Jaci Bonaccossi (CT)

Dâ Wikipedia, la nciclupidìa lìbbira.
Jaci Bonaccossi
Aci Bonaccorsi-Stemma.png
Dittagghi: Stemma di Jaci Bonaccossi
Muttu:  
Nomu ufficiali: Aci Bonaccorsi
Pruvincia: Catania (CT)
Superfici: 1 km²
Abbitanti: 2.536
Dinzitati: 2.536 ab./km²
Cumuni cunfinanti: Jaci Sant'Antoniu, San Giuvanni la Punta, Bedduvirdi, Varanni
CAP: 95020
Prifissu telefònicu: +095

Jaci Bonaccossi (o Aci Bonaccossi e chiamatu simpricimenti Bunaccursi ntâ parrata lucali) è un cumuni di 2.536 abbitanti dâ pruvincia di Catania.

Jaci Bonaccossi assetta 211 Km. di Girgenti (Agrigento), 139 Km. di Nissa (Caltanissetta), 12 Km. di Catania, di quali pruvìncia apparteni, 108 Km. di Castrugiuvanni (Enna), 84 Km. di Missina, 261 Km. di Palermu, 116 Km. di Raùsa, 70 Km. di Saraùsa (Siracusa), e 368 Km. di Tràpani.

Lu cumuni avi n'aria di 170 ettari e la dinzitati d'abbitazzioni fa 1.470 abbitanti pi chilòmitru quadratu. Si nni acchiana inta na zona di coddi custali e posta a 362 metri supra lu liveddu di lu mari.

Jaci Bonaccossi è nu centru pasturali e avanta na pruduzzioni di li citrati e li racini. Nutàbbuli è la pruduzzioni di li tìpici tumazzi siciliani ca si pòtinu tastari duranti l'annuali "Sagra della Ricotta." Ogni annu nna li misi d'aprili e maiu cc'è puru nu spittàculu intirissanti di li chianti e di li ciuri.

Lu nomu Aci Bonaccorsi veni di l'antica cuntrata di Bonaccorsi ca nzèmmula cu li paisi di Paoli, Leoni e Battiati, detti l'orìggini di lu territtoriu prisenti nna lu XVI sèculu. Nun cc'è nuddu infurmazzioni di stu burgu prima lu 1170.

Di lu XIV seculu lu burgu appartinni a li Prìncipi di Campofiorito. Circa lu 1625 fu tinutu di la famigghia nòbbili Diana pi lu tìtulu di marchisi. Cci ristetti sinu a l'abbulizzioni di li diritti fiuali.

Tra li tanti beddi munumenti è la Chiesa della Consolazione, ricca d'affrischi di li 1700. Si trova puru la Funtana frabbicata nna lu 1952 ca teni la scrizzioni in rilevu li "Scogli dei Ciclopi" ca signìfica li "scogghi di li Ciclopi."