Villabbati

Dâ Wikipedia, la nciclupidìa lìbbira.
(Rinnirizzata di Villabbati (PA))
Villabbati
Villabati-Stemma.png
Muttu: Viva San Giuseppi;
Nomu ufficiali: Villabate
Pruvincia: Palermu (PA)
Superfici: 3,83 km²
Abbitanti: 18.372
Dinzitati: 6.124 ab./km²
Cumuni cunfinanti: Ficarazzi, Musulumeli, Palermu
CAP: 90039
Prifissu telefònicu: +091
Situ ufficiali: www.comune.villabate.pa.it

Villabbati è nu paisi ca s'attrova a 1 chilòmitru di Palermu, ntâ vaddi dû ciumi Milicia.

Cartello di bonvinutu à la trasuta ri Villabati

Lu paisi lu fici nàsciri l'abbati Antoniu Agnedduu, ammeri lu 1700.
Ntô sèculu XIX fu cunzidiratu di li palirmitani comu nu locu di villiggiatura; nfatti lu paisi s'attrova nta la Conca d'oru n menzu ê mannarina ca ancora ora ci sunnu, ma li chiossai d'iddi furu scippati pi ngranniri lu paisi.
Villabati ora è nu paisuni granni e si ponnu attruvari macari mprisi nichi nti l'aria nnustriali, putìi e supirmircati ntô paisi, ca rapprisèntanu l'attivitati ecunòmichi dû locu.

Lu santu patruni di Villabati è San Giuseppi e pâ sò festa (marzu) ntô paisi passa la prucissioni dû Vastuni ri San Giusieppi, si fa lu pani e si và a la chiesa a binidicìrilu, e appoi si priparanu tavulati cu ministruni pi dàrilu ê puvireddi.

Lu paisi havi macari mpianti spurtivi unni joca la squatra di palluni "Splendore Villabati". N'àutru mpiantu è la piscina Hidra, una di li cchiù granni dâ pruvincia.

Turismu[cancia | cancia la surgenti]

Di notevoli interessi turisticu sunnu la chiesa ottocentesca ri Sant'Agata, 'nna torri di epuca spagnola, e li resti di la città finicia a Cozzo di la Cannita, e havi macari dui chiesi, in stili moderno, ca sunnu San Giuseppi e Sacro Cuore ri Gesù.

Carittiristici sunnu lu "parchetto di la musica", Palazzu Migliaccio, Villa Vitali, i cunicoli scavati sutta à superficie di la Piazza ra Regione (à piazza principali), loghi di riparu duranti i bummi ra guerra e la piazza Guglielmo Marconi cu 'nna chiesa moderna (S. Agatone Papa) e cu li resti di un monumentali cancello pi trasiri.

Da notari è macari l'attuali costruzioni chi ospita la caserma di la polizia municipali e l'area 'ntunnu, un tempu stazioni firroviaria.

Comu raggiungila[cancia | cancia la surgenti]

Lu cumuni di Villabbati è situatu in un'importanti zona strateggica: su iddra si ramificanu tutte li vii di comunicazioni tra Palermo e l'avutri paisi ( Misilmeri, Ficarazzi, Belmonte Mezzagno). Havi un raccordo autostradali ( uno ri 'cchiù granni di la Sicilia )chi collega ù scorrimentu veloci Girgentu-Palermo e l'Autostrata A19 che poco dopu addiventa Viale Regioni Siciliana (direzioni Palermo). Villabbati è quinni macari facilmente raggiungibbili, un sulo pi li numerosissimi strate e statali che la attraversanu, ma anchi pi la linea di l' Amat di Palermo ca fa servizziu 'nnu paisi: la 224 (megghiu canusciuta comu "à 24" ri pirsoni 'cchiù anziani) chi collega direttamenti la stazioni centrali di Palermo a lu centru dû paisi. Cu passari dû tempu, quinni, à cittadina ebbi n' incrementu ra produzioni e insemmula di la qualità ra vita, essennu appunto un paisi ri passaggio un po' pi tutti.

Giamiddaggi[cancia | cancia la surgenti]

Villabati è giamiddata cu Żabbar, nu paisi di l'ìsula di Malta1997.

Lijami di fora[cancia | cancia la surgenti]