Psicanalisi

Dâ Wikipedia, la nciclupidìa lìbbira.

La psicanalisi (di psico-, psiche, anima o menti, e -analisi: analisi della mente) è la tiurìa di lu nconsciu supra cui si fùnnanu na prassi e na disciplina psicuterapeutichi e chi fu sprummintata e misa n pratica cô travagghiu di Sigmund Freud[1].

Nti la ndaggini di l'attività mintali umana la pisacanalsi si rivorgi supratuttu a di finòmini psichici chi risiedunu fora dâ cuscenza. Veni pirciò mplimintatu lu cuncettu di nconsciu, ntruduciutu ntê riflissioni tiuretica ggià di la parti di Cartesiu, Locke e Leibniz, e chi Freud rielaburau di nu puntu di vista discrittivu supra la basi dî sò spirienzi cu Jean-Martin Charcot.

La psicanalisi ìnnica puru la prassi tirapeutica liata ê funnamenti tiorici. Ntô spicificu, cura distrubbi mintali comu la nivrosi e l'istirìa. N sèquitu l'usu dâ piscanalisi fu stinnutu a àutri tipi di patuluggìi. A liveddu curturali cchiù ginirali, la nfluenza dâ psicanalisi finìu pi ntirissari puru la filosufìa.

Bibbliografìa[cancia | cancia la surgenti]

  1. Zamperini, A., Testoni, I. Storia del pensiero psicologico. In U. Galimberti, Enciclopedia di psicologia. Torino, Garzanti, 2001. p. 1114