Dimmustrazzioni ntô Belizi ntô 2005

Dâ Wikipedia, la nciclupidìa lìbbira.

A la mitati di jinnaru di lu 2005 cci fu na rivurtura ntâ capitali du Belizi, la citati di Belmopan, ca fu pruvucata di na criscita di tassi.
Lu 13 innaru lu cuvernu di Said Musa pubbricò lu bilanciu pi lu 2005-06, unni c’eranu nclusi tanti tipi di crisciti di tassi.
Lu cuvernu dissi ca sti crisciti di tassi eranu cumpatìbbili cu li crisciti fatti nta lu 1998 sutta lu Partitu Dimucraticu Unitu, ma doppu unnici anni di laminteli e frustrazzioni dû populu a causa di managgiammentu illigali finanziariu e tanta curruzzioni di lu Partitu Unitu dû Populu, la genti era dispirata e lu novu bilanciu pruvucò na rivuluzzioni.
Lu 20 di innaru tutti li mpiati ficiru sciopiru, e a parti maggiuri di lu Belizi arristò senz’acqua. Na pocu di palazzi foru abbruciati, ministri nazziunali foru assartati, mentri iavanu a travagghiari e la pulizzia e l’esercitu appiru a essiri mubbilizzati pi frinari la rivurtura.
Nautra simili dimmustrazzioni successi quannu nta lu 1980 cci fu na pruposta di dari un pezzu di lu Belizi ô Guatemala. Lu 21 di innaru cci fu na granni dimmustrazzioni a Belmopan. Chista fu na dimmustrazzioni fatta davanti lu palazzu di l’Assimblia Nazziunali a Belmopan. Cci fôru sparatini cu pruiettuli di umma, mentri li dimmustranti tiravanu petri e buttigghi a la pulizzia. Cci fu n’esplosioni ca nun si capiu d’unni vinni e assai dimmustranti fôru arristati. Lu pirmissu di la dimmustrazzioni scadiu a li tri di lu pumiriggiu e lu capu di la pulizzia cci detti nautra ura di tempu. Ma quannu doppu un’ura e quaranta minuti ancora nun la finianu, la pulizzia appi l’ordini di sparpagghiari la fudda. La genti nun l’attintò e si curcaru nterra e appiru a essiri strascinati fora di la chiazza. La pulizzia dimmustrò na carma eccizziunali anchi si certi pulizziotti novi, quarchi vota esaggiraru, e usaru i manganeddi. Picchissu certuni dicinu ca nun si tiraru petri e buttigghi finu a quannu un dimustranti appi un corpu di manganeddu ntesta d’un pulizziottu novu.

Ljami sterni[cancia | cancia la surgenti]

Nta Commons s'attròvanu àutri mmàggini rilativi a Dimmustrazzioni ntô Belizi ntô 2005.