Discussioni:Sistema solari

Contenuti della pagina non supportati in altre lingue.
Dâ Wikipedia, la nciclupidìa lìbbira.

Scusate - scrivo in italiano, ma non so aggiungere la nota in siciliano. Il 15 marzo 2004 è stato annunciato la scoperta di un ulteriore pianeta del sistema solare: Sedna. L' avevano avvistato per la prima volta il 14 novembre 2003. È estremamente freddo. Il suo nome gli è stato dato per onorare la dea Inuit del mare e di tutte le creature che vivono in esso. Il pianeta è circa 3 volte più distante dal sole di Plutone. Forse potete inserirlo. --SabineCretella 21:46, 18 Jan 2005 (UTC)

Dimenticavo: ecco un link: http://www.castfvg.it/sistsola/eko/sedna.htm. --SabineCretella 21:47, 18 Jan 2005 (UTC)

Ciau Sabine, sì, è veru chi Sedna avi quasi li caratteristichi di nu pianeta. Ma a ddiri la viritati li astronomi nun sunu d'accordu di considirari Sedna nu pianeta, e comunqui lu diamitru di Sedna è cchiù nichu di lu cchiù nichu dî Pianeti chi è Plutoni. Certuni piensunu puru chi Plutoni nun è nu pianeta!

Nta tutti li siti astronomici chi parranu dî pianeti, Sedna è considiratu comu n'astiroidi atipicu, o comu nu corpu di na categoria nova. Perciò ni unifurmamu a chiddu ca l'autri dicunu.

C'e' na littiratura assai granni supra lu presuntu Pianeta X. La supposizzioni nesci dî perturbazzioni gravitazzionali chi l'autri pianeti sunisciunu e chi nun sunu spiegati completamenti. Ma la massa supposta di stu pianeta avissi a siri almenu comu Uranu o Saturnu, veni a ddiri assai cchiù mpurtanti di Sedna. Nzin'ora nuddu a truvatu stu pianeta.