iniziali di li sò origini iniziali nta la Sicilia orientali, specialmenti a Catania, u muvimentu divintau u sò veru impegnu cu l'istituzioni di lu facio di Palermu u 29 giugnu 1892.

Li leghe si radiavanu viloci supra tutta la Sicilia.

Nta la primavera di lu 1893 li capi di lu muvimentu dicisiru di purtari la sò propaganda a li viddani e a li mineri di la campagna.

Tra marzu e ottobri lu nummiru di fasci crisciu di 35 a lu 162 cu chiù di 2000. 000 membri. Leoni, storia di li partitani politici, (httfi: /libbra. Google. Cooks? Id<unk> 2xqwqwy1qi/ce pg<unk> 251 p.

(hattp: //libbra. Google. Coobliuts? Id<unk> im2xqqwy1qyce pg<unk> pa251 p.

251) di ddu mumentu a la dinamica di lu muvimentu cuminciau a cancillari; nun chiù i travagghiaturi e i artigiani nta li centri urbani, ma inveci i cuntadini divintaru a forza di maniari darreri l'organizzazioni.

Lu centru di la gravita si trasferiu di la città in campagna.

Renda, fasci siciliani: 1892 - 94, p.

10<unk> 11

Lu 2122 di maiu 1893, un cungressu fu tinutu a Palermu assisteva a 500 delegati di quasi 90 leghe e socialisti circuli.

Na cummissioni cintrali fu eletta, cumposta di novi membri: giacomo montalto pi la pruvincia di Trapani, Nicola petrina pi la pruvincia di Missina, Giuseppi di felice giuffrida pi la pruvincia di Catania, luigi leone pi la pruvincia di siracusa, antonio licata pi la pruvincia di Agrigentu, agostino lo pianuforti pi la pruvincia di caltanissetta, rusaro gario gario gario, bardel bannicro e pi la pruvincia di lu barnaru di Palermu pi parti di lu congresso. "

https://web.archive.org/web/20141017225802/http://www.cittanuove-corleone.it/La%20Sicilia%2C%20Il%20battesimo%20del%20Socvialismo%20a%20Palermo%-2024.05.2009.pdf

Nta lu lugliu di lu 1893 na cunfirenza di cuntadinu a corleone dragau i cuntratti agrari pi li travagghiaturi, li scinziati e li prisintau a li pruprietari di li pussidenti.

Quannu chisti si rifiutaru di negoziari, nu sciopu contru li pussidenti e contru li tassi di statu rumpiu na gran parti di la Sicilia occidintali.

Li coventri chiamati Patti di corleoni (corleoni coventri), sunnu cunziddirati di li storici pi essiri lu primu cuntrattu cullittivu d'unioni capitalista italia. La prima deli " Patti di corleoni ", la Sicilia, lu 14 sittembri 2008, nta lu sittembri 2008, li autorita di lu statu hannu persuasu e alcuni di li terri foru pirsuauti a capitalilu.

https://web.archive.org/web/20120226141104/http://www.cittanuove-corleone.it/La_Sicilia,_La_Firma_dei_Patti_di_Corleone_14.09.2008.pdf

Altrove lu scioperu cuntinuau finu a novembri 1893.

Railwaymen di Catania e Palermu, li sulfuri - mineri e tanti àutri travagghiaturi segueru lu sò esempiu vinciri chiù autu o megghiu cundizioni di travagghiaturi.

Nta l'ottobri di lu 1893 si tineva un congresso di mineri nta la pruvincia di Agrigentu ca fu assistutu di circa 1. 500 cristiani, inclusu travagghiaturi e picca produtturi.

Li mineri dumannaru ca l'eta minima di essiri crisciuta a 14 anni pi chiddi ca travagghiavanu nta li mineri di sulfuru, u calu di l'ura travagghiannu e criannu un salutu minimu.

Picciuli produtturi dumannavanu misura di evitari sfruttamenti di granni patruni.

A misura minimu era significativa migghiurari a situazioni pi li carushi, minuri ca travagghiavanu nta li cundizioni di la schiavitu ca spruzzavanu u pubblicu e ispirau tanti lamintamenti. Momento contadoru e sindacale, umberto santo, narcomafie, nr. 2 di frivaru 2005.

https://web.archive.org/-web/20140305010107/http://www.centroimpastato.it/publ/online/movimento_contadi-no.php3

La battaglia di successu cunvinciu a lu rignanti sicilianu ca la " aggiornia " avia a essiri firmata.

Eranu privati di lu panicu e quaccadunu macari dumannava a chiusura di tutti li scoli di allargarisi la diffusioni di li duttrini subverni.

Prefetti e scantu lucali bombardaru a roma cu richiesta pi l'immediata suppressioni di lu fascista.

Ammatula a granni pressioni di lu re, l'esercitu e conservaturi a roma, pero, giolitti nun si trattava di stritti ca nun foru illigali comu crimini e nun risolveva u fasci ne autorevuli l'usu di armi contra a dimustrazioni popolari. Di gran, u tailand, u tailor, pp. 47 - 48 a sò politica fu pi contribbuiri a risorviri a risorviri l'ambitu di la cundizioni economica di li travagghiaturi e di lu prucessu pi nun interpritari u processu. "

Criscenti tensioni pero, giolitti ricanusciu u bisognu di valutari l'amicizia.

Di maggiu di lu 1893 in poi, i capi di li fascisti foru arrestati di tantu in tantu e di li rinforzi militari e militari foru mannati in Sicilia.

Nta l'autunnu di lu 1893 la leadership pirdiu lu cuntrollu supra lu fascista e l'amicitazioni populari nisceru di manu.

Li paisani pigghiaru tirrenu, li viulenti genti dimustraru travagghiu e contru li cummissioni lucali, li uffici di festi foru bruciati e li cassi cu la polizia divintaru chiù friddi e blochi.

Lu viulentu cunflittu sociali quasi si iazzau a lu puntu di insurrezioni.

Li patruni e li pruprietari di tirrenu dumannaru a lu guvernu di interveniri.

Pero u sò atteggiamentu nun puteva essiri mantinutu.

Li pruprietari di terri foru nfurastati di l'invulsioni di lu guvernu pi usari forza, mentri i cuntadini eranu annutati di l'involonta pi ridistribuiri u tirrenu di la latifundia.

Li pruprietari sbarcarunu a lu sciopiru cu na localita e tanti cuntadini, forsi a maggiuranza di li centri scioperati, foru lassati senza tinicci quannu a staciuni di pantiddaria fineva a mita dicembri. L'albergu, u muvimentu rivoluziunariu.

Nta lu dicembri di lu 1893, lu fallimentu di lu guvernu giolitti pi ripristutari l'ordini pubblicu ca desi a na dumannazioni generali ca crispi avissi a riturnari a lu putiri.

Giolitti appi a dimettersi lu 24 di novembri 1893, a causa di la banca romani scandali. Cabinet fici a dimissioni; li ministri italiani chiamati " latri " di la genti, lu novu york times, 25 di novembri 1893.

https://timesmachine.nytimes.com/timesmachine/1893/11/25/109734699.pdf

Oltri a l'arrivu nta la Sicilia, na unna di riscussioni si sparsi attraversu l'italia nta l'agustu di lu 1893, triggeva di ammazzari na para di travagghiaturi mistiriusi nta li salini di l'aigues mortes nta la francia miridiunali calau nta na rivolta di travagghiaturi chiù generalizzata ca sustinevanu di anarchivi e viulenti rioti a roma e napuli.

L'italia pareva sciugghiuta a na rivoluzioni.

A l'ebbica crispi riturnau a putenza di dicembri di lu 1893, l'italia apparsiru a tanti pi essiri supra a pizzudda di cronu. Duggan, a forza di distinu, (httgs: /books. Google. Coobli/books? Id<unk> lshw8ce e pg<unk> pa340 p.

(hattp: //libbra. Google. Cooks? Id<unk> lsrwoz0yxw8ce p340 p.

340) crispi prumittiu problemi mpurtanti di la riforma terra pi lu futuru.

Nun era orvu a la miseria e a lu bisognu di la riforma suciali.

Prima di lu 1891 avia statu lu patruni di la classi di travagghiaturi siciliani e tanti di li sò associazioni avianu statu chiamati doppu d'iddu.

Colajanni, lu capu architettu di la caduta di giultti, pigghiannu la banca romani scandali, fu prima uffriu lu ministru di l'agricoltura, ca si rifiutau, poi mannau in Sicilia supra na missioni di appassiunati. Seton - watson, italia di lu libbiralismu a lu fascismu, pp. 165 - 67.

Li boni intenzioni di crispi si perderu nta lu scudu pi forti misura.

Nta li tri simani di incirtizza prima ca lu guvernu fu furmatu, la rapida diffusioni di viulenza guidau tanti autorita lucali pi difenniri lu bannu di giulitti supra l'usu di armi di li fiammi.

A dicembri di lu 1893 92 cuntadini pirdiu a sò vita a clasi cu la polizia e l'esercitu.

L'edificiu di guvernu foru bruciati assemi a li nostri milli e bakeres ca si rifiutarunu di minziunari i sò prezzi quannu tassi foru calati o abolishe - d. Ammazzati di li surdati; quattru di lu mob ammazzaru nta na riota anti - tassi in Sicilia, u New York times, 27 dicembri 18933 sutta u guvernu di l'isula, a Nova York timedi lu 1893, foru ammazzati a lu 10 dicembri 1894, ammazzati a lu 10 dicembri di lu 1893, a ruggeru nta lu 1893, a mandellu pi manteniri nzemmula a li nigozzi di lu tirrenu.

https://timesmachine.nytimes.com/timesmachine/1893/12/27/109716817.pdf

https://timesmachine.nytimes.com/timesmachine/1894/01/03/106092087.pdf

Li protestori purtaru lu ritrattu di lu re purtati di lu municipiu e abbruciaru fili festi.

Lu 17 dicembri 1893, tanti cristiani foru firmati quannu li truppi addumarunu na manifistazioni a murriali.

Nautru 11 protestori foru ammazzati a lercarca fridoni u 25 di dicembri. La stragi di giardinello, la Sicilia, 11 di dicembri 2019, 2019, gli avvenimenti di Sicilia e li loro causa, pp. 178 - 79 scozzaru, la mosina di antimafia siciliana, p.

https://web.archive.org/web/20130531210704/http://www.cittanuove-corleone.it/La%20Sicilia%2C%20la%20strage%20di%20Giardinello%2011.12.2011.pdf

http://www.gutenberg.org/files/30984/30984-h/30984-h.htm

https://books.google.com/books?id=NeV8U-mG3zkC

57 di jinnaru 1894, 20 cristiani foru ammazzati e tanti firuti a gibellina e petrapirzia.

Lu 2 jinnaru, ci sunnu du'morti a belmonte mezzagnu e lu prossimu 18 morti e tanti feriti a marinaru. 1894, un marinaru un'altra strage, la Sicilia, 2 di jinnaru 2019 gravi rappresenzi in Sicilia, lu 6 di jinnaru 1894, du jorna doppu, u 5 di jinnaru, tredici morti e tanti criaru la serii a santa caterina siciliana sutta u cuntrollu di l'isula, un controllu a Nova York, a Nova York times, a lu 1893, a Nova York.

http://piazzamarineo.files.wordpress.com/2011/01/pa0201-pa03-29.pdf

https://timesmachine.nytimes.com/timesmachine/1894/01/06/104103997.pdf

https://www.nytimes.com/1894/01/03/archives/sicily-under-mob-control-a-series-of-antitax-riots-in-the-island-a.html

Li dispusizioni nun foru lu prodottu di na trama rivoluziunaria, ma crispi scigghieru di cridiri a l'àutri.

In basi a documenti dubbi e rilazioni crispi dichiarau ca c'era na cospirtizza organizzata pi separari la Sicilia di l'italia; i capi di li fascisti cunspiravanu cu li claerici e foru finanziati di l'oru francisi, e di la guerra e l'invasioni foru scigghiuti. Duggan, a forza di distinu, (https: /libri google cooklyds? <unk> lushushushych.

(hattp: //libbra. Google. Cooks? Id<unk> lsrwoz0yxw8ce pg<unk> pa342 p.

342) guai ha statu longa abbracciata; quantita d'armi e ammunizioni in manu di rivoluziunisti, di New York times, 6 di jinnaru 1894

https://timesmachine.nytimes.com/timesmachine/1894/01/06/104103998.pdf

Crackdown lu 3 di jinnaru 1894, crispi dichiarau nu statu d'assediu pi tutta la Sicilia.

I riservisti di l'esercitu foru ricurdati e u generali roberto morra di lavriano fu ammazzatu cu 40. 000 truppi. U guvernu talianu allarmatu; chiù surdati chiamati pi servizi nta la Sicilia, u New York times, 4 di jinnaru 1894marziali proclamau nta la Sicilia; i novi pagini risorgiati a silenziu di l'anti - tassi, a Nova York, lu 1894 fu ristauratu attraversu l'ordini estremu a forza di fora di l'impresa, inclusu Maria.

https://timesmachine.nytimes.com/timesmachine/1894/01/04/106092311.pdf

https://timesmachine.nytimes.com/timesmachine/1894/01/05/106092650.pdf

Li fascisti foru cacciati, l'esercitu e la polizia ammazzarunu sbirri di protestanti e fireru cintinara.

Migghiara di militanti, inclusu tutti li capi, foru misi in galera o mannati in esiliu interna.

Na para di 1. 000 pirsuni foru deportati a l'isuli penali senza processo.

Tutti li societa di travagghiu e cooperativi foru scigghiuti e la libirta di la pressioni, riunioni e assuciazioni foru suspinnuti.

Na rivolta solidarieta di anarchisti e repubblicani nta la lunigiana era scannata puru.

Lu guvernu pigghiau puru l'opportunita di " rividiri " li reggistri elettorali.

A Catania 5. 000 di li 9. 000 elettori foru ammazzati. Clark, moderna italia, 1871 a lu prisenti, p.

126

Nta li primi jorna di jinnaru 1894 na riunioni di la cummissioni cintrali di lu fascista pigghiau postu a Palermu pi discutiri a pusizioni di lu muvimentu.

Dui posizioni straurdinarii emersiru.

Di felice giuffrida, canusciuta pi li sò tindenzi anarchici, sustineva u bisognu di apprufittamentu di la situazioni di lu cuntrariu a fari na rivoluzioni supra l'isula.

Pero a maggiuranza pigghiau n'àutra viduta, sciarriannusi a lu bisognu di procediri pacificamenti.

Na rivolta nun era sulu inappropriata, ma fussi detrimentali a lu muvimentu.

L'incontru cunnannau li incidenti viulenti nta varii parti di l'isula, e lanciau n'appellu pi stari tranquilamenti e nun ritaliari.

A la fini di felice giuffrida accittau la pusizioni di la maggiuranza.

Ma la morti fu jittata pi li autorita pi arresto di felice, muntarbo, petrina e àutri.

Garibaldi bosco, barbaatu e verro foru arristatu a bordo di la navi bagnara ca stava pi partiri pi tunisi. I fasci di li lava lavoratori in Sicilia, di pietro siino, societana pi l'amicizia frevi popopopoli.

http://www.amiciziafraipopoli.org/documenti-siino-fasci.htm

Lu 28 di frivaru 1894, crispi prisintau la " evidenza " pi na spirtizza widead nta lu parlamentu: u cosiddetto " trattatu internazionali di bisquinu ", firmatu di lu guvernu francisi, cessariu di la russia, Giuseppi di felice, l'anarchimedi e u vaticanu, cu l'obbiettivu di la Sicilia di lu restu di lu paisi e mettrisillu sutta un proteu di franco - occidinnia siciliana, nta l'ottava l'ottinia, l'annu 2012, l'annu 2012, l'impirradicaturi radicativu, l'impirradicatu di la repubblica di la repubblica di la repubblica lucali, l'impirradicata di la repubblica di la repubblica. "

https://web.archive.org/web/20140306193222/http://www.cittanuove-corleone.it/La%20Sicilia%2C%20Una%20Via%20dei%20Fasci%20Siciliani%20in%20ogni%2-0Comune%20%2008.01.2012.pdf

Lu cosiddetto " trattatu di bisquinu " fu accussi chiamatu nun picchì fu firmatu nta lu paisi sicilianu, ma picchì fu nvintatu di lu diritturi di pubblica sicurezza di bisquinu, lu napulitanu svevu. Crispi sciolsi i fasci, la Sicilia, 7 di jinnaru 2011, 2011, 2011.

https://web.archive.org/web/20140306193125/http://www.cittanuove-corleone.it/La%20Sicilia%2C%20Crispi%20sciolse%20i%20Fasci%20contadini%2007.01.-2011.pdf

Causa di Palermu

Li tribali di la cummissioni cintrali di lu fascista, ca si misiru a Palermu nta l'aprili e maju 1894, foru lu corpu finali a lu muvimentu.

Ammatula la difesa elementari, ca vutaru la curti nta na piattaforma politica e trasfurmau ogni socialista nta lu paisi, foru cunnannati a frasi pisanti di la prigiuni.

Lu 30 di maiu 1894, li capi di lu muvimentu riciveru la sò frasi: Giuseppi di felice giuffrida a 18 anni e rusaro bosco, Nicola barbato e bernaru verro a 12 anni in galera. Rioturi siciliani sentau, lu novu york times, 31 di maiu 1894.

https://timesmachine.nytimes.com/timesmachine/1894/05/31/106867139.pdf

" davanti a tia, " barbaatu dissi a li giudici, " niautri furmmu li documenti e li tistimunianzi di la nostra nnuccenza.

Li mè amici pinzavanu ca bisogna susteniri l'allegamentu di la sò difisa; nun lu fazzu.

Nun picchì nun haiu cunfidenza nti vuautri, ma è la liggi chi nun mi interessa.

Dunca ju nun mi difenninu.

Hai a frasi: semu li elementi ca distruggunu li tò sacri istituzioni.

Hai a frasi: è logicu, umanu.

Jo pagu sempri a la tò fedelta.

Ma nuautri dicemu a li nostri amici fora: nun dumannu scusa, nun dumannu amistati.

La civilta socialista nun avissi a cuminciari cu n'attu di cowardici.

Nui prijamu na cunnanna, nun addumannamu meravigghia.

Li martiri sunnu chiù utili pi la santa causa di qualsiasi propaganda.

Cunnannu nui! " lu " manifisto " di Nicola barbato, la Sicilia, lu 10 jinnaru 2010.

https://web.archive.org/web/20140306204412/http://www.cittanuove-corleone.it/La%20Sicilia%2C%20L%27autodifesa%20di%20Nicola%20Barbato%2010.01.20-10.pdf

La frasi pisanti suscitau forti reazioni in italia e nta li Stati Uniti.

A Palermu, un gruppu di studenti jiu nta lu tiatru bellini e dumannau a l'orchestra di fari l'innu di garibaldi.

E lu tiatru ci applaudiu.

Nta lu misi di marzu 1896, doppu ca crispi s'avia a fari signali a scunfitta di l'esercitu talianu a battagghia di adwa nta l'etiopia duranti a prima guerra italo - etiope, u novu guvernu sutta u primu ministru antonio di rudini ricanusciu l'eccessiva brutalita di la repressioni.

Tanti membri fascisti foru pardonati e pubblicati di lu carciri. Si pirdunu pi li socialisti taliani, u New York times, u 14 marzu 1896 di rudini ci fici chiaru ca na riorganizzazioni di lu fascismu nun avissi statu tullirata. Seton - watson, l'italia di lu liberalismo a lu fascismu, pp. 185 - 86 doppu a sò libbirta, baruni, baruni e bacho foru canusciuti di na granni fudda di sostenitori di roma ca li libern, li fici nesciri u socialista e l'albergu, l'albergu, l'albergu, l'albergu, l'albergu, l'albergu, l'albergu, l'albergu, l'albergu, lu 1946 e l'albergu.

https://timesmachine.nytimes.com/timesmachine/1896/03/14/105743818.pdf

https://timesmachine.nytimes.com/timesmachine/1896/03/18/106100527.pdf

Doppu

La repulsioni brutali sparau a un certu puntu.

I capi fascisti usavanu i tribunali militari pi fari appassiunati e ripurtarunu brani nta la sò difisa.

Li tribunali foru troppu repressibili e rivulgevanu li conscienzi liberali di tanti taliani di lu nord.

Nta nu tentativu di ripigghiarisi u sò primu'lassatu winges, crispi prisintau un cuntu nta lu misi di lugliu 1894 pi pigghiari a terra granni e cultivatu.

L'idea era di affittari la terra a longhi basi in mezzu a pussedimenti e a li lessholders ci dettiru creditu e a li concissioni tassi.

Mentri u cuntu nun rinisceva a cunvinciri a li radici e a li crimini di li boni intenzioni di crispi, analizzau i tirreni siciliani.

Doppu la suppressioni di lu fascista chiddi ca eranu ora disvulgati a fari qualsiasi concissioni.

Sutta a leadership di rudini, iddi cummatteru contru a lu cuntu.

Quannu crispi cadiu di lu putiri doppu adwa nta lu misi di marzu 1896, u sò proponenti di rudini divintau primu ministru e di li terri siciliani eranu sicuri.

Comunqui, la rivoluzioni ispirau li riformi sociali.

Nta lu 1898 foru passati du'misuri di liggi suciali di lu ministru di lu tesori di lu cabinettu di rudini, luigi luzzatti.

Lu schema di compagnia industriali di lu 1883 fu fattu obbligatoriu cu l'impiegatu ca purtava tutti i costi; e un funtu vuluntariu pi contribuiri a dispusizzioni e a la vecchia eta foru criati.

Tanti ex sustantivi di lu fascista lassaru la Sicilia.

La vita avia crisciutu duru e difficili pi truvari a causa di lu sò cumportamentu cu lu muvimentu.

Pi chiddi in Sicilia ca vulevanu canciari la sò vita pi li megghiu di ddi tempi, c'eranu sulu du'alternativi: ribelli o emigrati.

Doppu lu fallimentu di la ribellioni tanti cuntadini nun avianu àutra scelta e votu cu li pedi e opposta pi l'emigrazioni.

àutri ristaru, e un annu doppu, nta lu 1895, protesti contru tassi ingiustamenti e supra u numiru di la terra comunali ricuminciau nta tanti paisi di la Sicilia.

Lu dibanciu di troop avia a essiri ristampatu. Il malcontento in Sicilia, la stampa, lu 18 di austu 1895

http://www.archiviolastampa.it/compo-nent/option,com_lastampa/task,search/mod,libera/action,viewer/Itemid,3/page,1/a-rticleid,1230_01_1895_0229_0001_18164935/anews,true/

Secunnu hobsbawm, u fascismu fu un primu esempiu di muvimentu primitivi ca divintau mudernu di l'alivarisi cu lu socialismu e lu comunalismu.

Tanti di li sò capi cuntinuarunu nta la festa socialista e continuarunu a la lotta pi li diritti territorii e la riforma di la terra na vota ca iddi foru pubblicati.

Ammatula ca a scunfitta di lu 1894, i movimenti permanenti foru misi nta certi zoni di la Sicilia usannu modi socialisti moderni di organizzazioni. Hobsbawm, primitivi ribeddi, pp. 101 - 105

https://books.google.com/books?id=sCK8AAAAIAAJ&pg=PA101

Cu la disinenza di lu fascii, u restu di la Sicilia nun suffriu.

Nta lu jinnaru di lu 1898, i cuntadini ca manciavanu l'opira di la città nta la siculana. Gravi fatti in Sicilia, la stampa, 3 di jinnaru 1898 nta la caduta di lu 1901, i cuntadini siciliani siguennu l'esempiu di numirusi stritti agrarini ca stavanu affacciannu tuttu l'italia doppu ca avianu rinisciutu di novu l'unnata di l'incuntrariu, consciu di lu fattu ca iddi foru ricugghiuti nta un modu ca iddi ricugghieru " u ruggiu nta la staciuni di lu 1894. "

http://www.archiviolastampa.it/component/option,com_lastampa/task,s-earch/mod,libera/action,viewer/Itemid,3/page,3/articleid,0021_01_1898_0003_0003-_17975328/anews,true/

Propriu comu lu muvimentu fascii, unu di li principali obbiettivi di li scherzi 1901 e fu na rivisioni di li tirreni pi minziunari lu putiri ecunomicu di li gabellotti.

Scolaro, il momento antimafia siciliano, pp. 89 - 92 doppu a prima guerra mundiali u muvimentu comunista nta la Sicilia costruiu supra l'incipienti strutturi organi di lu fascista, comu duranti u biennio roso.

https://books.google.com/books?id=NeV8U-mG3zkC&pg=PA89

Lu fascista ispirau la battaglia sociali nta la Sicilia beni nta l'anni cinquanta.

U rolu di li fimmini u rolu di li fimmini nta lu fasci siciliani fu sostanziali, hobsbawm, primitive ribels, (http: /libbra. Google. Cooks. Cooks? Id<unk> sck8aaiaje pa99 p.

(httgs: //libbra. Google. Cooks? Id<unk> sck8aaiaje pg<unk> pa99 p.

99) ma è regolarmente vardata nta li cunti storici. L'arma fimminili di li fasciani, la repubblica repubblica, 9 di marzu 2010 li fimmini eranu spissu davanti a lu prestitu di dimustrazioni e stritti, parrannu in incontri pubblici e cunfirenzi.

http://ricerca.repubblica.it/repubblica/archivio/repubblica/2010/03/09/anima-femminile-dei-fasci-siciliani.html

Duranti li elezioni comunali si assicuraru ca l'omini vinevanu a votu (li fimmini nun avianu dirittu a votu a lu tempu).

Si cuntrullaru li taverni pi evitari ca l'omini tradisciunu u duviri di millanza cu buttigghi di vinu.

Iddi hannu puru cura di tanti aspetti organizativi e eranu particularmenti attivi pi lu muvimentu, decorannuci lu palcu di li ralliati, priparannu cerimonie comu l'inaugurazioni apri di la bannera di li fascisti, e wellemennu li capi ca vinevanu nta li paisi cu li ciuri.

Scolaro, il motivu antimafia siciliana, pp. 31 - 34

https://books.google.com/books?id=NeV8U-mG3zkC&pg=PA31

Li fimmini eranu ntra li chiù ardenti.

In quacchi cumuni li fimmini si organizzaru nta li sezioni di li fimmini e nta àutri macari in manera esclusivamenti fimminili fasci. Guglielmo, vivennu la rivoluzioni, pp. 36 - 39 la chiù forti e chiù numirusi prisenza di li fimmini fu nta lu fascista di piana di li albanisi, unni chiù di milli 3. 500 soci foru fimmini nta un paisi di 9. 000 abbitanti.

https://books.google.com/books?id=okLFdxiFLKEC&pg=PA36

La fimmina facio delle lavoratricci appi la sò sala di riunioni unni iddi tinevanu li sò incontri; iddi purtaru lu sò bandieri quannu participarunu a protesta. Frasca, joseph (2010).

" hora ": cunflitti sociali e ricordi cullittivi a chiana di l'albanisi.

Passatu e prisenti 209, numiru 1 di novembri 2010, pagini 18122, http: //doi. Org/10. 1093/pastej/gtq030 pi lu fascismu li fimmini abbannunarunu la chiesa, ma nun li sentimento riligiusi, pi promoviri i parrini ca avianu circatu di friiri e isularili cu la minazza di la cumunicazioni.

Nta piana li fimmini organizzaru un boicottt di prucissioni riligiusi annuali in protesta di l'opposizioni di lu parrinu a lu muvimentu nta lu 1893. Donne ribelli nella Sicilia di li fascisti, la Sicilia, 6 di frivaru 2012.

https://web.archive.org/web/20140307165245/http://www.cittanuove-corleone.it/La%20Sicilia%2C%20Donne%20ribelli%20nella%20Sicilia%20dei%20Fasc-i%2006.02.2011.pdf

A lu cungresso a Palermu nta lu misi di maggiu 1893 unni l'unioni di tutti i fascisti nta la Sicilia fu dicisa, Maria cammarata, di lu fascista di piana, espressi a lu pubblicu pi assicurari la regioni di li fimmini.

La prisenza e la sofisticazioni politica di li rapprisintanti fimminili a lu congresso surpriu l'edituri di lu giornale di Sicilia: " nun mi la puteva cridiri.

Iddi parravanu a vuci auta e cu franchizza e curaggiu. "

Una di li fimmini chiù mpurtanti fu marietta di felice giuffrida, figghia di Giuseppi di felice giuffrida <unk> una di li funnaturi di lu muvimentu.

Sulu 14 anni, accumpagnau a sò patri in tutta la Sicilia pi aiutarlu a mettiri fascisti nta l'internu.

Era " animata strauraniamenti di lu spiritu di lu socialismu ca parrava a la genti cu na firoci d'un missionariu, e a causa di lu sò sesso e di l'eta, idda cumannau a la fascina di li masi. "

L'autorita taliavanu u fasci strettamente e nta un rapportu a roma nutarunu ca a fimmina fasci di piana, belmonte mezzagnu e San Giuseppi jato avissi a essiri cunsiddirata piriculusa.

Li fimmini avianu sviluppatu " attivita di propaganda assai successu e agenda rivoluziunariu, attraversu la quali iddi esercisiru nutevuli influenza supra l'àutri fascisti nta la reggioni ".

La mafia riguardava certi storici ca fannu nutari ca i leaghi eranu impegnati in lotta contru na coalizioni di proprieta di li pussidenti e di li mafiosi e ignoranu evidenza di allianza strategica ntra u fascista e la mafia.

Li leghe nun eranu sulu guidati di socialisti e anarchisti; alcuni eranu currutti di gentry lucali e mafiosi.

La mafia si tineva vito caciofanu e nunzio giaimo guidau lu fascinu a bisquinu in allianza cu verro.

A mafia quacchi vota aveva bisognu di rinfurzari piatta cu minacce credibili di viulenza e di fari lu sciopu a li pussidenti di tirreni distruggennu la sò proprieta.

Pi dari li denti di sciopero e pi pruteggiri a lu mali, verro divintau membru d'un gruppu mafiusu di mafia a corleoni, a li fratuzzi (pizzuzzi).

Pero duranti u granni scioperu di lu fasci nta lu sittembri di lu 1893, i fratuzzi si mobilavanu a boycott, fornennu a nicissita di putiri travagghiari supra i tirreni ca i cuntadini si rifiutavanu di cultivari.

Doppu, verro rumpiu di li mafiusi, e secunnu li rapporti di la polizia, divintau lu sò nimicu chiù amaru.

Fu ammazzatu di la mafia nta lu 1915 quannu fu sinnacu di corleone. Verro, una vita contro la mafia, città nuova di corleone, 3 di novembri 2004.

https://web.archive.org/web/20140112090953/http://www.cittanuove-corleone.it/Corleone%2C%20anniversario%20assassinio%20Verro.html

Nta la littiratura e nta lu rumanzu di luigi pirandello, i vicechi e i giovani (u vecchiu e u giuvini) rintraccia a storia di lu fallimentu e repressioni di lu fasci sicilianu nta lu piriudu di lu 1893 - 94. Cody e spriinchorn, a columbia encyclopedia di la dramma moderna, p.

1073, ammatula ca pirandellu nun fu un membru attivu di stu muvimentu, avia stretto legami di amicizia cu quacchi sò principali ideologi: rusario garibaldi bosco, enricu la loggia, Giuseppi di felice giuffrida e francesco di Luca. Biografia di luigi pirandello, biblioteca di li classici italiani di giuseppe bongoni (condividunu u 2 di san giudericu 2010), lu film bastiano basile bastian bastiano (1993), bastian squatere bastian squatere bastian nta lu 1993).

http://www.classicitaliani.it/bonghiG/bonghi_bio_Pirandello.htm

Vinciu un globe d'oru e fu prisintatu a lu veneziano film festival. Biografia di pasquali scimeca, rai internazionale (a data di l'accentu 10, 2010) u giovo di san sebastiano, british film institute database (a data 10 di austu 2010, 2010) a cumeddia, un cuntadinu ca fu ammazzatu nta li eventi a caltavulo, fu scrittu di busaro e rosariu campio, 10 frivaru 1893, 10 frivaru 1893, e ricivu pi la prima edizioni di la brisbrigica, a palermo, a palermo, a palermo, a palermo, a palermo, a palermo, a palermo, ving.

http://www.italica.rai.it/eng/principal/topics/bio/scimeca.htm

https://web.archive.org/web/20090527060006/http://ftvdb.bfi.org.uk/sift-/title/505985

http://palermo.repubblica.it/dettaglio/il-drammaturgo-della-rivoluzione/1424954/2

Riferimenti