Utenti:Io' 81/...E vui durmiti ancora!

Dâ Wikipedia, la nciclupidìa lìbbira.

...E vui durmiti ancora! è lu titulu di 'na bedda puisìa siciliana scrivuta di Giovanni Formisano e musicata di Gaetano Emmanuel Calì. La puisìa fu cumpunuta ni lu 1910 di lu Formisano, mentri la prima ancisioni di lu branu musicali (chiamatu mattutina, accussì si arricanusci di la notturna, ca è sirali) è di lu 1927.

Ni lu 1910 Calì si leggìu li versa di lu so' cuncitarinu, mentri ca era 'n viaggiu pir turnari di Malta unni era pir travagghìu. La biddizza di lu testu lu fici arristari tantu ca ni la durata di lu viaggiu - 'na nuttata - ni fici subbutu lu spartitu, cugghiutu di la ispirazìuni. Pirò la virsiuni musicata arristò solu 'nu prujettu pirsunali e appi aspittari lu 1927 pir ghiesseri finarmenti 'ncisa a Firenzi, ni lu studìu fonicu Mignani, unni l'Auturi 'ncisi bona parti di li so' travagghi[1].

Curiosità[cancia | cancia la surgenti]

Sicunnu la tradizioni lu branu fu musicatu pir la prima vôta a Milanu, assai tempu ddoppu la so' prima cumpusizìoni, unni a lu musicista addumandaru di prisintari 'nu pezzu novu. A la cunclusìoni lu publìcu s'antusiasmò e si innamorò subbutu di la canzuni.

'N'autru fattu lijatu a lu branu succirìu ni lu fronti di la Carnia, mentri ca c'era la Prima Guerra Munniali, n'anmomentu di pausa 'nu surdatu carusittu sicilianu pigghìau la so' chitarra e, cu' la luna, accumincìau a cantari la canzuni. Lu silenzìu ca aliggiau lassava sapzìu solu a la mattutina. A la fini di la esecuzìoni si sinteru 'mprovvisamenti li grida di apprezzamentu di li ostriaci, nìmici supra lu campu, ma cumpari di emozìoni: nun arrivaru a capìrini lu senzu, ma arristaru 'ncantati di la biddizza di la musica. Comu pir diri ca la musica sùpira li barrera, macari ni la verra.

'Nfini arricurdamu ca lu branu fu cantatu ni li tempi ricenti di lo show-man Fiorello e di lu cantanti Andrea Bocelli ni l'album Incanto di lu 2008[2].

Analisi di lu testu[cancia | cancia la surgenti]

La metrica di lu testu pueticu è chiuttostu semplici e iè arrispettosu di la struttura "A-B-A-B-C-C" pir la prima e "A-D-A-D-C-C" pir la sicunna parti. Diversu è lu ritorneddu "E-F-G-F-C-C" cà arrispetta solu li dui rrimi finali.

Lu testu musicali, Andantino appassionato ni la so' prima stisura, aggiunci dui novi strofi a li paroli cu' lu preludìu e l'antirmezzu (tutti e dui ni la scala di SI). In urigìni fu cumpunuta pir chianuforti, ma lu spartitu s'adattau pir mandolino di Calì stissu.

Lu testu[cancia | cancia la surgenti]

Lu suli è già spuntatu ni lu mari

e vui bidduzza mia durmiti ancora,

l'aceddi sunnu stanchi di cantari

e affriddateddi aspettanu ccà fora,

supra 'ssu balcuneddu su' pusati

e aspettunu quann'è cca v'affacciati


Rit-Lassati stari, non durmiti chiùi,

ca 'mmenzu ad iddi dintra a 'sta vanedda

ci sugnu puru iù c'aspettu a vui

pri vidiri 'ssa facci accussi bedda

passu ccà fora tutti li nuttati

e aspettu sulu quannu v'affacciati


Li ciuri senza vui nun ponu stari

su tutti ccu li testi a pinnuluni,

ognunu d'iddi non voli sbucciari

su prima non si grapi 'ssu balcuni,

dintra lu buttuneddu su' ammucciati

e aspettunu quann'è cca v'affacciati


Rit- Lassati stari...

Note[cancia | cancia la surgenti]

  1. Enciclopedia di Catania, Catania, 1987
  2. Ccà s'aggrapiri 'na parentìsi nica: lu bravu liricu tuscano inzirìu 'nu branu Sicilianu intra 'nu ddiscu appiddatu "omaggio alla musica Napoletana" (umaggiu a la musica Napulitana), sinza 'na ragìuni cà lu lija cu' li autri brani

Vuci currilati[cancia | cancia la surgenti]

Lijami di fora[cancia | cancia la surgenti]

  • [1] Testu e spartitu musicali supra tradizionipopolariaulos.com
  • [2] La bìografìa di Calì