Feria del Sol (Mérida)

Dâ Wikipedia, la nciclupidìa lìbbira.

La Feria del Sol, canusciuta puru comu Carnaval Taurino de America, jè nu festival culturali di carattiri nternazziunali ca si teni ntâ citàti di Mérida, Venezzuela, duranti lu misi di Frivaru, anzemi a lu carnavali. Lu festival prividi cumpitizzioni di tàuri, spusizzioni culturali, cummirciali e zootècniche, cuncerti, sfilati, attivitati sportivi e l'elezzioni di na riggina da fera (la Reina del Sol).

Lu Circo Monumental di Mérida, duranti la priparazzioni pi l'elezzioni da Reina del Sol

Storia brevi[cancia | cancia la surgenti]

Mérida jè una dê citàti cchiù antichi dô Venezzuela, ma ntâ Citàti di Cavaleri nun si cilibbràvanu feri comu anveci si tinèvanu chiddi di San Cristóbal, Barquisimeto, Maracaibo e Táriba. Pi stu mutivu, nu gruppu di simpatizzanti ebbiru l'idea di custruiri na Plaza de Toros, accussì ca Merida avissi avutu nu calannariu taurinu e si putissi uniri a li feri cchiù mportanti du paisi ca avìanu già na nòmina mpunenti ntî tuttu lu territoriu nazziunali. Urigginariamenti li feri si svolgeiano i primi jurni di dicemmeri per celebrare lu jurno ra' "Mmacolata Concezzione" e s'addecise di tenere a prima fera lu 9 e 10 di dicemmeri. Ppe li corride furono 'ngaggiati César Faraco, Manuel Benítez "El Cordobés", Francisco Rivera "Paquirri", Julio Aparicio, Curro Girón, Paco Camino ed il pungolaturi messicanu Juan Cañedo e si combattirono tori de Félix Rodríguez, "Achury Viejo" e "Ambaló", tutti provenienti ra Colombia.

Ara prima corrida ci fu nu forte accuazzune ca non permise l'innagurazzione ed entrambi li corride furono tenute u jurno 10: una na mattina e l'autra nel pomeriggiu: jera a prima volta in Venezzuela che si celebravanu rua corride ntà stessa chiazza e ntò stessu jiurno. [1]

Ntò 1968 non si celebrò la fera, ma si svolse una corrida il 13 di aprili 1968, Sabbatu Santu. Si combatté una stupenda reclusione di "Dosgutiérrez" ed agirono Alfredo Leal, Curro Girón e Pepe Cáceres.

Panorama de Plaza Monumental Román Eduardo Sandia, Mérida

Allura, a causa delle piogge si decise di celebrare e fere 'n modu ca coincidessero con i carnevali sotto il nome di "Feria del Sol" e ntò 1969 si celebrò a prima fera ccu tri corride de tori li jurni 15, 16 e 17 di frivaru.

a Reina del Sol 2009

Lu primu cartellu fu compostu per tori de "Valparaíso" ppe Alfredo Leal, Daniel "Matatoba" Santiago, Manuel Benítez "El Cordobés" ed il venezzuelano Lucio Requena. A prima ricchia ra fera fu donata ad Alfredo Leal [2].

A partire de chill'edizzione la fera è progressivamente divenuta una re chiù 'mportanti ru Venezzuela e del mondo taurino.

La preesistente fera ra 'Mmacolata si è celebrata in autre occasioni, 1990, 1991, 1997, ma ccu scarsa partecipazzione ru pubblicu.

Note[cancia | cancia la surgenti]

  1. 'N precedenza a Caracas s'erano svolte rua corride ntò stessu jurno, però ntra rua chiazze differenti, ntò "Circo Metropolitano" e ntò "Nuevo Circo".
  2. C'è l'usanza re donare a 'ricchia ru toro a na personalità famosa

Liami Fora[cancia | cancia la surgenti]