Feria del Sol (Mérida)
La Feria del Sol, canusciuta puru comu Carnaval Taurino de America, jè nu festival culturali di carattiri nternazziunali ca si teni ntâ citàti di Mérida, Venezzuela, duranti lu misi di Frivaru, anzemi a lu carnavali. Lu festival prividi cumpitizzioni di tàuri, spusizzioni culturali, cummirciali e zootècniche, cuncerti, sfilati, attivitati sportivi e l'elezzioni di na riggina da fera (la Reina del Sol).
Storia brevi
[cancia | cancia la surgenti]Mérida jè una dê citàti cchiù antichi dô Venezzuela, ma ntâ Citàti di Cavaleri nun si cilibbràvanu feri comu anveci si tinèvanu chiddi di San Cristóbal, Barquisimeto, Maracaibo e Táriba. Pi stu mutivu, nu gruppu di simpatizzanti ebbiru l'idea di custruiri na Plaza de Toros, accussì ca Merida avissi avutu nu calannariu taurinu e si putissi uniri a li feri cchiù mportanti du paisi ca avìanu già na nòmina mpunenti ntî tuttu lu territoriu nazziunali. Urigginariamenti li feri si svolgeiano i primi jurni di dicemmeri per celebrare lu jurno ra' "Mmacolata Concezzione" e s'addecise di tenere a prima fera lu 9 e 10 di dicemmeri. Ppe li corride furono 'ngaggiati César Faraco, Manuel Benítez "El Cordobés", Francisco Rivera "Paquirri", Julio Aparicio, Curro Girón, Paco Camino ed il pungolaturi messicanu Juan Cañedo e si combattirono tori de Félix Rodríguez, "Achury Viejo" e "Ambaló", tutti provenienti ra Colombia.
Ara prima corrida ci fu nu forte accuazzune ca non permise l'innagurazzione ed entrambi li corride furono tenute u jurno 10: una na mattina e l'autra nel pomeriggiu: jera a prima volta in Venezzuela che si celebravanu rua corride ntà stessa chiazza e ntô stessu jiurno.[1]
Ntô 1968 non si celebrò la fera, ma si svolse una corrida il 13 di aprili 1968, Sabbatu Santu. Si combatté una stupenda reclusione di "Dosgutiérrez" ed agirono Alfredo Leal, Curro Girón e Pepe Cáceres.
Allura, a causa delle piogge si decise di celebrare e fere 'n modu ca coincidessero con i carnevali sotto il nome di "Feria del Sol" e ntô 1969 si celebrò a prima fera ccu tri corride de tori li jurni 15, 16 e 17 di frivaru.
Lu primu cartellu fu compostu per tori de "Valparaíso" ppe Alfredo Leal, Daniel "Matatoba" Santiago, Manuel Benítez "El Cordobés" ed il venezzuelano Lucio Requena. A prima ricchia ra fera fu donata ad Alfredo Leal [2].
A partire de chill'edizzione la fera è progressivamente divenuta una re chiù 'mportanti ru Venezzuela e del mondo taurino.
La preesistente fera ra 'Mmacolata si è celebrata in autre occasioni, 1990, 1991, 1997, ma ccu scarsa partecipazzione ru pubblicu.
Note
[cancia | cancia la surgenti]- ↑ 'N precedenza a Caracas s'erano svolte rua corride ntô stessu jurno, però ntra rua chiazze differenti, ntô "Circo Metropolitano" e ntô "Nuevo Circo".
- ↑ C'è l'usanza re donare a 'ricchia ru toro a na personalità famosa